Honda SP1-tråden

Vad tror du ska ha hänt med din hoj??
Bara för att den gått på bana & blivit bakhjulskörd?? E den vurpad så finns det garanterat spår/märken av det nånstans..
Tror många gatåkare sliter mer på sina hojar me fullgaskörningar/växlingar vid rödljus o sånt. Sen går ju bakhjulsåkat o diskutera, huruvida säker den som kört e på o "landa".
Men e packboxarna i gaffelbenen täta så ska det nog vara lugnt, annars kan jag ändå o rekomendera o byta till hårdare fjädrar då orginal e lite mossiga.

Tror det i det stora hela beror mera på hur hojen e skött!
För köper man en 8 år gammal sporthoj som man bara tror är söndagskörd till kyrkan kanske man ska kolla på custom istället..

O de där med bromsvätskan kan ju ha o göra med att den kokat vid många hårda, upprepade bromsningar på bana.. Därav svettband över som jag har på bilden så det inte droppar/rinner ifrån behållaren. :tungan

:tummenupp Du är inne på rätt spår!! 8år jag vet! ja är inte dum, väl skött jaa det ska man nästan kunna räkna med när det gäller sporthojar eller hur! Vem faan vågar åka omkring på en raket när det inte servat! Det finns säker en och annan kanske men då händer det som inte får hända en massa olyckor mm.

Men vad jag menar är att det inte ska vara sönder skruvat och en massa jävla bondtrim med söderklippta kablar ect. Killar som tror att dom är kungar på att trimma och så vidare, killar som knappt har råd att åka omkring på sina hojar och gör saker och ting på egen hand. Detta är man rädd för.

Jag tävlade i många år i VARGARNA Speedway, och vad jag menar med det är att oftas är dessa hojar i bättre skick överlag. Tävling hojar brukar ha bätter updates och därav så skulle jag inte tveka en sekund att köpa! Men att bara säga halva sanningar mår jag inte bra av, han skulle kunna vara ärligare eller hur! Jag ställde frågan till SNAKE några gånger så han hade ju chansen. Och då ställer ju jag frågan genast till mig själv vad har han mer inte berättat! fattar du?:rolleyes:

Last edited:
Finns det någon här som behöver ett set toppar till sp 1, samt ett komplett
insprut?? Perfekt att skick till Matte Bohlin som fixar den grymmaste portningen i landet. Skicka gärna PM. Grymt bra pris lovas till seriösa sp åkare...skicka PM

/Mickeg

Lelleträffen 09 låter kul!!!! när var???
slå följe? kul om några mer än typ 1 spetta skulle komma samtidigt??

LelleTräffen 09

:tummenupp :tummenupp Jag har en idé angående Lelle träffen!! Vad säger ni alla som skall åka ner, att alla som kommer norr ifrån träffas i Norrköping!? Vi kanske blir några som kan slå följe. Det vore trevligt att träffa nya människor. Vi bestämmer tid och plats, i Norrköping är det lätt att hitta. VAD SÄGER NI!!!!!:tummenupp :tummenupp

Inlägg om detta vore kul!!!!!!!!!!!!!!

Jag från uppsala och resten av STENHÅRD MC (från umeå) kommer att mötas i uppsala för vidarefärd till nynäshman...
Finns egna trådar om det vi slipper ta det i denna SP1-TRÅD!!!

Någon som har eller vet vart kan kan hitta tätningen till tanken (i framkant) när man ska sätt dit en durbahn luftbox? Tappat bort min....:rolleyes:

Mvh

På jakt efter kolfiber eller kanske helst ett titan system till min spetta.
Kolfiber hugger och framskärm skulle va najs med!
Nån som har, pm'a isåfall.
/jonas

Tja. ny i denna tråd....
Skulle åka och köpa ny bil men kom hem med denna istället. :tummenupp

Bifogat

• Sp1fram.JPG
    Sp1fram.JPG
    58.7 KB · Visningar: 84
har bestämt mig för att dreva om min spetta med 15/41 drev vem säljer såna drivpaket

ok behöver jag korta kedjan eller går det med orginal

Hej alla SP1 älskare.

Behöver eran hjälp med en snabb liten fråga.

Har en förvirrad vän som ska ha nya slip-on till sin SP1a för försäkringsskada. Frågan är vad han ska välja.

Han hade tidigare Arrow burkar och har nu blivit erbjuden LeoVince titan burkar. Är detta det bäste valet eller finns det annat nytt att få tag på som är bättre? Verkar inte finnas så mycket som säljs i sverige längre till hojen.

Mycket tacksam för eran hjälp!

// Kalle

Hej alla SP1 älskare.

Behöver eran hjälp med en snabb liten fråga.

Har en förvirrad vän som ska ha nya slip-on till sin SP1a för försäkringsskada. Frågan är vad han ska välja.

Han hade tidigare Arrow burkar och har nu blivit erbjuden LeoVince titan burkar. Är detta det bäste valet eller finns det annat nytt att få tag på som är bättre? Verkar inte finnas så mycket som säljs i sverige längre till hojen.

Mycket tacksam för eran hjälp!

// Kalle

Har LeoVine titanburkar på min hoj, är nöjd med dessa.
De väger inte speciellt mycket och det hörs att man kommer...
Sen finns det ju naturligtvis Acra-burkar och helsystem.
Tror att de nyare burkarna har "slash cut" - avslut, istället för pipen, snyggt.
Men det är ju bara min åsikt.

\\ J

Kolla nypriset på båda, tror nämligen att LeoVince är billigare och det skulle inte jag nöjt mig med! Akrapovic, Micron eller Yoshimura är annars vettiga märken....

Eller så tar han pengarna och köper beggat från ebay....

Jag har drevat upp min (tror det var 2 kugg) bak och det blev skillnad och mycket bättre, kör med original kedja oxå.

Ingen som har tätningen till tanken (i framkant) när man ska sätt dit en durbahn luftbox? Tappat bort min....

Acra osv finns inte till SP1 längre vad vi kan hitta, bara SP2. Och de skall inte passa som vi förstått det??

Slip-on passar inte. Ena sidans skarv mellan grenrör och dämpare är flyttat.

Helsystem passar. Inte för att jag testat själv än (har ett SP2 system liggande hemma som jag ska montera på min SP1 när jag fått packningar), men enligt SP1/2-forum i USA ska det funka åt båda håll så länge man byter hela systemet. SP1-system på en SP2 lär iofs vara så tight att man kan behöva modda lite. Andra hållet ska inte vara några problem

Back