Honda SP1-tråden

Jag har fått ett lustigt FI-fel ibland. När jag kör på motorvägen och kör upp hojen i 150-160km/h kan fi-lampan lysa, stänger jag av hojen och fortsätter köra lyser den inte igen och kommer inte tillbaka. Kan kanske vara att in hastighetsmätarkabel hade lite glapp som nu skall vara åtgärdad. Har dock inte provat. hoppas det är det iaf, hojen går ju så rent och fint annars

glömde säga att jag monterat larm på hojen med startspärr och fjärrstart (kan starta hojen med larmdosan) igår... Samt på monterat en liten smidig GPS på hojen.... Så nu är den fullkittad för sommarens utflykter! Har 12volts uttag sedan tidigare till mobilladdare med mera..... Bilder kommer.....

glömde säga att jag monterat larm på hojen med startspärr och fjärrstart (kan starta hojen med larmdosan) igår... Samt på monterat en liten smidig GPS på hojen.... Så nu är den fullkittad för sommarens utflykter! Har 12volts uttag sedan tidigare till mobilladdare med mera..... Bilder kommer.....

Hmmm.....var lyckades du få fast fästet till GPSen? Jag börjar luta åt att ha den i plastfickan på tankväskan istället för att det inte finns plats för den på hojen...

jag bytte ut bulten till strykronan mot en längre och så gjorde jag ett hål i det vanliga fästet till gps:en och skruvade dit, sitter som handsken!

var det det som var felet ICEPICK?

Tjena grabbar!:)
TACK för alla svar!
Men vet ni va felet va?
Tydligen så vibbrerar bakdelen på hojen såpass att kablarna till batteriet vibbrera loss på nåt konstigt vis.
Tog en långsväng till lnkg idag o hojen funkar utmärkt!!:) :tuttar :yoparty
Tur att det kan ett så enkelt fel...

Last edited:
Tjena grabbar!:)
TACK för alla svar!
Men vet ni va felet va?
Tydligen så vibbrerar bakdelen på hojen såpass att kablarna till batteriet vibbrera loss på nåt konstigt vis.
Tog en långsväng till lnkg idag o hojen funkar utmärkt!!:) :tuttar :yoparty
Tur att det kan ett så enkelt fel...

Det var skönt att höra :tummenupp

Bah! Man kan Touuuura med en Spetta....också! ;)

Kan man??? :va

Kör gärna 40 mil krokväg på en dag o kanske lite trött i kroppen efteråt. :)

Men bomba ner till Kinnekulle, köra bana en hel dag o sen 200+ hem är inget jag rekomenderar...:zpy

Blir perfekt att övernatta i ejes :tungan

Lr varför inte lecahavet efter långrakan på Mantorp!?
Där ligger man mjukt o skönt... jag vet... :rolleyes:

Last edited:
Kan man??? :va

Kör gärna 40 mil krokväg på en dag o kanske lite trött i kroppen efteråt. :)

Men bomba ner till Kinnekulle, köra bana en hel dag o sen 200+ hem är inget jag rekomenderar...:zpy

Man ska lida lite....det ska göra oooooont som flickan brukar säga. ;)

Däremot så......åka genom stan och jag är alltid beredd att sälja eländet efteråt....

Så hemsk är den inte.... Sitter faktiskt bra på den men det beror ju på storleken på föraren oxå.... Hur många Spettor ska ner till lelleträffen då? Jag ska ner!

Allt går ju men skönt är det INTE...körde Göteborg-Oskarshamn t/r, varav hälften i ösregn :gnissla med 30 kg klättringssäck på ryggen (turbulens någon? :huvet )...jag orkade knappt rulla in hojen i garaget när jag kom hem, det värkte i muskler jag inte visste jag hade :gnissla

Last edited:

vem köpte du larmet av;)

Så hemsk är den inte.... Sitter faktiskt bra på den men det beror ju på storleken på föraren oxå.... Hur många Spettor ska ner till lelleträffen då? Jag ska ner!

Ska ner till Lelle veckan, dock bara jag som åker spetta i gänget...

Tjena grabbar:)

Vore det inte shysst med nån sorts uppslutning med bara sp1 o sp2 nånstans?
Vilken syn det skulle va med bara spettor:) :yoparty vilket ljud sen!!
Kanske mc dagarna i västervik?:yoparty

btw: Ac var kan man få tag i "locket" till kutsen på din hoj?

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...