Honda NSR250 v Suzuki RGV250 | Two-Stroke Heaven

Tänker att här måste ju vara några tvåtakts racer gobbar här. Jag är ingen "racer" men har 2 äldre NSR250R MC21 SP 1990 racer hojar i lokalen min... Kanske någon ligger på lite delar till Hondas NSR250RMC21
Jag söker, kabelhärva! Blinkers! Backspeglar! Kåpglas. Okapad bakskärm! Laddningsregulator! Luftfilter till original luftbox! Kick! Sidostöd! Kåpa över torrkoppling SP modellen! osv
 

Bifogat

  • 20240210_160413.jpg
    20240210_160413.jpg
    2.5 MB · Visningar: 28
  • IMG_20190930_085223.jpg
    IMG_20190930_085223.jpg
    1.5 MB · Visningar: 25
  • 20251018_145759.jpg
    20251018_145759.jpg
    2.9 MB · Visningar: 18
  • 20251018_145810.jpg
    20251018_145810.jpg
    3.2 MB · Visningar: 17
  • 20251028_154311.jpg
    20251028_154311.jpg
    2.9 MB · Visningar: 19
  • 20240204_083934.jpg
    20240204_083934.jpg
    2.1 MB · Visningar: 26
Tänker att här måste ju vara några tvåtakts racer gobbar här. Jag är ingen "racer" men har 2 äldre NSR250R MC21 SP 1990 racer hojar i lokalen min... Kanske någon ligger på lite delar till Hondas NSR250RMC21
Jag söker, kabelhärva! Blinkers! Backspeglar! Kåpglas. Okapad bakskärm! Laddningsregulator! Luftfilter till original luftbox! Kick! Sidostöd! Kåpa över torrkoppling SP modellen! osv
Vad har den där Superbike-lackade hojen på bild 1 för historia? Var det redaktionens race-projekt?
 
Jag tittade jättemycket på 2 takt tävlingar 250-500 cc
Fast 4 takt var inte kul när det kom. Och sluta titta
Vad har den där Superbike-lackade hojen på bild 1 för historia? Var det redaktionens race-projekt?
Det är Lars Bossons tidigare racehoj. Standard NSR250R MC21 SP. Torrkoppling, magnesiumhjul. Ditsatt HRC kittet som hörde till hojen så att den blev ostrypt. Å så lite extra modifieringar. En bit över 60 HKR. Lars tog SM guld 12991 och 1993 med den. Bike var med och sponsrade det hela.
 

Bifogat

  • 20240202_164232.jpg
    20240202_164232.jpg
    2.8 MB · Visningar: 15
  • 20240202_164251.jpg
    20240202_164251.jpg
    2.5 MB · Visningar: 15
  • IMG_0192.JPG
    IMG_0192.JPG
    1.1 MB · Visningar: 15
  • IMG_0195.JPG
    IMG_0195.JPG
    1.1 MB · Visningar: 15
  • 20240202_143133.jpg
    20240202_143133.jpg
    2.6 MB · Visningar: 15
  • 20240202_164209.jpg
    20240202_164209.jpg
    2.6 MB · Visningar: 14
Bosse Granat hade med sin Suzuki 4 cylindriga block på jobbet. Ingen radfyra utan cylindern i fyrkant
Mitt första jobb. En mekanisk verkstad i Spånga. Samma lokal där Hansen racing ligger låg.
 
HJÄLP. Har ingen nyckel. Vilket våld behövs för att få bort tanklocket...
Går det att göra snyggt?
 

Bifogat

  • 20251202_125003(0).jpg
    20251202_125003(0).jpg
    2.6 MB · Visningar: 8
  • IMG_20190930_085611.jpg
    IMG_20190930_085611.jpg
    1.2 MB · Visningar: 9
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top