Honda SP1-tråden

Hallå på Er!
Skall väl handla kraschkåpor till hojen.
Några beprövade märken?, tips mottages gärna!, har smygkikat på "polidom" och NGC-racing samt Alien Moto's.
Planen är också att göra hål för belysning.
 
Hallå på Er!
Skall väl handla kraschkåpor till hojen...
Jag har Alien moto's kåpor. Helt ok till priset men kräver puts o slip om de skall bli 100 för en vacker lackering.

Dessa är också fasade så att undre kåpan, går in under den övre. En annan underkåpa jag har liggandes, är precis tvärt om, så kolla detta innan du väljer. Bara så att du ev kan byta märke utan att byta båda delarna.

Dessa hade dock inga markerade fästen för lamporna, men väl liten kant så man ser vart man skall göra urtagen.
 
Jag har Alien moto's kåpor...

Tack för svaret!
Tänkte inte på det med fasning...
Angående lackering så är planen en matt svart med en vit schablonmålad logga, med andra ord inget märkvärdigt som ställer krav på finish.
Borde väl gå att köra upp hål för lyktsen med en dremel.
Bara kåporna har hyfsad passning så hojen får plats i dem så är jag nöjd!
 
Ahhh, men det blir inte fladdrigt?...
Nej, det är ingen fara, hålet hamnar mellan skruvarna som håller ihop dem.
Vill du inte ha bajonettskruvarna, så köp en ask m kåpglasskruv. Det gjorde jag till min. Funkar helt ok, men pass på så inte hålen för gummiinfattade muttern blir för stort. Ju mindre glapp desto bättre greppar den själv när den "sväller" vid montering.
 
Är det vår nu då?

..nej det var det inte...

Va ute o pillade lite på nya favoriten i garaget... Jag har ju knappt kört med den än så jag vet inte allt om hur den uppför sig:P.
Men jag la märke till alla detaljer som skiljer den från tex min 2 år nyare blade (såld).
Allt går att justera och är lätt att fatta, bara läsa i instr boken. Hög finish på allt och överdimensionerat så det förslår. Inte konstigt att honda tog ut ca: 30k mer för den cykeln när man ser det här, man sitter även bättre på den gämfört med bladen, känns mer som att "sitta i motorcykeln" och ställningen känns mer rätt, tanken känns perfekt utformad (iaf för mina kycklinglår). Ska utverdera körningen så fort saltet regnat bort från vägarna....Ljudet har jag redan bestämt mig ... 5 av 5:)
 
Fin hoj du fick tag på marrdin! Drömt om SP-1 ett tag nu...Var och provkörde den men fick så jkla dåligt bud på min. Annars hade den stått i mitt garage nu : ) *Letar vidare*
 
Är det vår nu då?

..nej det var det inte...

Va ute o pillade lite på nya favoriten i garaget... Jag har ju knappt kört med den än så jag vet inte allt om hur den uppför sig:P.
Men jag la märke till alla detaljer som skiljer den från tex min 2 år nyare blade (såld).
Allt går att justera och är lätt att fatta, bara läsa i instr boken. Hög finish på allt och överdimensionerat så det förslår. Inte konstigt att honda tog ut ca: 30k mer för den cykeln när man ser det här, man sitter även bättre på den gämfört med bladen, känns mer som att "sitta i motorcykeln" och ställningen känns mer rätt, tanken känns perfekt utformad (iaf för mina kycklinglår). Ska utverdera körningen så fort saltet regnat bort från vägarna....Ljudet har jag redan bestämt mig ... 5 av 5:)

Grattis! Ännu en som vaknat och åker twin!!:hihi Bilder jag vill se Bilder på Spettan!!!:tummenupp :tummenupp
 
Det var en billig i stockholm för någon vecka sen, vem köpte den?
Ingen här eller?..
En -00 med strax över 2000mil

Jag ska ta lite kort med min ubermobilkamera så fort det ljusnar lite;)
 
Last edited:
Det var en billig i stockholm för någon vecka sen, vem köpte den?
Ingen här eller?..
En -00 med strax över 2000mil

Jag ska ta lite kort med min ubermobilkamera så fort det ljusnar lite;)
'


Jahaa det var du som köpte Fazerfuns Spetta hmm:) Jaa det var ett bra köp med akrop och ny Fram:brinnerup skärm
 
Nae jag köpte en som kom från fristad utanför borås, ett dödsbo som sålde totalt 3 cyklar i toppskick, killen var riktigt pedantisk så hojen ser typ ny ut.
Allt han gjort är noga bokfört med datum och mil osv.
Sitter slipon på, mörkt kåpglas och eventuellt andra blinkers annars original. Och det ska den förbli va det tänkt. Originalpiporna ligger inplastade i en låda och ser nya ut dom med :). Jodå jag är nöjd med hojen ^^.
 
Nu har jag fotat:

Kom på att hugger kanske inte var original heller...
 

Bifogat

  • Sp1vinter.JPG
    Sp1vinter.JPG
    124.1 KB · Visningar: 103
Jaha då var Spettan såld...

...och jakten är inledd på den enda hoj som lirar i samma liga: SP2, en vit med Castrollack :tuttar :yoparty

Har en i UK på gaffeln MEN jag har sett en uppsjö varianter av de här dekalkiten hittills (Dunloplogga på framskärmen på den ena, Michelin på den andra, nummer på bakkutsen mm mm....:gnissla ) och inte en dekal får sitta fel om jag ska vara intresserad.

Så, någon som vet hur ett originalkit (det som faktiskt följde med hojarna från fabrik) ska se ut?

Nu har jag fotat:

Kom på att hugger kanske inte var original heller...

Schnygg!!! Men var är HRC dekalerna?? Originale....:)
 
Last edited:
Ja just de, du har rätt Fazerfun. Men har kanske sett 30% av alla SP1 med dessa klistermärken. Verkar som man fick med dom i tillbehörslådan till alla nya SP1:or och så sattes dom fast på lillens cykel eller glömdes bort.
Det kan väl knappast va så att alla slitit bort dom. :dummer
 
Ja just de, du har rätt Fazerfun. Men har kanske sett 30% av alla SP1 med dessa klistermärken. Verkar som man fick med dom i tillbehörslådan till alla nya SP1:or och så sattes dom fast på lillens cykel eller glömdes bort.
Det kan väl knappast va så att alla slitit bort dom. :dummer

Har ingen aning men det är iaf original från fabrik. Men vissa gillar ju inte klistermärken, det kan jag ha respekt för. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top