Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
öhhhh, bakstudsaren- är den delbar/ renoveringsbar original eller man får bita i det sura äpplet och kasta bröten och skaffa nytt??
(fått höra att den ev INTE går att fixa!?)

//jj
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ännu en knasfråga- köpte för länge sedan ett kit för att byta lager i bakhjulet- nu är det dax!
Men, varför har jag fått 4 lager totalt???, ett i drevhubben (special lagret), 2 st med samma YD/ ID samt 1 med mindre YD. lagerna jag plockat ur är: hubben, ett "stort" och ett "litet"- thats it.....var i helskotta skulle det andra lagret sitta??, är sp2'ans lagring annorlunda (2 st lika stora i hjulet??)
vem kan kasta ljus över detta- bara för att jag vill veta (att sätta ihop med de delar jag har är inget problem- bara det att VAR fanken ska det "överflödiga" lagret vara??

//jj
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
ännu en knasfråga- köpte för länge sedan ett kit för att byta lager i bakhjulet- nu är det dax!
Men, varför har jag fått 4 lager totalt???, ett i drevhubben (special lagret), 2 st med samma YD/ ID samt 1 med mindre YD. lagerna jag plockat ur är: hubben, ett "stort" och ett "litet"- thats it.....var i helskotta skulle det andra lagret sitta??, är sp2'ans lagring annorlunda (2 st lika stora i hjulet??)
vem kan kasta ljus över detta- bara för att jag vill veta (att sätta ihop med de delar jag har är inget problem- bara det att VAR fanken ska det "överflödiga" lagret vara??

//jj

Det är bara 3 lager. Både på SP1 och SP2
bakhjul.jpg
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
jo, att det bara var tre lager som skramlade ut, och det ska vara 3 lager i bakhjulet är ju lixom rätt uppenbart- men varför 2 lager med samma storlek levererade samt ett mindre och naturligtvis det i hubben- är sp2'ans lagring annorlunda??

//jj
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
@jj Två i fälgen och ett i hubben, följ servicemanualen, gör det inte så krångligt :)

Fick du med packboxar?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har bestämt mig för att skaffa mig en SP1 igen. Ska vara första generationen i winning red.

Någon som går i säljtankar?
 

MrAndy

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Klippan
Hoj
Söker första hoj
Syndat. Jag har syndat . Har testat v4s ducati i helgen. Ingen som vill köpa min sp1a för si sådär 250 k? Inte nähä synd :( ähh trivs med min sp1a ändå. Och snart är det sässong här i skåne igen :)
7da9a23e848b7bacb88736062762c851.jpg


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Syndat. Jag har syndat . Har testat v4s ducati i helgen. Ingen som vill köpa min sp1a för si sådär 250 k? Inte nähä synd :( ähh trivs med min sp1a ändå. Och snart är det sässong här i skåne igen :)
7da9a23e848b7bacb88736062762c851.jpg


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Kom igen, klart du ska ha en Ducati. :tuttar Köper gärna din Sp1 men priset behöver vi nog snacka om...

- - - Updated - - -

min ligger på blocket ;D

Fortfarande till salu?
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hallo.(vet ej om det är ok att annonsera här men vi provar)

Har en uppsättning Micron titanium Oval slip-on till SP1 liggandes.
Köpte till ett projekt men det blev aldrig av.

I bra skick, dock ingen ull kvar i dem :)
Komplett med linkpipa och hållare.

Begär 4000:- men är öppen för förslag.
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Någon som vet om det går att justera hårdheten i backspeglarna på sp så dom inte vibrerar ner när man kör? Menar då kåpan glaset sitter i!




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
hur vill ni ha era spettor??, frågan ställs för att jag vill veta lite var ni har ställt framgaffel i höjd över kronan.
nu när jag demonterade mina ben så noterade jag att dom var satta till översta strecket (ca 5-7 mm stack upp över kronan- mätt vid där "gaffellocksskruven" sitter). tittar man på gaffeln så ser man ju att det finns en hel markeringar under detta översta spår (vilket då innebär att man teoretiskt kan sänka framändan rätt mycket!)
är där nån som har erfarenhet av att ha sin gaffel ganska sänkt (sista markeringen tror jag inte mycket på- nervöst i fronten och frigången borde lida lite)
hon är ju lite som en gravid valross i styrningen och kan man hjälpa henne att bli lite piggare så är det ju bra.

så- hur högt eller lågt ligger ni, och vad tycker ni om er inställning??

//jj
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
...är där nån som har erfarenhet av att ha sin gaffel ganska sänkt ...hon är ju lite som en gravid valross i styrningen och kan man hjälpa henne att bli lite piggare så är det ju bra...
Jag sänkte min SC36:a 17 mm i fram (se'n tog framskärmen i lyset) det gjorde ingen skillnad i valrosshänseende. Se'n höjde jag den 50 mm i bak (man måste ju fortfarande nå ner till marken) efter det blev valrossen möjligen en säl, men kvickstyrd; det vill jag inte kalla det. :(
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top