Honda SP1-tråden

:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte
 
:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte

det är bra - annars får han inte hur oljan.
 
:va :va tjena,en gammal man på mitt jobb äger en sp2:a.nu ska han starta upp den efter vintern. I instruktionsboken står det att man ska byta olja om den stått mer än 4 månader.då undrar han om han ska varmköra innan eller inte

Du kan också säga till den gamla mannen att byta oljan innan han ställer in den för vintern. Motorn mår mycket bättre med ny olja i under en längre förvaring.
 
Tänkte bara ödmjukt välkomna mig själv till sp1 tråden...
Blev ägare till en idag. Efter hemresan på a 30 mil är känslan att jag inte kommer ångra mig.....ngnsin =) Ljudet..ljudet.....
Nere i twinträsket för alltid..
 
Tänkte bara ödmjukt välkomna mig själv till sp1 tråden...
Blev ägare till en idag. Efter hemresan på a 30 mil är känslan att jag inte kommer ångra mig.....ngnsin =) Ljudet..ljudet.....
Nere i twinträsket för alltid..


Välkommen i gänget :yoparty
 
Öppet hus

Besiktigade min SP2a i går, den startade fast jag hörde att batteriet var lite trött. När jag skulle hem efter fullbordad OK:tummenupp genomgång startade den ej. Har endast 800 meter till garaget så vi promenerar hemåt. Dags att leta upp batteriet, skruvar bort sadeln och finner batteriet liggande löst utan något som håller fast det:va . Blått Biltemabatteri och hela utrymmet färgat utav ett blått dammlager ifrån batteriet som inte suttit fast utan vibbat hit och dit. Under verktygspåsen ligger någon elektonikdel som ej heller den sitter fast:va ! Är det någon som har ett bra foto på hur det ska se ut i originalskick. Detta ser ut som om hojen kanske vart lite moddad med så kallad undertail? sedan byggts åter till original! Ser ut som ingen brytt sig. Jag gillar fabrikens lösningar så tillbaka till original är det som gäller. Finns det något tricks för att få bort plastdelen/bakdelen utan att behöva spänna isär den.
Köpt hojen i år och ej ännu hunnit med vinterservice och upputsning:gnissla

Toyman
 

Bifogat

  • IMG_2279 hp.jpg
    IMG_2279 hp.jpg
    148.1 KB · Visningar: 123
Slirkoppling på SP1?

Råkade ut för en märklig sak idag då jag växlade ner lite för ambitiöst. Istället för att få en duktig bakhjulsstuds eller låsning så kändes det som att kopplingen frikopplade/slirade. Är det någon som har koll på om det sitter slirkoppling på SP1:an? Har itne kunnat läsa att det ska finnas, men detta var en klockren slirning/frikoppling. När jag sen gav gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

/inte full koll på allt
 
Slirkoppling på SP1?

Råkade ut för en märklig sak idag då jag växlade ner lite för ambitiöst. Istället för att få en duktig bakhjulsstuds eller låsning så kändes det som att kopplingen frikopplade/slirade. Är det någon som har koll på om det sitter slirkoppling på SP1:an? Har itne kunnat läsa att det ska finnas, men detta var en klockren slirning/frikoppling. När jag sen gav gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

/inte full koll på allt

Nope.
Ska inte sitta nån slirkoppling på Spettan mig veterligt.
Inte orginal iallafall..
 
attans...nu bråkar spettan.

Har haft problem med att cykeln endast går på en burk senaste veckan från och till. Bytte tändstift igår med gott resultat...dock återkom problemet idag igen! Trodde jag löst gåtan men ICKE!

Har fått för mig att problemet uppkommer när motorn är varm...således en tändspole som kanske kanske bråkar.
Någon som har nån teori vad det kan vara som jävlas och i så fall göra åt det. Antar att detta kommer kosta dollars...med tanke på att bara tändstiften 800kr...

Mvh Calle
 
Slirkoppling ... en klockren slirning/frikoppling... gas igen så fanns greppet i kopplingen precis som det ska. Jag testade en gång till och samma sak igen.....så det var itne en tillfällighet.

Nä men, Grattis för fan! Kan ju inte bli bättre :tummenupp
Känner du att du prompt vill ha bakhjulsstuds så kan vi göra ett byte då jag ogärna vill ha det samma på bana :rolleyes:
 
Nä men, Grattis för fan! Kan ju inte bli bättre :tummenupp
Känner du att du prompt vill ha bakhjulsstuds så kan vi göra ett byte då jag ogärna vill ha det samma på bana :rolleyes:

Så där kan man inte skriva! Nu måste jag ju riva kopplingen för att se vad som är sant. Kan inte stå ut med att itne veta....:huvet
 
Brukar inte vara några svårigheter att låsa bakhjulet på spettan, testa att ha lite högre hastighet och växla ner rejält så ska de nog låsa sig
 
Vågar man köpa begangnade tändspolar? Med tanke på att cyklarna är ca 8 år gamla och säkert 3-4000 mil på mätarna...

Spånar bara...=)

//Calle
 
Har haft samma probelm ibland att den typ "släcker" ett stift när den står på tomgång lite hur som helst ibland.... och så var det inte i höstas!

Fler tips?! Har bytt stift och sånt förr året innan jag ställde in den för vintern?!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top