Honda SP1-tråden

Antagligen en Sp1 som är lagd med kina kåpor..
 
Chassinummret säger 01 om jag tolkar koden rätt. Effekten är 97kW, min sp2a säger 99kW. Hjulen ser också ut att vara sp2. Funderar nästan på att kolla bara för att se vad det är för nåt.
 
Jag skulle nog gissa att transportstyrelsen/ bilprovningen inte hade full koll vid importen, alternativt förfalskade papper.

SP2 hjul och bromsskivor, SP2 framgaffel, SP2 blinkers, dekaler kvar på tank... Jag tror att det är en -05 SP2.
 
I trafik första gången ( i utlandet ) 2002-07-25. Reggad som "VTR 1000" inget SY eller SP1..
 
Såg att kvd hojen gick för 42500 tror jag att det var. Var det någon här som köpte den? eller kollade på den?
Tycker allt på kvd blir dyrt nuförtiden. var den värd 42500+inropsavgift?
 
Har inte kört hojen på över en månad, inte ens tittat på den eller putsat då den står hos föräldrarna.
Börjar få rejält med ångest :(
 
Samma här. Tror det blivit 120mil SP1:a i år och ingen bankörning.
Vägarna kring där jag bor har blivit så kass att man mest blir förbannad när man ska köra.
 
Har en fråga; jag behöver vad det verkar den plastenhet som sitter bakom framhjulet vilken sidokåporna ligger an mot, den ska väl skydda mot skit/sprut från framhjulet. Samt den plastenhet som sitter under gaffelkronan och skyddar oljekylaren?? Verkar som dessa pryttlar försvunnit från jordens yta i samband med flytt...:va

Är det någon som har dessa enheter liggandes, tjoa till!
 
Last edited:
Har tankar på att sälja min SP1:a.
Årsmodell 2001, cirka 2250 mil, röd. Import som tyvärr saknar servicebok men mycket fräsch hoj som går kanon. Ett ytterst fint exemplar kan jag lova.
Självklart har jag massa bilder. Maila mig gärna om intresse finns.
MVH Markus
Markus.Christensson@gmail.com
 
Fjantat runt och lekt lite med designen till mina extrakåpor.

Tror jag bestämt mig för denna, gissa vilken hoj som inspirerat mig :)

kraschkåpdesign.jpg
 
Aprilia rsv4 i wsbk utförande? De har ju de färgerna.. Annars tänker jag på MV Agusta hojar.
 
Jag behöver lite åsikter inför stundande garagetider. Har funderingar på att byta sving på min SP-1 2001, då den ej har fästen för bobbiner. Funderar därför på att byta till en sving från SP-2 och troligtvis också byta till hängande ok på denna. Är det värt pengarna och jobbet?? Jag är jäkligt kluven och behöver lite input....sving,bussningar,ok,hållare osv har jag klart med och passar gör det,jobbet klarar jag troligtvis av att göra också. Så kom igen med synpunkter.:Bugar:Bugar:dummer:dummer
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top