Honda SP1-tråden

Nån som vet om de lysen man har måste ha asymetrisk ljusbild?? mina har rakljusbild å vet inte om de klarar besiktningen. Hur brukar ni göra som kör kraschkåpor när ni besiktigar? Byta till orginal för dagen eller?
Upptäckte att mitt orginal halv ljus saknade kåpan över glödlampan och fick skit skum ljus bild:huvet

Oj då.... Vet faktiskt inte.... Hur går det med kåporna "over there"?

Läs lite här så kanske du hittar nått... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115976
Den som söker hittar!!!:tummenupp

PS. Har inte hunnit börja med dekalerna än pga ombyggnation hemma... DS.
 
Oj då.... Vet faktiskt inte.... Hur går det med kåporna "over there"?

Läs lite här så kanske du hittar nått... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115976
Den som söker hittar!!!:tummenupp

PS. Har inte hunnit börja med dekalerna än pga ombyggnation hemma... DS.

De gick åt skogen med USA kåporna så de får bli kina istället. Bara de att nu behöver man även ett halvljus med. Annars får de bli en streetfighter kåpa för besiktning:banana
 
Hjälp...

Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman
 

Bifogat

  • IMG_1858 sh.jpg
    IMG_1858 sh.jpg
    123.7 KB · Visningar: 115
  • IMG_1904 sh.jpg
    IMG_1904 sh.jpg
    165.8 KB · Visningar: 159
  • IMG_1911 sh.jpg
    IMG_1911 sh.jpg
    152.8 KB · Visningar: 130
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Jag saxar ur instruktions boken:
1: Ta loss främre sätet.
2: Ta lLoss bakre sitsen.
3: Ta loss bultar två stycken per sida.
4: Ta loss clipsen 2 st (sitter på undersidan)
5: Ta loss bakre kåpan.


Och det är bara att böja lite när man fått loss allt. Plasten är tålig. Värre med glasfiber kåpa.....
 
Hej!

Länge sedan jag var här, God fortsättning SP-Folket :)

Toyman du behöver inte ta bort bakre kåpan för batteriets skull, det går att ta isär batterilådan lite. Locket sitter med "Pluggar".

Men bakre kåpan, ja du jag brukar ha maxpuls och tror att den ska gå i tusen bitar varje gång den har varit av :rolleyes:

Fina hojar du har förresten!
 
Hej!

Länge sedan jag var här, God fortsättning SP-Folket :)

Toyman du behöver inte ta bort bakre kåpan för batteriets skull, det går att ta isär batterilådan lite. Locket sitter med "Pluggar".

Men bakre kåpan, ja du jag brukar ha maxpuls och tror att den ska gå i tusen bitar varje gång den har varit av :rolleyes:

Fina hojar du har förresten!

Den är tåligare än man tror. Nu har jag inte så mycket under min så det är klart det underlättar.

Slängde med en bild på framkåpan med.
 

Bifogat

  • DSC_0112.jpg
    DSC_0112.jpg
    219.9 KB · Visningar: 99
  • DSC_0113.jpg
    DSC_0113.jpg
    219.6 KB · Visningar: 89
  • DSC_0114.jpg
    DSC_0114.jpg
    220 KB · Visningar: 99
  • DSC_0144.jpg
    DSC_0144.jpg
    222.1 KB · Visningar: 85
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Som dom redan sagt, ta "bara" bort sitsen! Man viker upp kanten på dynan för att komma åt bultarna... Sen ser du hur man ska göra!:tummenupp
Om du tröttnar på akra systemet kan jag vara intresserad eller om du har något annat i kolfiber till en SP1, har åkt på kolfiber mani, en väldigt jobbigt och svår sjukdom som dom ännu inte har hittat något botemedel till... Sjukdomen påverkar framförallt plånboken och synen på allt annat än kolfiber...:död:banana

Den är tåligare än man tror. Nu har jag inte så mycket under min så det är klart det underlättar.

Slängde med en bild på framkåpan med.

