Honda SP1-tråden

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Slip-on passar inte. Ena sidans skarv mellan grenrör och dämpare är flyttat.

Helsystem passar. Inte för att jag testat själv än (har ett SP2 system liggande hemma som jag ska montera på min SP1 när jag fått packningar), men enligt SP1/2-forum i USA ska det funka åt båda håll så länge man byter hela systemet. SP1-system på en SP2 lär iofs vara så tight att man kan behöva modda lite. Andra hållet ska inte vara några problem

Tack! Tydligt och bra svar!:tummenupp
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Akra sp-2 system passar nog, men kolla formen på utblåsen i topparna. Jag tror att dom gick över till D portning på sp-2:an

Lycka till :tummenupp
 

JSH

1-800-P®їŋ©ìp£
Gick med
17 Jan 2008
Ort
018
Hoj
Yamaha & Harley
Så ,nu har jag läst igen hela tråden, och nu vet jag va jag ska ha för hoj...
:)
blir att handla en framåt vår:yoparty
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
e-bay.....
har precis hittat dit själv.....
billigt så man skäms.....

har dock inte fått ordning på mitt paypal ännu.... är visst någon kod man skall skriva i som inte har dykt upp ännu... så jag kan ju inte uttala mej om hur "smidigt" allt går... men priserna är hutlöst billiga.....

helsystem typ 600$..... biiiiliiiigt:tummenupp
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Felkod?

Vad betyder felkoden då FI lampan blinkar 1 lång blinkning + 9 korta blinkningar?

MVH Fredrik
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Det är Ju Fan Att De E Vinter!!!!!!
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Intake Air Temperature Sensor

"Intagslufttemperatursensor" på svenska.

Kapitel 5 i manualen (5.23-5.24) har en bra felsökningsguide för detta (och även andra felkoder).
Saknar du manual och har ICQ/MSN eller FTP så kan vi nog lösa det på något sätt, förslagsvis via PM... :hojsmilie
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Suck!! En oinvigd!!!:)

Har kört radfyra, sporthojj, custom, enduro, sporttouring, men måste säga att för en gångs skull så har känslan infunnit sig att det "känns rätt" eller "den här säljer jag inte", det ända rätta e en spetta!!:yoparty

De nackdelar jag upptäckt e : käkar däck (vridet) ljudet (för lågt!!), går varm i stan, förbrukningen som numera mäts i "smiles per miles"

Skulle nog kunna tänka mig en rsv mille eller ducce, men då först när jag får råd men en sån utöver spettan. den blir kvar!:banana
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Jag kom på en dålig sak till med sp1...
Att bara en lampa får lysa på halvljus fram. Vore ju hetare med bägge.
Då var det snyggare som på bladen -02 jag hade innan med en i mitten...

Har någon gjort om det av er här???
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
...Att bara en lampa får lysa på halvljus fram. Vore ju hetare med bägge.Har någon gjort om det av er här???

Det är en halvljusinsats (vänster) och en helljusinsats (höger) och endast en glödtråd i vardera lampa, så det går inte att "göra om". En "halvljuslampa" i helljusinsatsen resulterar ändå i helljus och det blir ingen skillnad mot att köra med konstant helljus. (Vid helljus lyser både halvlljusstrålkastaren (vänster) och helljusstrålkastaren (höger)).
 

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2002 SP-2
Suck!! En oinvigd!!!:)

Har kört radfyra, sporthojj, custom, enduro, sporttouring, men måste säga att för en gångs skull så har känslan infunnit sig att det "känns rätt" eller "den här säljer jag inte", det ända rätta e en spetta!!:yoparty

De nackdelar jag upptäckt e : käkar däck (vridet) ljudet (för lågt!!), går varm i stan, förbrukningen som numera mäts i "smiles per miles"

Skulle nog kunna tänka mig en rsv mille eller ducce, men då först när jag får råd men en sån utöver spettan. den blir kvar!:banana


Angående tempen ska det finnas en fix man kan göra. Har inte hittat någon detaljerad beskrivning än, men jag tror det går ut på att man seriekopplar kylarna istället för som i orginal där den varma kylvätskan från motorn fördelas på båda kylarna. Ska tydligen bli effektivare.

Någon som vet mer om detta?

/m
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top