Honda SP1-tråden

OK, nu har vi problem. Har bytt tändstift och tändspolar...men cykeln går fortfarande bara på en burk!
Detta börjar bli duktigt kostsamt så jag är högst angelägen om att igång henne snarast. Det jävliga är att när jag bytt diverse delar går cykeln bra en kort stund..för att sen börja trilskas på en burk. Alltid främre...

Någon som har några ideér? Förmodligen så lämnar jag in knarren på felsökning om inte detta fenomen löser sig inom kort...

Tack på förhand!
//Calle
 
OK, nu har vi problem.. börjar bli duktigt kostsamt ..för att sen börja trilskas på en burk. Alltid främre...
Varför köpte du nya polar innan du visste var felet var:confused: :rolleyes:
När den inte går, vet du att det inte kommer gnista?

Nåja... I detta läget, hade jag provat att byta insprutningmunstyckena. (alltså, växla mellan bakre o främre cylindern). Om nu detta än möjligt.

För övrigt, ser kablaget helt o fint ut? Så du inte upplever värmeproblem, då värmen skapar glappkontakt?

Lycka till.
 
Hade ett liknande fel på min gamla ninja, felet va att en av kablarna som gick till en av tändspolarna hade nöts av lite, ca 30 cm in på kabelstammen innan för ramen, fråga mig inte hur, skit konstigt ställe, men som gjorde att det låg och jorda, så jag hade konstant ström lite då och då på ena tändspolen... Testa och mät upp tändspolarna....
 
Att det inte kommer gnista på främre burken är fastställt. Bytte spolen för att jag fick för mig att den var boven i dramat då jag bytte tändstift ett par dagar innan utan bättre resultat(kollade ej gnistan då).

Näst på tur står tändhatten...det enda jag kan tänka innan styrboxen.

Kablagestammen är kollade...ska dock göra det igen. Känns som jag dubbelkollat det mesta men men.

Bränslerelaterat är det inte iaf. Stinker soppa...så ny olja är ett måste.

Ska kolla vad en felsökning kostar på firma. Har tappat tålamodet kan jag lova...usch

Mvh Calle
 
Att det inte kommer gnista på främre burken är fastställt.
Då tar du ett mätinstrument, o mäter om du har spänning fram till spolen... om o när den isf försvinner... Kika i min byggtråd om du vill se hur kablaget kan se ut när det är avskalat... Kanske kan ge ett hum om hur kablarna går.
 
tackar! ska kika i tråden!

en annan teori...kan det vara så att en spridare "hänger sig" och släcker stiftet? Att knarren får soppa är ingen tvivel om, men om den får för mycket?

Mvh Calle
 
tackar! ska kika i tråden!

en annan teori...kan det vara så att en spridare "hänger sig" och släcker stiftet? Att knarren får soppa är ingen tvivel om, men om den får för mycket?

Mvh Calle
Mnja... Dryper det soppa om stiftet när du tar ut det?
Den kan gå men fett, o då borde det ryka rätt bra...

Jag föreslår att du lyfter ditt problem, väl beskrivet i detalj, till MEKFORUMET. Där är en del riktigt duktiga personer. Dr Bike bla o en som kör dragracing (ses på hans avtar med, fast HD eller nått :rolleyes: ).
 
tackar...e så otroligt nöjd, mycke pga. ljudet och vridet.

har haft v-tvin tidigare , dock custom hoj (xv1000se midnight special) sedan några radfyror....men denna tar priset. :yoparty

Blanda inte ihop mig med min son, marqus, han är dock på rätt väg och börjar med en yzf r125 å tradar bort sin fina AF-1'a... sååå tråkigt att ligga bakom honom i oljeröken....:arsele
Med bakom menar jag att han övningskör!!!! :tungan Får ju bara köra på typ tvåan ...*suck*

Bilderkommer på skönheten så fort det är möjligt.

Nån som har *godis*liggande typ titan slippon etc...carbon flterbox skulle sitta fint oxo...:tummenupp

mvh // jonas
 
Har bytt båda spolarna och stiften utan bättre resultat. Så en tanke var spridarstrul.
Tappade motivationen för en stund...så nu står den och skämms i garaget. Ska försöka få tid till helgen.
 
Ingen som råkar ha en vänster strålkastarlykta liggandes och skräpandes ???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top