Honda SP1-tråden

Slip-on passar inte. Ena sidans skarv mellan grenrör och dämpare är flyttat.

Helsystem passar. Inte för att jag testat själv än (har ett SP2 system liggande hemma som jag ska montera på min SP1 när jag fått packningar), men enligt SP1/2-forum i USA ska det funka åt båda håll så länge man byter hela systemet. SP1-system på en SP2 lär iofs vara så tight att man kan behöva modda lite. Andra hållet ska inte vara några problem

Tack! Tydligt och bra svar!:tummenupp
 
Akra sp-2 system passar nog, men kolla formen på utblåsen i topparna. Jag tror att dom gick över till D portning på sp-2:an

Lycka till :tummenupp
 
Så ,nu har jag läst igen hela tråden, och nu vet jag va jag ska ha för hoj...
:)
blir att handla en framåt vår:yoparty
 
e-bay.....
har precis hittat dit själv.....
billigt så man skäms.....

har dock inte fått ordning på mitt paypal ännu.... är visst någon kod man skall skriva i som inte har dykt upp ännu... så jag kan ju inte uttala mej om hur "smidigt" allt går... men priserna är hutlöst billiga.....

helsystem typ 600$..... biiiiliiiigt:tummenupp
 
Felkod?

Vad betyder felkoden då FI lampan blinkar 1 lång blinkning + 9 korta blinkningar?

MVH Fredrik
 
Intake Air Temperature Sensor

"Intagslufttemperatursensor" på svenska.

Kapitel 5 i manualen (5.23-5.24) har en bra felsökningsguide för detta (och även andra felkoder).
Saknar du manual och har ICQ/MSN eller FTP så kan vi nog lösa det på något sätt, förslagsvis via PM... :hojsmilie
 
Suck!! En oinvigd!!!:)

Har kört radfyra, sporthojj, custom, enduro, sporttouring, men måste säga att för en gångs skull så har känslan infunnit sig att det "känns rätt" eller "den här säljer jag inte", det ända rätta e en spetta!!:yoparty

De nackdelar jag upptäckt e : käkar däck (vridet) ljudet (för lågt!!), går varm i stan, förbrukningen som numera mäts i "smiles per miles"

Skulle nog kunna tänka mig en rsv mille eller ducce, men då först när jag får råd men en sån utöver spettan. den blir kvar!:banana
 
Jag kom på en dålig sak till med sp1...
Att bara en lampa får lysa på halvljus fram. Vore ju hetare med bägge.
Då var det snyggare som på bladen -02 jag hade innan med en i mitten...

Har någon gjort om det av er här???
 
...Att bara en lampa får lysa på halvljus fram. Vore ju hetare med bägge.Har någon gjort om det av er här???

Det är en halvljusinsats (vänster) och en helljusinsats (höger) och endast en glödtråd i vardera lampa, så det går inte att "göra om". En "halvljuslampa" i helljusinsatsen resulterar ändå i helljus och det blir ingen skillnad mot att köra med konstant helljus. (Vid helljus lyser både halvlljusstrålkastaren (vänster) och helljusstrålkastaren (höger)).
 
Suck!! En oinvigd!!!:)

Har kört radfyra, sporthojj, custom, enduro, sporttouring, men måste säga att för en gångs skull så har känslan infunnit sig att det "känns rätt" eller "den här säljer jag inte", det ända rätta e en spetta!!:yoparty

De nackdelar jag upptäckt e : käkar däck (vridet) ljudet (för lågt!!), går varm i stan, förbrukningen som numera mäts i "smiles per miles"

Skulle nog kunna tänka mig en rsv mille eller ducce, men då först när jag får råd men en sån utöver spettan. den blir kvar!:banana


Angående tempen ska det finnas en fix man kan göra. Har inte hittat någon detaljerad beskrivning än, men jag tror det går ut på att man seriekopplar kylarna istället för som i orginal där den varma kylvätskan från motorn fördelas på båda kylarna. Ska tydligen bli effektivare.

Någon som vet mer om detta?

/m
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top