Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Även med mer kubik är det fortfarande en "moped" och du äger ju minst en tung hoj och har körkort för tung så jag tycker det är svårt att motivera den investeringen.
Och kanske framför allt, hur korrelerar big bore kit med hojen du en gång drömde om och anledningen till att du köpte hojen? Du kanske drömde om en trimmad NSR och då är det väl bara att gå full retard men drömde du om det du dregglade över när du bläddrade i broschyren så håll den original.
Jag köpte en 1988 kx125 för att det var en sån som jag en gång började träna crossbana med och jag ville känna vad jag tycker om en sån idag. Och vad hände sen? Jo det tog ju inte många provkörningar innan jag började fundera på att skaffa en vev från 1992 med 4mm längre slaglängd...
Sen slog det mig att jag köpte ju inte hojen för att bygga om till mer kubik utan just för vad den var då, 1988. Vill jag ha en hoj med mer kubik så är det ju bättre att jag köper en SX150 eller ännu större hoj.
Och kanske framför allt, hur korrelerar big bore kit med hojen du en gång drömde om och anledningen till att du köpte hojen? Du kanske drömde om en trimmad NSR och då är det väl bara att gå full retard men drömde du om det du dregglade över när du bläddrade i broschyren så håll den original.
Jag köpte en 1988 kx125 för att det var en sån som jag en gång började träna crossbana med och jag ville känna vad jag tycker om en sån idag. Och vad hände sen? Jo det tog ju inte många provkörningar innan jag började fundera på att skaffa en vev från 1992 med 4mm längre slaglängd...
Sen slog det mig att jag köpte ju inte hojen för att bygga om till mer kubik utan just för vad den var då, 1988. Vill jag ha en hoj med mer kubik så är det ju bättre att jag köper en SX150 eller ännu större hoj.