Honda SP1-tråden

Då min varningslampa inte fungerat innan (fungerar nu) så tankade jag när trippen kom till 25 mil. (Landsvägskörning) Så törstig NEJ! Mesigt kört möjligt! Men jag är nöjd:banana
Mr jaggu kan instämma!!
Så summa summarum KÖP!! Om du kommer över nån sp 2 förstås inte lätta å hitta nån till salu!!
Var dock 2 till salu i somras

Hur är RSV n ?

Lycka till:tummenupp
 
Hur är RSV n ?

Lycka till:tummenupp

Det är överlägset det roligaste, mest skrämmande & vansinnigaste jag kört (borträknat turbo snurror)
den känns som en 400 ccm på steroider!

hysteriskt ofrivilligt bakhjulsåka hela tiden.

baksidan är att man måste tanka HELA tiden .. dricker lika mycket vid "slö" körning som vid bankörning ( det rinner rakt igenom ) detta medför lite problem när man ska åka längre sträckor i områden man inte hittar i.

från full tank till lampan börjar lysa kommer jag 13mil, så just nu sitter jag och klurar på hur jag ska få med mig bränsle vid ev IOM resa.
 
trevlig film där!!, dock är inte långturer min melodi (inte med spettan i varje fall), när det gäller törstighet på spettan så tankar jag fullt och kör till lampan tänds, allt mellan 10 till 15 mil beroende på hur tung gashanden är- då får man pytsa i ca 10-11 liter tills full igen. lampan tänds relativt tidigt iom där är så mycket soppa kvar, men bättre safe than sorry.
toura med spettan är hur möjligt som helst (solo...- passagerare kommer till att hata dej djuuuupt och innerligt efter 73,8 Km....!!)

//jj
 
Det längsta jag kört på SP1:an är väl runt 60mil på en dag. Inga problem. Lite träsmak efter 10-15 mil men det brukar ge med sig..:crash
 
Ha ha nä köra långt är nog inga problem, med tanke på att man ska hoppa av och tanka var timme!!
Viljet blir problem när man är på okänd mark med glest mellan stationerna.
 
Jag brukar varken köra eco-driving eller banåka-tempo när jag åker. Jag kollade förbrukningen i våras under en långsväng. 0,53! Så himla törstigt tycker då inte jag det är.
 
Jag brukar varken köra eco-driving eller banåka-tempo när jag åker. Jag kollade förbrukningen i våras under en långsväng. 0,53! Så himla törstigt tycker då inte jag det är.

Instämmer till fullo!! Och om man behöver tanka efter 25 mil så är det helt ok enl mig.. Snittar runt halvlitern jag med. Och hade den dragit en liter så hade det varit ok det med för twin och vtr är ju:kär
 
Hej på er.
Är ny här på forumet.
Jag hade en Sp1 när den var ny -00. Sålde den -05 då jag jobbade i Kebnekaise och då bodde hela sommaren 20km från närmsta väg.
Dock så känns sp1an alltid som "the one that got away"
Nu har min svåger bytt till sig en mot en skoter, jag fick sitta och garagegasa lite, ojoj vad jag vill ha den.
Han är inte intresserad av att sälja den säger han. Hoppas han ändrar sig.
Tidigare ägaren tror jag gav 47 för den?
Vad tycker ni den är värd? -00 med Öhlins styrdämpare. Följer med lite delar också. I rätt fint skick utan att ha granskat den som en galning.
Den saknar locket på cutsen, bara pasagerardynan finns. Är det någon som har ett lock till salu?
Tacksam för svar och er kompetens.
 
Mellan 29 och 45 eller så om man ska tro blocket. Jag köpte min för 10k + en HD Sportster.. Den saknar dock både styrdämpare och behov av en :)
 
Mellan 29 och 45 eller så om man ska tro blocket. Jag köpte min för 10k + en HD Sportster.. Den saknar dock både styrdämpare och behov av en :)

Den här hojen är i mina ögon färdig med det jag önskar.
De som legat ute på blocket, går de fort eller ligger de ute länge?
Jag vill att han säljer den till mig men det är osäkert om min familjesituation tål en tvåhjuling till?
 
Kommer det vara några Sp-ägare på mässan tro?

Tyvärr inte i år. Projektet har mest legat nere i vinter,jag som har en del Durbahn grejor att få på hojen:dummer:fakta Får se om lusten infinner sig till att meka lite snart istället. Det börjar bli hög tid om jag skall komma ut till våren.:rolleyes:
 
Kommer det vara några Sp-ägare på mässan tro?

O ja:yoparty

- - - Updated - - -

Tyvärr inte i år. Projektet har mest legat nere i vinter,jag som har en del Durbahn grejor att få på hojen:dummer:fakta Får se om lusten infinner sig till att meka lite snart istället. Det börjar bli hög tid om jag skall komma ut till våren.:rolleyes:

Låter bra det,för iår missar du väl inte Norge?:7peta:tummenupp
 
våra moppar är kult redan under deras livstid.......
RC 30'an var och är en cykel var outstanding på många sätt, RC 45'an var inte för gemene man, men var oxo en game changer.
har svårt att se ngn annan fabrikant som har denna kultstatus på sin repertoar.

//jj

(oooonej!!- inte det minsta stolt över att äga 2 hjuls historia....:banana)

Skulle inte ha något emot att ha en RC45 hemma men hur var den en game changer menar du?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top