Ser ju bra ut, förstår nu att det varit svårt att gömma alla sladdar... ALLT är ju borta från kusten....:gnissla
Sen är kutsen tåligare än man tror, har haft bort den massor av gånger och man får vika den lite, den är lite böjbar!:rolleyes:

Men det blir bra med lysena! :tummenupp
 
Last edited:
Som dom redan sagt, ta "bara" bort sitsen! Man viker upp kanten på dynan för att komma åt bultarna... Sen ser du hur man ska göra!:tummenupp
Om du tröttnar på akra systemet kan jag vara intresserad eller om du har något annat i kolfiber till en SP1, har åkt på kolfiber mani, en väldigt jobbigt och svår sjukdom som dom ännu inte har hittat något botemedel till... Sjukdomen påverkar framförallt plånboken och synen på allt annat än kolfiber...:död:banana



Ser ju bra ut, förstår nu att det varit svårt att gömma alla sladdar... ALLT är ju borta från kusten....:gnissla
Sen är kutsen tåligare än man tror, har haft bort den massor av gånger och man får vika den lite, den är lite böjbar!:rolleyes:

Men det blir bra med lysena! :tummenupp


Undertailen är gjord av mina gamla solarpelux skivor som satt på gamla bilen. Hållbart som fan:yoparty
Man tager vad man haver. Sen fick det bli en gummiklädd aluplåt till batteribox.
Väntar otåligt på att få tillbaka kåpan från han som plastar fast fästena:banana

Sen blir de lackning. Fälgarna klara för lack men det blir nog svart på dom orkar inte tvätta så ofta:krama
 
Hej på er SP1 ägare. Skulle ta ut ´batteriet idag Men jag strandade! Vill ha tips om hur ta bort bakdelen, plastkarossen. Typ steg för steg. Fastnar ofta i dessa situationer och känner ofta att utan rätt ordning på handgreppen kanske man gör sönder något plastöra eller rent utav spräcker delen. Mvh Toyman

Som Stanic säger så behöver man faktiskt inte ta bort hela bakre plastshoket för att få loss batteriet men det ÄR extremt tajt och kräver lite tålamod. Och "batterilådan" är ju såvitt jag minns bara en försäkning i det svindyra plastsjok som alla envisas med att ta bort för att sätta på diodlampor, kolfiber och annat skit....och det är bra Honda OEM kvalitet:tummenupp
 
Någon som har kontakt med den här Mark jennings, skickade iväg ett mail angående fälgar för ett tag sen. Och mycket mer än så har inte hänt:6surkart

Var det inte så att även 954ans fälgar passar, samt 1000rr 06< är bolt on utan mod?
 
Hej alla SP1:a älskare. Har ett problem som jag ville kolla om någon vet något om. Hade en PC II i min -00:a och den gick kanon. Bytte sedan till en PC III USB men då startar den inte ens. Kopplade ur allt och kopplade in orginal (enbart ECU'n, ingen PC alls) då startar den som en klocka. Går lite fett bara därför vill jag gärna ha PC III:an. Har kollat kablar och testat rubbet men hittar inget fel :(. Kan det vara så att PC II:an på ngt sätt omkalibrerat ECU'n och att den flippar ur helt när III:an sätt in. Vet inte vad det kan vara. Har någon här inne varit med om det här? eller kan någon hjälpa mig med lite tips och idéer om vad det kan vara som felar...


Mvh//Robban
 
....Kan det vara så att PC II:an på ngt sätt omkalibrerat ECU'n och att den flippar ur helt när III:an sätt in.
Mvh//Robban

Powercommandern påverkar inte ECU:n på något sätt. Den fungerar bara som en "signalomvandlare". Tas den bort så styrs insprutning och ev. förtändning direkt från ECU:n som tidigare. Antingen fungerar inte PCIII:an eller också har du glapp i någon av kontakterna. Har du anslutit "den lösa kabeln" till minuspolen på batteriet?

Installation instructions:
http://www.powercommander.com/downloads/105/install/411/eng105-411.pdf

Dynojet har support här annars:
http://www.powercommander.com/powercommander_ex/powercommander_technical_support.aspx
 
Powercommandern påverkar inte ECU:n på något sätt. Den fungerar bara som en "signalomvandlare". Tas den bort så styrs insprutning och ev. förtändning direkt från ECU:n som tidigare. Antingen fungerar inte PCIII:an eller också har du glapp i någon av kontakterna. Har du anslutit "den lösa kabeln" till minuspolen på batteriet?

Installation instructions:
http://www.powercommander.com/downloads/105/install/411/eng105-411.pdf

Dynojet har support här annars:
http://www.powercommander.com/powercommander_ex/powercommander_technical_support.aspx

Japp det har jag men har inte tittat så mycket på kontakterna på ECU'n. Kan ju vara ngt glapp där kanske. Tackar för tipset
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top