Honda Hornet vs Ducati Monster

Nog ska du köpa ducce, inget klär en tjej så bra som ett läderställ och en ducce :kär
Om du ser till helheten så tycker jag du ska välja Ducce och gå med i Ducceklubben, då kan du som tjej köra gratis på klubbens alla bankörningar :tummenupp

Gå in på klubbens sida och se dej om.
http://www.ducceklubben.org
 
Fördel med SDK i Stockholm är ju även att det ingår en del tjejer i klubben, så det är sällan så att de är ensamma på träffar/bankörningar o liknande (verkar som om de har roligare i grupp). Gemenskapen brukar mycket god, men med en del pikningar och gliringar. allt givetvis i välmening :rolleyes:

Gillar man banåka så är det gratis (Och rekommenderat)
Annars så kör vi ju en massa olika tillställningar, träffar och annat. Och man får hjälp av andra om har problem, vill fixa eller lära sig. Mycket kunskap samlat gör att man hela tiden får tips för att göra ägandet problemfritt och turerna roligare.

Så.. Då har jag propagerat tillräckligt tror jag..



:)
 
Har ägt en hornet 600 tidigare och det är ganska fint drag i den, dock så kommer effekten rätt högt upp i registret. Så är det inte med Monstret. Har bara kört en 750 själv men de har väl liknande effekt. Den kändes rätt pigg faktiskt trots att jag jämförde den mot min Speed Triple.

Personligen gillar jag Monster-motorn bättre än Hornetens. Ska man ha rad4a så ska den va stor så man får vrid genom hela registret.

Dessutom borde väl Duccen ha billigare försäkring.
 
Off-road med högt draget dämpare? Är det inte touring över lågt draget då?
Nä, Hornet är en grymt kul hoj! Och en dussinvara vette fan om jag håller med om.
Här i V-ås är det väl iaf fler monster än Hornet!
Och så av en ren händelse så har jag ju en Hornet i grymt fint skick till salu!
 
Tack för alla åsikter!!!

Jaha.. Då blev det glasklart.. :tungan

Låter helt enkelt som att jag måste skaffa mig minst 2 st motorcyklar.. :D

Får fundera på det här och lovar att återkomma när jag har bestämt mig och hittat min cykel.. :banana
 
Avelin skrev:
Off-road med högt draget dämpare? Är det inte touring över lågt draget då?
Nä, Hornet är en grymt kul hoj! Och en dussinvara vette fan om jag håller med om.
Här i V-ås är det väl iaf fler monster än Hornet!
Och så av en ren händelse så har jag ju en Hornet i grymt fint skick till salu!

Varför säljer du din grymt roliga och fina Hornet då?
Ingen av hojarna är dussinhojar, men Hondan ser kanske lite mer vanlig ut.
 
Dino Velvet skrev:
Varför säljer du din grymt roliga och fina Hornet då?
Ingen av hojarna är dussinhojar, men Hondan ser kanske lite mer vanlig ut.
Att jag ska sälja den är inget jag vill göra! Tycker det är grymt kul och så
har jag lagt ner 7-8k på etrautrustning på endast ett år då jag haft den, men
började plugga nu = vilket medför att jag inte råd med den. Har lån på den
så då blir det lite saftigt på csn.
 
Prova båda två!Det är stor skillnad på dom men blir det ett monster ska du ha en 900 annars kommer du vilja byta nästa år. Båda är roliga,min erfarenhet så gick min gamla Hornet 600 jämt med monstret 900. Men i monstret är det ett helt annat vrid som är jävligt skönt.

Lycka till med den du väljer :tummenupp
 
Susanna skrev:
Jaha..nu börjar det närma sig... :banana Min första egna motorcykel.. Oj, vilken känsla!!! Spanar på nätet varje dag.. och när jag hittar "rätt" motorcykel till "rätt" pris så slår jag till.. :fatta! .....:hihi

Har varit väldigt inställd på vilken mc jag skall ha, en Honda Hornet 600, men nu så har jag även börjat snegla lite på Ducati monster..

Det finns nog många här som har erfarenhet av dessa två..

Ska åka och provköra innan jag bestämmer mig, men jag tänkte bara höra mig runt lite bland "experterna" först.. :Bugar

Tack, tack.. :) /Sanna

Skit i hur du ser ut och köp en hoj som är kul att köra... dvs varken hornet eller monster
 
Svaret är enkelt! :tummenupp Gillar man att mecka och lämna in hojen på verkstad halva säsongen väljer man Monstret.. Gillar man mer att köra och ha roligt väljer man Japanskt! Så är det bara!! Har många vänner som gått från Ducce till japanskt för att dom vill köra istället för att mecka.
Döda mig inte nu alla Ducce-fanatiker, men bör man inte kunna skruva lite själv om man väljer en beggad italienare? :)
 
När jag stod i begrepp att införskaffa åkdon velade jag mellan ett monster och en hornet 600,helsåld på nån av dom och sökte hela sommaren, men av någon anledning slutade det med en thundercat :va


EDIT: förtydligande
 
Last edited:
... japp, bidde en thundercat eftersom den har mindre attityd än ett monster?!, men som svarar bättre på rullen och går bättre på de breda vägarna (färre kubik luft i bröstkorgen)... och vill jag köra hornet är det bara att klä av katten lite, alternativt klota den och tvingas till det. :näsblod


Helnöjd med mitt val av hoj :yoparty
 
hmmm skulle rekomendera en 900 istället .. köpte en honda 599 rolig hoj men har tröttnat efter ca 3 månader ... har även en zxr 750 men den börjar också bli slö börja inte för smått det straffar sig det blir dyrt i längden...köpa större nästa sommar
 
Hondan känns som en pålitlig problemfri hoj...

...men jag säger bara tjej på Monster!!!! :Bugar :yoparty :kär :cool:
 
Noll-Koll skrev:
Svaret är enkelt! :tummenupp Gillar man att mecka och lämna in hojen på verkstad halva säsongen väljer man Monstret.. Gillar man mer att köra och ha roligt väljer man Japanskt! Så är det bara!! Har många vänner som gått från Ducce till japanskt för att dom vill köra istället för att mecka.
Döda mig inte nu alla Ducce-fanatiker, men bör man inte kunna skruva lite själv om man väljer en beggad italienare? :)

Min herre, du har verkligen valt rätt inloggningsnamn på detta annars eminenta forum.

Hälsningar
Philip
 
Monster 620 har ett coolt utseende, trevligt ljud och är väldigt lättmanövrerad och nätt, men saknar en del pulver i motorn.

Jag har aldrig provat en Hornet 600, endast en Hornet 900 och den kändes väldigt välbyggd (självklart, det är ju en Honda), utseendet är ganska neutralt (smaksak), väldigt lättsvängd och det var ett bra klipp i motorn.

Vore jag dig så skulle jag nog valt en Monster 620, dels för att försäkringen antagligen är lägre och dels för att det är en utmärkt nybörjarhoj, lätt och smidig samt att den slår Horneten när det gäller fräckt utseende med hästlängder.

Jag har en polare som kör en 620 och han har inte haft några problem med den vad jag vet, förutom att den gör av med lite väl mycket olja. Jag tycker den känns rätt välbyggd faktiskt.

Men som sagt, Horneten är ju en trevlig hoj också ;)... Du får helt enkelt singla slant :).
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top