Honda msx (nya monkeybiken)

Nu är ja rätt fet så väger runt 110 pannor. Så med mig gör den runt 94-97km/h vid normal rak väg. Om ja slipper motvind och ligger bakom nån bil i slipstream har ja varit uppe i 105km/h faktiskt.
Men väger man mindre så är de inga problem att ligga stadigt runt 100km/h iaf.

Min har varit uppe i 119 som mest (motorväg nedförsbacke), men normalt ca 105. Hade en likadan innan som kom upp i stadiga 110.
Jag väger ca 83.

Köpte packväskor till den. Planen är att dra till Norge under semestern med kollegan som också köpt en MSX.
20160610_085728.jpg
20160610_085256.jpg

Jodå. Packar ja den övre väskan full blir det t.o.m ett skönt stöd för svanken man kan vila ryggen lite emot. Största problemet jag ser med en så lång resa som ja planerar är träsmak i röven då sadeln är rätt hård. Så får nog bli att införskaffa en gelédyna att sitta på om ja ska palla med resan :lol

Norge på dessa = inget för tunnisar !! :rock

Fullgas på 4:an hela tiden! :fakta

Jag har varit sugen på en Grom i flera år, men jag har aldrig fått chansen att provköra någon. Jag är rädd att jag skulle tycka att den kändes som en "vanlig" 125:a om jag köper en, men samtidigt så...

Fullgas på 4:an hela tiden! :fakta

Jag har varit sugen på en Grom i flera år, men jag har aldrig fått chansen att provköra någon. Jag är rädd att jag skulle tycka att den kändes som en "vanlig" 125:a om jag köper en, men samtidigt så...

Nej, den känns busigare än en vanlig 125a. Jag vill också skaffa mig en, men det finns liksom ingen anledning att ha en utanför stan.

Hade min mc på service häromdagen. Firman hade en en MSX som jag vart erbjuden att provköra men jag tackade nej, det ångrar jag :4skrika

Jag var iväg och provkörde en MSX 125 för några veckor sedan. Faktiskt var den roligare än jag trodde. Mjuk fjädring, hård sadel, galet kul att sega sig förbi bilar med fullgas på fyran. Enda nackdelen är väl att ingen vinkade. Mopedisterna trodde jag körde en hoj, hojförarna trodde jag körde en moppe... :3freak Dyker det upp en bra begagnad till rätt pris så blir den nog min.

Jag var iväg och provkörde en MSX 125 för några veckor sedan. Faktiskt var den roligare än jag trodde. Mjuk fjädring, hård sadel, galet kul att sega sig förbi bilar med fullgas på fyran. Enda nackdelen är väl att ingen vinkade. Mopedisterna trodde jag körde en hoj, hojförarna trodde jag körde en moppe... :3freak Dyker det upp en bra begagnad till rätt pris så blir den nog min.

Finns en på Blocket i Stockholm för 23'. 70 mil "på mätaren" och nytt bakdäck så det är naturligtvis en riktig fartgalen själmordspilot som haft den. Man kan ju fundera på om den gått mycket bana?

Vit, skulle lätt kunna tänka mig den själv som "åka till stranden moppe" trots att jag tycker den ser bättre ut än den är att köra. Synd att inte tanten har kort.

Har en som son funderar på moppe, men vad tror ni om att vänta till 16år o istället köpa en MSX?
Ska väl gå att köra denna på A1 kort eller hur?

Har en som son funderar på moppe, men vad tror ni om att vänta till 16år o istället köpa en MSX?
Ska väl gå att köra denna på A1 kort eller hur?

Det smidigaste är väl att köpa nån apbillig moppe som vederbörande kan lära sig grundläggande körteknik på, och sedan byta upp sig till en 125 efter ett år. (DVS ingen plastpulka med variatorväxel)
Och ja, MSXen får man köra på A1.

Tveksam till moppe, man cyklar ju ifrån dom - astöntigt.
MSX däremot - asballa:tummenupp

Mycket läckrare än en vanlig 125'a eller är det bara jag som är skadad?

Den är mycket coolare än en moppe och den funkar ypperligt till allt en 15-åring (eller är det 16 för moppe numera?) har en moppe till. Sen kan jag hålla med om att ur ett vuxet perspektiv som har väldigt lite kvar att bevisa så är den coolare än alla 125:or. Men för en 16-åring i en grupp med andra jämnåriga med riktiga 125:or så håller den inte. Den hänger helt enkelt inte med när dom flyttar sig och den är för gullig. Det är ett snabbt, tyst och bra alternativ till en trimmad moppe.

Jo, det är ju i princip en väldigt liten motard.
Tyga har ju lite prylar som gör den till ashäftigast i moppegänget! Inte bara är den tokjävlasnabbast, den ser dessutom ut som en sporthoj! :hihi (Jag vill faktiskt ha en med tyga-kåpset på. :crash )
repsolgreen-af8da65e.jpg

Där jag bor 2mil utanför Gbg är karriären så här: moppe, trimmad moppe, mer trimmad moppe, indraget körkortstillstånd.
moppen går så pass långsamt så man kommer snabbare fram med en trampcykel. Därav trim!
Jag föredrar 125 direkt.

Är det någon som listat ut hur man bär sig åt för att slippa ha blinkers fram tända när man kör? Bör ju gå att koppla ur på något vis kan jag tycka...

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back