Honda msx (nya monkeybiken)

Jag muppade mest då inget annat gick att göra då den var så slö. Ok, kan man fixa lite mer effekt blir den nog roligare. Men man ser en del till salu som gått typ 30 mil, så verkar som folk tröttnar. Och ska ha samma pris tror man för en begagnad som en ny.

den är sjukt rolig på vintern. det är ju inget jag skulle köpa som ända hoj. jag har jättekul på den och den låga effekten är en del av det. men som sagt det är mest bara en leksak, rolig grej funkar bra att pendla med till jobbet också

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag är i Thailand nu. Här finns dom överallt (tror dom tillverkas i Thailand)

Varje gång jag är här blir jag riktigt sugen på att köpa en när jag kommer hem.

Vet inte vad jag ska ha den till men är en fräck liten leksak.
Men hittar bara nya på blocket o ca37 är lite väl mycket

Pja, blir man inte liiite glad redan av att se en sån här smuttig go-cart på två hjul, lär man aldrig bli glad...?

På frågan vad man ska med den till? Duger: ha kul? Eller rent av gå bananer, då lusten infinner sig?

Och, ägandekostnaden är snudd på noll, nada, zero. Ett par chipspåsar i veckan, kanske? Törstig är den, också. Not. Fulltankad puttrar man väl halvvägs till Grönland...

Kul att du är nöjd, Slangis! Jag sa ju att den är direCkt dråplig vintertid...

Bifogat

• IMG_0060 (2).JPG
    IMG_0060 (2).JPG
    230.7 KB · Visningar: 89
Last edited:
eafe7a1087d84f2748906ba54440860a.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jo, sent omsider har nu Honda bestämt sig för att ändå ta in nya Monkeyn, MSZ125, som årsmodell 2019. Visst, det är bara en pimpad MSX men jag blev ändå toksugen... Inget pris, vad jag kunnat hitta än, men rimligtvis hamnar den väl på Grom-nivå...?

http://www.hondamc.com/produkt/msz125/

Spontant rycker det i köptarmen men gissar att prissättningen kommer bli för hög, minst som MSX:en kanske tom några tusingar extra.
Men riktigt snygg tycker jag.
2018-Honda-Monkey-125-Concept1.jpg

Dessvärre har dom tydligen gjort den större än originalet, lite synd för jag gillar hur lätt man kunde lyfta in den i bilen. Perfekt tex om man vill ta bilen till verkstan och sedan köra moppen medans bilen fixas.

107 kg går ju också lyfta in i bilen men inte lika smidigt som den gamla 60 kg.

Pja, 44 900 SEK, säger sv Honda. Men enbart anblicken av en skönt stoppad dyna får röven att signalera starkt gillande signaler till den snikna och motsträviga hjärnan (eller, ja, den lilla delen av förstånd som möjligen finns kvar där?) Suck, och jag som toklimmat på flångnya CB1000R i sommar...?

riktigt coola concept både msx och msz men tyvärr klassiskt fall av att snika med skitkomponenter/pissmotor och hoppas det säljer ändå.

monkeybiken väger 107kg!? (!!!) har dom gjutit motorn i bly eller hur fan lyckas man ens pracka på så mycket vikt på en liten 125a ?? Yamahas full size YZ125 cross väger 94kg fulltankad tex..

riktigt coola concept både msx och msz men tyvärr klassiskt fall av att snika med skitkomponenter/pissmotor och hoppas det säljer ändå.

monkeybiken väger 107kg!? (!!!) har dom gjutit motorn i bly eller hur fan lyckas man ens pracka på så mycket vikt på en liten 125a ?? Yamahas full size YZ125 cross väger 94kg fulltankad tex..

Jag köpte nyss en CRF 150 och den väger 75 kilo, så Monkeybiken är ju sinnessjukt tung:(

Mjae, om Honda Grom/Monkey väger in på 75 eller 107 kg är väl ändå ett massivt i-landsproblem? Något så jäkla lättjefullt, galet kul och lättmanöverat finns ju knappt på 2 hjul, ändå. En allsidig skojare som man ju rent av kan ta med ut på lättare skogspromenader. Grom/Monkeys största problem är, och förblir, att de är så förbaskat stöldbegärliga och dessvärre d:o lättstulna. Det är faktiskt långt jävligare än att trottoarkanterna aldrig verkat högre och potthålen aldrig djupare med de där groteskt små 12-tums skottkärrshjulen.

Pissmotor och skitkomponenter? Pja, själv kan jag knappt sluta garva bara av det där ystra motorljudet. Sedan signalerar väl Hondas 600-mils serviceintervaller att kvalitén är skaplig... För en 125:a, that is...

600 mil är väl rätt standard på 125or, yamaha har det på sina t.ex...
Tvåtaktare är ju en annan grej, så de räknas inte :D

600 mil är väl rätt standard på 125or, yamaha har det på sina t.ex...
Tvåtaktare är ju en annan grej, så de räknas inte :D

Ja, kanske? Men det är inte så förbaskat mycket mer än 10 år sedan som 1000-kubikarna hade såna serviceintervaller, så vettesjutton? Har t ex 500 mil (olja/oljefilter) på min lilla 2018 års Yamaha MT-03 med mer än dubbla slagvolymen...

Ja, kanske? Men det är inte så förbaskat mycket mer än 10 år sedan som 1000-kubikarna hade såna serviceintervaller, så vettesjutton? Har t ex 500 mil (olja/oljefilter) på min lilla 2018 års Yamaha MT-03 med mer än dubbla slagvolymen...

Hade 600 mil på min ER6 2012 också, Yamaha har väl 1000 på sin MT07, större cylindervolym betyder inte per automatik kortare serviceintervall.
Med tanke på effekten i en MSX så tycker jag att 600 mil låter lite nästan.

Försöker inte dissa monkeybiken, den är cool som fan.
Bara diskuterar lite, och om man klarar köra 600 mil på en så har man tveklöst en stålröv och riktigt flexibla ben.

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back