Honda NSR250 v Suzuki RGV250 | Two-Stroke Heaven

Tänker att här måste ju vara några tvåtakts racer gobbar här. Jag är ingen "racer" men har 2 äldre NSR250R MC21 SP 1990 racer hojar i lokalen min... Kanske någon ligger på lite delar till Hondas NSR250RMC21
Jag söker, kabelhärva! Blinkers! Backspeglar! Kåpglas. Okapad bakskärm! Laddningsregulator! Luftfilter till original luftbox! Kick! Sidostöd! Kåpa över torrkoppling SP modellen! osv
 

Bifogat

  • 20240210_160413.jpg
    20240210_160413.jpg
    2.5 MB · Visningar: 40
  • IMG_20190930_085223.jpg
    IMG_20190930_085223.jpg
    1.5 MB · Visningar: 36
  • 20251018_145759.jpg
    20251018_145759.jpg
    2.9 MB · Visningar: 24
  • 20251018_145810.jpg
    20251018_145810.jpg
    3.2 MB · Visningar: 23
  • 20251028_154311.jpg
    20251028_154311.jpg
    2.9 MB · Visningar: 26
  • 20240204_083934.jpg
    20240204_083934.jpg
    2.1 MB · Visningar: 37
Tänker att här måste ju vara några tvåtakts racer gobbar här. Jag är ingen "racer" men har 2 äldre NSR250R MC21 SP 1990 racer hojar i lokalen min... Kanske någon ligger på lite delar till Hondas NSR250RMC21
Jag söker, kabelhärva! Blinkers! Backspeglar! Kåpglas. Okapad bakskärm! Laddningsregulator! Luftfilter till original luftbox! Kick! Sidostöd! Kåpa över torrkoppling SP modellen! osv
Vad har den där Superbike-lackade hojen på bild 1 för historia? Var det redaktionens race-projekt?
 
Jag tittade jättemycket på 2 takt tävlingar 250-500 cc
Fast 4 takt var inte kul när det kom. Och sluta titta
Vad har den där Superbike-lackade hojen på bild 1 för historia? Var det redaktionens race-projekt?
Det är Lars Bossons tidigare racehoj. Standard NSR250R MC21 SP. Torrkoppling, magnesiumhjul. Ditsatt HRC kittet som hörde till hojen så att den blev ostrypt. Å så lite extra modifieringar. En bit över 60 HKR. Lars tog SM guld 12991 och 1993 med den. Bike var med och sponsrade det hela.
 

Bifogat

  • 20240202_164232.jpg
    20240202_164232.jpg
    2.8 MB · Visningar: 23
  • 20240202_164251.jpg
    20240202_164251.jpg
    2.5 MB · Visningar: 22
  • IMG_0192.JPG
    IMG_0192.JPG
    1.1 MB · Visningar: 27
  • IMG_0195.JPG
    IMG_0195.JPG
    1.1 MB · Visningar: 27
  • 20240202_143133.jpg
    20240202_143133.jpg
    2.6 MB · Visningar: 26
  • 20240202_164209.jpg
    20240202_164209.jpg
    2.6 MB · Visningar: 21
HJÄLP. Har ingen nyckel. Vilket våld behövs för att få bort tanklocket...
Går det att göra snyggt?
 

Bifogat

  • 20251202_125003(0).jpg
    20251202_125003(0).jpg
    2.6 MB · Visningar: 17
  • IMG_20190930_085611.jpg
    IMG_20190930_085611.jpg
    1.2 MB · Visningar: 18
Till er som vet! insugspulser... ???
Till ni som vet! Med eller utan tändstiften i. Ett bakåttryck blir det i högra förgasaren när jag vrider runt motorn! Inte grubblat på det tidigare. SKA DET VA SÅ?

Köpte den så här för många år sedan. Många delar i lådor/påsar. Men även många delar borta. Kåpor, lysen/blinkers. Aldrig hört den gå, fungera. Men vet att den var gat-reggad, besiktigad och kom, kördes till verkstad för service och någon lagning. Den vart kvar där! Köptes utav verkstadsägaren. Han bytte yrke. Blev stående i ett litet garage flera år innan jag köpte/hämtade den. Så är det liv i den?
 

Bifogat

  • 20251203_111446.jpg
    20251203_111446.jpg
    2.7 MB · Visningar: 16
  • 20251203_111453.jpg
    20251203_111453.jpg
    2.6 MB · Visningar: 15
  • IMG_20190930_085229.jpg
    IMG_20190930_085229.jpg
    1.3 MB · Visningar: 13
  • IMG_20190930_085557 cut.jpg
    IMG_20190930_085557 cut.jpg
    903.4 KB · Visningar: 13
  • IMG_20191024_134705 4 mix.jpg
    IMG_20191024_134705 4 mix.jpg
    5.4 MB · Visningar: 14
  • IMG_20191024_134953 4 mix.jpg
    IMG_20191024_134953 4 mix.jpg
    5 MB · Visningar: 14
  • IMG_20191024_135132 4 mix.jpg
    IMG_20191024_135132 4 mix.jpg
    4.5 MB · Visningar: 14
  • IMG_20191024_140429 4 mix.jpg
    IMG_20191024_140429 4 mix.jpg
    4.7 MB · Visningar: 13
  • IMG_20191024_140558.jpg
    IMG_20191024_140558.jpg
    1.2 MB · Visningar: 13
  • 20251025_132829.jpg
    20251025_132829.jpg
    1.7 MB · Visningar: 13
Last edited:

Bifogat

  • 20251202_141407.jpg
    20251202_141407.jpg
    2.6 MB · Visningar: 7
  • 20251202_141532.jpg
    20251202_141532.jpg
    2.4 MB · Visningar: 7
  • 20251202_142618.jpg
    20251202_142618.jpg
    2.2 MB · Visningar: 7
  • 20251203_111453.jpg
    20251203_111453.jpg
    2.6 MB · Visningar: 7
Tack! Har tankar åt det hållet också. Är ju 35 år gammal.... Men får se/höra om den går att starta.
Startar och går kan den mycket väl göra med dålig reed, speciellt om du har två cylindrar. Ta ventilerna och sätt dom mot munnen och sug så märker du. Om dom inte sluter helt tätt så blås lite så du får lite kondensfukt och prova igen och hjälper inte det så är det nog dags för nya membran.
 
Om bladen inte är skadade utan bara står öppet lite så kommer dom ju stänga när det är lite mer fart på prylarna. Men när man snurrar motorn långsamt så kommer de kanske inte stänga.

Alltså inget att bekymra sig om ifall man inte ser några skador på reedsen.
 
*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back
Top