Honda SP1-tråden

Bor man nära STHLM MÅSTE man nästan åka till Andersson Turbo och låta han justera in hojen på bänken! Grymt duktigt gubbe det där!!!
Hade inte jag länkat till ebay.de och ett lastoberoende relä för länge sedan i tråden? :va
 
Det finns, med skruvmontering, kabel och rätt kontakt, men det jag tror mig ha hittat funkar exakt som original, även monteringsmässigt :) ... förutom lastoberoendet då...
 
Där fanns ingen powercommander under locket i cutsen. Kopplingsdosan såg orginal ut samt en burk med Keihin på. Det är väl orginal skulle jag tro. Tror inte jag har ngt " helsystem" , bara slip-on. Nåväl, jag saknar varken effekt eller vrid. Möjligen var det lite kännbart med av/på effekten i början men man lär sig. :)
 
Då är det bara att tuta och köra!

För övrigt kan meddelas att TST Industries lastoberoende relä funkar kalas som ersättare till original om man vill byta till LED-blinkers! Direkt drop-in!
 
Tja, tänkte höra om någon här har bytt blinkers fram till något lite mer diskret? Hur har ni gjort på era?
 
Klassiker är att ersätta positionsljuslamporna fram (ovanför strålkastarna) med orange LED-lampor och koppla till blinkers. Diskret, snyggt och mer eller mindre gratis. :tummenupp
 
Hallå hallå har nyss utökat garaget med ytterligare en Honda Twin, denna gång en SP-1 från 2001 med vita Castrol Kina kåpor och Leo Vince highmount titan slip-on.Orginalkåpor ganska risiga och originalavgas medföljde dock i köpet.

Redan smids det planer för vintern, om jag nu kan hålla mig så länge :hihi
 
I lördags fick jag äntligen tummen ur och fick ihop henne efter nästan två års stillastående. Det blev lite tuffare än jag trott med två barnfödslar inom 12 månader... :näsblod

Vilken maskin! Jag hade helt glömt vilken kvalitetskänsla Honda byggt in i cyklarna och leendet blev bara bredare och bredare ju längre jag körde. En kort tur på 5 mil i skydd av mörkret (körförbud :gnissla) och jag behöver inga lyckopiller på lång tid framöver :)

Bifogar en kass bild från mobilen.

View attachment 387236

Och så hör du inte av dig....jag har nu slängt dina glasögon:7peta:hej
 
Hallå hallå har nyss utökat garaget med ytterligare en Honda Twin, denna gång en SP-1 från 2001 med vita Castrol Kina kåpor och Leo Vince highmount titan slip-on.Orginalkåpor ganska risiga och originalavgas medföljde dock i köpet.

Redan smids det planer för vintern, om jag nu kan hålla mig så länge :hihi

Grattis! Bilder tack:tummenupp
 
Även fast man sålt sin SP så kan jag inte sluta hänga här... Tycker det är kul att det finns folk som fortsätter att förbättra sina hojar under hela ägandet och verkligen bryr sig om dom!
Det är speciella hojar och förtjänas att tas hand om!

Har ett original avgas i väldigt fint skick om någon behöver?!
Nya mellanrör (low mount) till micron (race fit=grövre rör mot dämpare)
Mallsats för att göra egna dekaler (gjort efter originaldekalet!)

Med vänlig hälsning Fredrik
 
IMG_0757.jpg
Grattis! Bilder tack:tummenupp

Så ser den ut,dock så har någon klåpare lyckats montera fel positions/parkeringsljus så glaset har smält,fick dock två hela lampor med så det skall bytas. Lite tankar på att montera bromsar från CBR1000rr och en hugger är redan beställd.:3freak:kär:kär:kär
 
View attachment 387855

Så ser den ut,dock så har någon klåpare lyckats montera fel positions/parkeringsljus så glaset har smält,fick dock två hela lampor med så det skall bytas. Lite tankar på att montera bromsar från CBR1000rr och en hugger är redan beställd.:3freak:kär:kär:kär

CBR bromsar är förvisso coolt, men någon förbättring rent prestandamässigt har jag inte märkt. Skall byta belägg nu till SBS DC och se vad som händer :)

Shitsnygg hoj förövrigt :)
 
CBR bromsar är förvisso coolt, men någon förbättring rent prestandamässigt har jag inte märkt. Skall byta belägg nu till SBS DC och se vad som händer :)

Shitsnygg hoj förövrigt :)

Tack men trist att det inte är någon prestandaförbättring.Bytte på min VTR till 954 ok och 1000rr huvudbromscylinder och tycker det funkar bra mycket bättre än bromsarna på min SP-1.

Jag har dock inte stålspunna slangar på SP-1 men det sitter det på VTR:en, så det skall på SP-1:an först sen får vi se,men coolt är inte fel heller.

Vad jag kan se på min hoj så blir nog prio ett till att fixa med bakdämparen då den är grymt misskött,ser ju fan ut som ett fjäderben från en Opel,rostigt och jävligt:död
 
Passa på att montera tailraiser brickan (köpte en u-bricka på ebay, tar man bort dämparen helt funkar en vanlig lite större bricka!) samtidigt!!! En lite bricka man lägger mellan övre fästet på dämparen och ramen, brickan ska vara ca 3mm tjock. Sänk sedan gaffelkronorna ca 1 cm fram på gafflarna.
Hojen blir lite högre bak men svänger in i kurvorna på ett helt annat sätt, från att vara lite klumpig till väldigt snäll och kurv-vänlig!

mvh Fredrik
 
Passa på att montera tailraiser brickan (köpte en u-bricka på ebay, tar man bort dämparen helt funkar en vanlig lite större bricka!) samtidigt!!! En lite bricka man lägger mellan övre fästet på dämparen och ramen, brickan ska vara ca 3mm tjock. Sänk sedan gaffelkronorna ca 1 cm fram på gafflarna.
Hojen blir lite högre bak men svänger in i kurvorna på ett helt annat sätt, från att vara lite klumpig till väldigt snäll och kurv-vänlig!

mvh Fredrik

Det skall bli,gjorde så på min VTR Firestorm, så det blir till att göra det på denna med även om jag tycker SP-1 svänger väldigt bra jämfört med VTR:en. Dock så får nog ett dämparbyte vänta lite,då kassan till modifieringar gick till att köpa SP-1 istället :banana:yoparty
 
Och så hör du inte av dig....jag har nu slängt dina glasögon:7peta:hej

Jag är ondskan personifierad :rolleyes: Vi får ta en längre tur någon dag i sommar när jag jobbat mig fri. Jag har ju lite original SP2 klibbor liggande från Castrol-kitet till dig också :banana
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top