Honda VFR-tråden

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Jag äger en blå (orkan) VFR800 -00:a.
Tjejen har en vit(blixt) 750 -87:a.


Har ett Scorpion slipon på min som jag tycker låter lagomt mycket. Hade det brölat ännu mer kanske risken är att man blivit less. Jag märker dock att folk vänder på huvudet och tittar efter mig när man kommer körandes och det är ju bra att man hörs.

Har ett K&N filter liggandes i en låda som väntar. Men vill köpa en pc3 och mappa om hojen i bänk i samma veva så den inte går för snålt, vilket jag är nojig för.
Har sett tipsen om 02 eliminator och att man kan koppla bort Pair Air systemet vilket jag funderar på att göra också.

Frågan är ju. I slutändan när allt detta är gjort. Är det en markant skillnad eller bortkastad tid/pengar. För man gå ju knappast i vinst när man säljer hojen i framtiden.
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Någon som har monterat slipon, luftfilter, power commander och bänkat hojen?
Vill ni dela med er av resultaten?
 

tommi

Guest
jag ska iväg på tisdag den 24/6 och fixa slipon och commander kn filter och bänka före/efter på min -06 viffer inte ute efter effekt mer bra ljud och samspel:) om jag tar med kameran kan jag fixa lite bilder och förhoppningsvis resultatet
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
jag ska iväg på tisdag den 24/6 och fixa slipon och commander kn filter och bänka före/efter på min -06 viffer inte ute efter effekt mer bra ljud och samspel:) om jag tar med kameran kan jag fixa lite bilder och förhoppningsvis resultatet


Ja det är just före/efter resultaten som är intressanta. Lägg upp här så fort som möjligt sedan:tummenupp
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Ojdå det var långt bort. Då kanske jag hinner före till och med:)
Funderar på att lägga en beställning av PC 3 från USA nu.

Edit: Inte så långt bort när jag tänker efter, haha!
 

diller_r1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
gällivare
Hoj
05 yamaha r1
r1 vs vfr 800-07

tja tänkte reta upp er alla touring fantaster :D ...polarn köpte en vfr 07a och vi drog iväg från sthlm till gve ca 120 mil.. och den som klagade på händerna ryggen axlarana mm mm var min polare och han är mycket vältränad...är det så att vfr är en skit hoj då. eller är det bara så att yamaha är så pass mycket bättre:yoparty ..jag menar ju hondan är ju slö:D och skön att köra värkar den ju inte vara..hoppas jag retade upp er honda nissar :D ha en bra sommar och kör inte över 110kmh för då pinar ni ju bara hojen
 

tommi

Guest
tja tänkte reta upp er alla touring fantaster :D ...polarn köpte en vfr 07a och vi drog iväg från sthlm till gve ca 120 mil.. och den som klagade på händerna ryggen axlarana mm mm var min polare och han är mycket vältränad...är det så att vfr är en skit hoj då. eller är det bara så att yamaha är så pass mycket bättre:yoparty ..jag menar ju hondan är ju slö:D och skön att köra värkar den ju inte vara..hoppas jag retade upp er honda nissar :D ha en bra sommar och kör inte över 110kmh för då pinar ni ju bara hojen

kan det vara att han åker hoj för första gången och spänner sig? behöver inte vara vältränad för att köra hoj men rätt körställning räcker långt,sen att vfr skulle vara en skithoj... det räcker att kolla på vilka hojjar som håller bra och klarar mer än 50 mil utan att reparera eller renovera:fakta . i rest my case :)
 

diller_r1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
gällivare
Hoj
05 yamaha r1
kan det vara att han åker hoj för första gången och spänner sig? behöver inte vara vältränad för att köra hoj men rätt körställning räcker långt,sen att vfr skulle vara en skithoj... det räcker att kolla på vilka hojjar som håller bra och klarar mer än 50 mil utan att reparera eller renovera:fakta . i rest my case :)

du har så rätt han var ovan:tummenupp hoppades bara att göra er vfr förare lite pist off men förutom att vfr förare är trevliga grabbs/kvinns så är det en h-vettes bra hoj:yoparty skulle köpa en själv men farten och smidigeheten går först..iaf just nu...ha det bra alla vettiga förare där ute
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
VFR -05 med kabelstamsproblem, blå "connectorn"

Är det någon av er andra här som haft bekymret med smält jordanslutning till främre kabelstammen(ljus, blinkers, osv) Detta drabbade mig i torsdags och "hjälpen/svaret" från Honda sverige var att det är inget problem på europeiska modeller:näsblod
Jävligt lustigt eftersom det var precis vad som hände mig :mad:
Jag vet att jag har en EU-importhoj, men det är ju rätt märkligt att i resten av världen är det ett problem, men inte i Europa.
Summan av det var att jag fick lösa det själv. Inte svårt, men jag blir förbannad över svaret från Honda, när jag bevisligen har just detta felet.

Inte helt rätt tråd kanske, men här finns VFR:er i allfall.

Skriv om ni haft samma problem, kanske man kan tvinga Honda att göra något åt det även i Sverige:7peta
 

tommi

Guest
det gick bra trots lite problem med fästen till avgasen som inte fanns med ....

vfr dyno.JPG
 

tommi

Guest
Är det någon av er andra här som haft bekymret med smält jordanslutning till främre kabelstammen(ljus, blinkers, osv) Detta drabbade mig i torsdags och "hjälpen/svaret" från Honda sverige var att det är inget problem på europeiska modeller:näsblod
Jävligt lustigt eftersom det var precis vad som hände mig :mad:
Jag vet att jag har en EU-importhoj, men det är ju rätt märkligt att i resten av världen är det ett problem, men inte i Europa.
Summan av det var att jag fick lösa det själv. Inte svårt, men jag blir förbannad över svaret från Honda, när jag bevisligen har just detta felet.

Inte helt rätt tråd kanske, men här finns VFR:er i allfall.

Skriv om ni haft samma problem, kanske man kan tvinga Honda att göra något åt det även i Sverige:7peta


hmmm ja vad jag vet ska kabelstammen inte vara nåt problem om man ska tro vad alla forum skriver, vet att usa modellerna hade problem med 02-05 men inte europa men jäkligt dumt av honda att inte fixa ny kabelstam till dig!
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Har fått min powercommander från USA nu. Men det är till en Vtec. Från -02 och fram alltså. Jag har en -00:a. Antar att kontakterna inte passar på min hoj då, någon som är mer insatt än jag?
Kanske har en till salu till ett bra pris om den inte passar min.
 

tommi

Guest
hmm tror du blir tvungen att sälja så vitt jag vet är dom modellspecifika och årsmodell är lika viktigt eftersom vissa ändringar görs hela tiden :(
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Jag gick och kikade på min hoj, och mycket riktigt ser det helt annorlunda ut på den jämfört med en Vtec. Så det blir till att köpa en ny.

Så en powercommander 3 för Honda VFR800 Vtec årsmodell -02-05 är till salu. Hojta till om ni är intresserad.
 

Bigmike38

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
CBR1100 Blackbird
Tja

Har haft min vfr sen den va ny och har bara positiva tankar om den och den har fått gå ganska tufft när ja har kört men inga problem alls,en 03 som har rullat 1370mil men rullar till leipzig imon så det blir en 300mil till.
 

tommi

Guest
det är en rotax kompressor monterat med en sats som han tillverkat själv :)

edit:det är helt sjukt drag i den man kan läsa om alla delar och allt jobb han lagt ner på vfr forum usa helt ok sida tror kitet han ska försöka göra för att sälja ska kosta runt $3-4000 för vfr upp till -01 tror jag
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top