Honda SP1-tråden

vem köpte du larmet av;)

Ja, vem kan det ha varit.....:tummenupp

Kul att du är tillbaka i VTR-träsket :tummenupp

Vi borde köra en VTR träff i maj i Stockholm. Så, som vi har gjort tidigare om åren med VTR klubben.

Det vore också kul om vi kunde få ihop en stor Twin-träff där alla twinnar är välkomna. Det var väll två eller tre år sedan vi hade den stora träffen i Upplands Väsby. Det mullrade bra då :tuttar

När när när när?!:tuttar jag är lätt på!!! :yoparty
 
Last edited:
Bränsleläckage..

Har upptäckt att min tank läcker i bakkanten..
I plåtskarven verkar det som..
Nån som haft liknande problem??
O vad är lösningen isåfall???
 
Har upptäckt att min tank läcker i bakkanten..
I plåtskarven verkar det som..
Nån som haft liknande problem??
O vad är lösningen isåfall???
Ohh yes barnsjukdom it is.

Jag lurade länge på att svetsa min tank men efter att ha snacka med diverese lackerare och svetsare så blev jag avråd från att göra så pga risken att lacken går åt pipan.

Köpte ett färdigt kit från roffes motor med både cleaner och tätningsmedel, tror det gick på drygt 600 kr :)

Vet flera med sp1.or som använt sig av just de medlet med bra resultat!
 
Västervik

Tjena bena:)
Hur många är intresserade av västervik?
Har som sagt ett rum med tre bäddar kvar...
Eller kanske bara åka ner över en dag fre el lör?
 
Ohh yes barnsjukdom it is.

Jag lurade länge på att svetsa min tank men efter att ha snacka med diverese lackerare och svetsare så blev jag avråd från att göra så pga risken att lacken går åt pipan.

Köpte ett färdigt kit från roffes motor med både cleaner och tätningsmedel, tror det gick på drygt 600 kr :)

Vet flera med sp1.or som använt sig av just de medlet med bra resultat!

OK. Tackar för tipset!! :)
Tätas inifrån då va??

Va lite inne på o laborera med epoxi, men de kanske inte e nån vidare ide..:rolleyes:
 
Tjena bena:)
Hur många är intresserade av västervik?
Har som sagt ett rum med tre bäddar kvar...
Eller kanske bara åka ner över en dag fre el lör?

Hej!
Jag hänger gärna med ner över dagen. Nästa helg funkar....ar inte så mycket för att "campa och dricka pilsner"
 
OK. Tackar för tipset!! :)
Tätas inifrån då va??
Ja exakt, jag var kanske lite otydlig tidigare.

Du får lossa på soppapumpen, packning osv sen blandar man ut reningsmedlet med vatten i tanken, ibland kan man få köra flera ggr. Det fräser så där härligt när medlet gör verkan, är säkert ingen fara att dricka skiten ;)

När man sedan har kört med cleanern och sköljt ur tanken ordentligt så häller man i tätningsmedlet och rör på tanken så medlet hamnar överallt där de kan vara läcka.

Sen häller man ut överflödigt medel och låter skiten torka så det blir en hinna av hård mjölk på insidan :)
 
Jag skulle vilja föreslå Kinnekulle. Nu är ju min en banhoj, men där är vacker natur m trevliga vägar, bra med boende (Kinne kulle vandrarhem :tummenupp ) o mindre förekomster av Tusse Batong :D

Tack för manualen - den gjorde att jag hamnade på rätt spår. :) En fråga....vad har du för drevning på hojen? :)
 
Tack för manualen - den gjorde att jag hamnade på rätt spår. :) En fråga....vad har du för drevning på hojen? :)
A, najs! Då vet jag vart jag skall börja :D
Jag skall prova 15/41. Det är en rekommendation, så vi får se hur det blir.

Jag har dessutom fått snurr på henne igen!!! :) :yoparty

Liten förväxling (att det bara var möjligt :rolleyes: ) på kablarna vid startrelät.
 
Här har ni kurvan på bänkkörningen!
 

Bifogat

  • SP-1[1].jpg
    SP-1[1].jpg
    92.2 KB · Visningar: 147
Jag hittade en trevlig bild från maj -04. En liten träff i Stockholmområdet med VTR klubben :)

Vi träffades i Järna och efter lite kurviga vägar, så avslutades dagen på Rosenhill. Det vore riktigt kul att göra något liknande i vår.
 

Bifogat

  • VTR klubben.jpg
    VTR klubben.jpg
    154.8 KB · Visningar: 136
A, najs! Då vet jag vart jag skall börja :D
Jag skall prova 15/41. Det är en rekommendation, så vi får se hur det blir.

Jag har dessutom fått snurr på henne igen!!! :) :yoparty

Liten förväxling (att det bara var möjligt :rolleyes: ) på kablarna vid startrelät.

Att du ska prova 15/41 - beror det på att du kör bana eller pga ren bånglighet? Jag upplever att hon gärna vill klättra på kedjan under 4000rpm....ryckig och trälig...vilket gör att i stadstrafik under 40km/h så är det 1:an som gäller för att det ska bli bra.

Jag har lite svårt för att bestämma mig för att ändra.....över 100 och 3:an och uppåt så går den ju riktigt bra den lila skrutten...det är allt därunder som är som en mardröm. :)
 
Att du ska prova 15/41 - beror det på att du kör bana eller pga ren bånglighet? ..
Japp, bankörning... Men, varför skulle den krångla så? Går den som den skall, för den skall väl inte gå mer ojämt under 4000 oavsett drevning? Har du bytt luftfilter utan att kompensera m mer soppa? Min BB kan bete sig så runt 45-50km/h på 6:an o då kar jag satt dit ett K&N, utan PC-III.
 
Japp, bankörning... Men, varför skulle den krångla så? Går den som den skall, för den skall väl inte gå mer ojämt under 4000 oavsett drevning? Har du bytt luftfilter utan att kompensera m mer soppa? Min BB kan bete sig så runt 45-50km/h på 6:an o då kar jag satt dit ett K&N, utan PC-III.

Det är kompenserat, men bara med hjälp av en nedladdad mapp från RC51.org - gällande min kombination. Kollar jag på indikatorn på PCII (spegel under röven) så ser den ut att mixa rätt okej.

egentligen är det väl så här - att min Viffer är precis lika bånglig den på låga varv och vill inte heller småmysa på hög växel....så jag tog min erfarenhet från den motorn och la över på Spettan. Men faktum är att en tur genom stan under 50km/h - sen är man beredd att kasta eländet.

Ska rota lite mer efter fakta om PCII:an. Det kanske är i den all magin ligger.
 
Man kan hitta massa skojsiga saker på ebay, gissa om den ska pryda garageväggen här hemma.. :yoparty
 

Bifogat

  • 5c1d_1.JPG
    5c1d_1.JPG
    31.8 KB · Visningar: 56
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top