Honda MSX 125

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
En sån här har jag kört runt på dagligen i en månad nu, och blir lite sugen på att köpa en när jag kommer hem till Sverige. Stora problemet som jag ser det, är att här kostar den 14.000 kr och hemma kostar den över 30.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jag funderar på en msx125a som pendlarfordon. Har 6 km till jobbet enbart Stockholm innerstad. Åker även en del i jobbet, även där bara inne i stan. Är den extra stöldbegäröig? Tänker mig att man enkelt kan lyfta upp den och hiva in i valfri bagagelucka? Eller är jag naiv
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag funderar på en msx125a som pendlarfordon. Har 6 km till jobbet enbart Stockholm innerstad. Åker även en del i jobbet, även där bara inne i stan. Är den extra stöldbegäröig? Tänker mig att man enkelt kan lyfta upp den och hiva in i valfri bagagelucka? Eller är jag naiv

Jag funderade på samma sak. Saknar alla beggade exemplar dock... nypris är satt lite högt känner jag
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Köpte en till frugan, men hon vill ha en automatväxlad skoter i stället. Så jag har pendlat lite med den och jag måste säga att den är löjligt kul att köra , har även fått den att dra under 0.2 . Men den ska säljas eller bytas in mot en skoter så om nån vill köpa hör av er.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Kul koncept, problemet är att prissättningen i Sverige alltid gör att såna här skojiga saker inte får nåt genomslag. Lite samma som med Honda Monkeybike eller Dax. Om man lade priset på en mer måttlig nivå kunde det bli en storsäljare. Sen designen, tanken och framlyktan verkar lite sönderstylade. Men visst blir man sugen.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Kul koncept, problemet är att prissättningen i Sverige alltid gör att såna här skojiga saker inte får nåt genomslag. Lite samma som med Honda Monkeybike eller Dax. Om man lade priset på en mer måttlig nivå kunde det bli en storsäljare. Sen designen, tanken och framlyktan verkar lite sönderstylade. Men visst blir man sugen.
Tjena! har inte kollat själv men vad kostar tex en Honda MSX 125 (grom) runtom i världen kontra sverige? såg att den nya modellen ligger på 39k i Sverige. Vad borde den ligga på egentligen?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Väldigt sugen själv, jag gillar ju minimalistiska åkdon, och trots att det inte är en Yamaha.
Tyvärr för Honda en tynande tillvaro här uppe i norr, så jag får se hur jag gör.
Priserna ligger väl på ca 20kkr i de asiatiska länderna, medans UK har samma pris som Sverige.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Väldigt sugen själv, jag gillar ju minimalistiska åkdon, och trots att det inte är en Yamaha.
Tyvärr för Honda en tynande tillvaro här uppe i norr, så jag får se hur jag gör.
Priserna ligger väl på ca 20kkr i de asiatiska länderna, medans UK har samma pris som Sverige.
Oj ja nästan dubbla priset då här hemma i Sverige. Är själv rätt sugen på en sådan får jag erkänna. Här i gbg finns en del återförsäljare. Tråkigt att det inte är lika lätt i Norr(land)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Tjena! har inte kollat själv men vad kostar tex en Honda MSX 125 (grom) runtom i världen kontra sverige? såg att den nya modellen ligger på 39k i Sverige. Vad borde den ligga på egentligen?
Borde och borde...skulle kunna tänka mig att en prisnivå på 20-25.000kr skulle locka många köpare. Mig, t ex. I Indien kostar den 80.000 rupies, är väl ca 9000kr. I USA drygt 3.000USD, är väl kanske 25000kr. Det är ju helt olika prisnivåer förstås, men jag tror att 39.000kr är för mycket för ett fordon med lite begränsade egenskaper.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Borde och borde...skulle kunna tänka mig att en prisnivå på 20-25.000kr skulle locka många köpare. Mig, t ex. I Indien kostar den 80.000 rupies, är väl ca 9000kr. I USA drygt 3.000USD, är väl kanske 25000kr. Det är ju helt olika prisnivåer förstås, men jag tror att 39.000kr är för mycket för ett fordon med lite begränsade egenskaper.
Ja se där ja. Var en jäkla skillnad i priser. Men som du säger är 39k lite väl saftigt men ändå så lockas man :) hade hellre sett att den kostade 25k absolut. Aldrig ägt eller kört en Honda grom innan så skulle vara intressant.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
De som köper en Grom kommer förmodligen ha den som andra (eller tredje) hoj, och då är det lite begränsat hur mycket $ man är beredd att spendera på den. För de flesta i alla fall. Motorstyrka och toppfart gör den mindre lämplig för långresor.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
De som köper en Grom kommer förmodligen ha den som andra (eller tredje) hoj, och då är det lite begränsat hur mycket $ man är beredd att spendera på den. För de flesta i alla fall. Motorstyrka och toppfart gör den mindre lämplig för långresor.
+1
Min Grom har sällskap av ytterligare 2 hojjar i garaget.
Ville egentligen ha ”originalet” (Z50) men fick denna till ett sådant bra pris så att jag inte kunde låta bli.
Har inte ångrat det köpet en sekund - varje mil är ett asgarv i hjälmen så länge man undviker allt över 70-vägar!

Men BARA en Grom i garaget?
Nja...
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
De som köper en Grom kommer förmodligen ha den som andra (eller tredje) hoj, och då är det lite begränsat hur mycket $ man är beredd att spendera på den. För de flesta i alla fall. Motorstyrka och toppfart gör den mindre lämplig för långresor.
Precis, hade tänkt ha dem som andra hoj mer eller mindre leksak bara, Primära hojen är ju en Tuono V4 factory 2020. Men det var va som du säger att man har den mer som en andrahoj för rolig körning.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
+1
Min Grom har sällskap av ytterligare 2 hojjar i garaget.
Ville egentligen ha ”originalet” (Z50) men fick denna till ett sådant bra pris så att jag inte kunde låta bli.
Har inte ångrat det köpet en sekund - varje mil är ett asgarv i hjälmen så länge man undviker allt över 70-vägar!

Men BARA en Grom i garaget?
Nja...
Vilken årsmodell är din grom? Jag tycker nästan att förra generationen är snyggare än årets 2021. Kanske kan man få den mer o lika förra årets med byta kåpor o sadel etc.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top