Honda SP1-tråden

för nån vecka sedan tog jag en snabbis med spettan (asså- jag körde motorcykel, det andra är ni nog inte så intresserade av- eller??:D). kändes skönt- ända tills jag kom in på en i från minnet skojig väg- jodå, vägen svänger men saaatan vad guppig o hålig och allmänt jävlig vägen var (tror till och med att med ungarnas DT50'or skulle det vara svårt att köra fullt skaft....) så det hela slutade i ren och skär ilska...så, det förtog det roliga, tyckte fan synd om moppen då det skuttade så man såg ju nästan bakändan.
men men, ännu en väg som vägverket troligen kommer till att lägga i malpåse....det är ju fan att vi lever ju snart med ukainskt standard på våra vägar.

//jj
 
criiii criiii criiiii.......INGEN som har nått kul att komma med i tråden??
(jag har inget själv att komma med......för möed jobb, för möed kärring, för möed ungar, för möed av det mesta faktiskt...och för lite tid för spettan:7peta

//jj
 
criiii criiii criiiii.......INGEN som har nått kul att komma med i tråden??
(jag har inget själv att komma med......för möed jobb, för möed kärring, för möed ungar, för möed av det mesta faktiskt...och för lite tid för spettan:7peta

//jj
Samma här....
Svetsar 4-hjulig veteranare....
Har bytt till honda org. Blinkers fram iaf.
414d0e7d718b38330bf7b74107c980ba.jpg


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Har inte så mkt direkt kul att komma med. Körde en trevlig runda i september, c:a 10 mil. Med bara ett par mil hem bromsade jag omkull inför en rondell. Det där med ABS som de nya fina hojarna har nuförtiden kanske inte är så dumt iaf.

Upplevde asfalten som glashal just där trots torrt väglag, fräscht framdäck ( varmkört ju ).

Hursomhelst for jag i backen med spruckna kåpor, repor osv som följd. Och ett brutet nyckelben.

Hojen blir lagad efter lite diskussioner med fb men axeln gör fortfarande ont. Shit happens, och det kunde gått värre.:tummenupp
 
Har inte så mkt direkt kul att komma med. Körde en trevlig runda i september, c:a 10 mil. Med bara ett par mil hem bromsade jag omkull inför en rondell. Det där med ABS som de nya fina hojarna har nuförtiden kanske inte är så dumt iaf.

Upplevde asfalten som glashal just där trots torrt väglag, fräscht framdäck ( varmkört ju ).

Hursomhelst for jag i backen med spruckna kåpor, repor osv som följd. Och ett brutet nyckelben.

Hojen blir lagad efter lite diskussioner med fb men axeln gör fortfarande ont. Shit happens, och det kunde gått värre.:tummenupp

Snön vräker ner men SP1:an är hemma igen med nya kåpor, nypolerad och tillfixad. Nyckelbenet har läkt ihop också så nu fantiseras det om långa powertouringsvängar på den norrländska tundran så fort snön släpper :tummenupp
 
Snön vräker ner men SP1:an är hemma igen med nya kåpor, nypolerad och tillfixad. Nyckelbenet har läkt ihop också så nu fantiseras det om långa powertouringsvängar på den norrländska tundran så fort snön släpper :tummenupp
Sök dig mer söderut mot norge efter midsommar tycker jag :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Det var ju riktigt läckert, bättre än original.
Hmm, ja den sticker ut iaf. Är väl gammamodig men om man nu ska man ha rejslackade hojar så ska det vara rätt modell.

Men allt godis borde naturligtvis suttit original på SP1/2, där var Honda alldeles för fega/snåla :tummenupp
 
Pengar i sjön tycker jag. Jag samlar på exotiska hojar som går att använda. En hoj du aldrig kan köra utan bara går ha som pynt måste ha en formidabel prisutveckling för att det skall vara värt att låsa upp pengar i och ställa undan. Då får det allt vara något mer exotiskt, typ en full WSBK spec..
 
Jag hade valt
https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-Ne...264575?hash=item3acd0cb27f:g:JLYAAOSwOyJX4HEx
utan att blinka.
En hoj som många vet hur den fungerar, som det finns delar till.

Panigale S, kul ända till nått går sönder. Och :tuttar ger den onda ögat direkt !

CBR1000RR 2017, den CBR1000RR årgång som fick både McPint och Guy Martin att bli riktigt lessna på Racing.
Inte ens med den tång som används för att bära ut det katten dragit in.
Och med ett serviceintervall på ca 100 mil mellan motorrenoveringarna, inte min tekopp.

Bimotan, vill ha nått det finns delar till, som är lätt att reparera. Och som "alla" vet hur den ska ställas in. Tror det var Performance Bikes som nyligen testade en Original BMW S1000RR på bana mot en Bimota med S1000RR motor. Bimotan var så dåligt inställd att den trots "bättre komponenter" fick sämre varvtid än original BMW.
Tiden har gått förbi Bimota !
Idag är originalramarna så bra så Bimota inte klarar klå dom.

Är det nått jag funderat på att slänga ut pengar på så är det
https://www.motorcyclistonline.com/paton-motorcycles-s1-strada-first-ride-review#page-8
https://www.youtube.com/watch?v=pERYBrcAXSM
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top