Honda Hornet vs Ducati Monster

Susanna skrev:
Jag var och tittade på en Ducati Monster 620 S.ie -02 480mil idag.

Han ville ha 60000:- för den, verkar det rimmligt eller e det ett bra eller dåligt pris? Vad skulle ni ha betalat, när det inte var några synliga fel?

Jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med att påpeka om det finns några kända brister på den modellen så att jag kan vara extra uppmärksam?

Dessutom så lös neutrallampan med ca halv ljusstyrka när man hade växel i.
Någon som kanske vet vad det kan bero på och om det är ett kännt Monster fel?

/Sanna

Verkar rimligt tycker jag..
620 spisen är rätt ny, så där borde det inte vara några problem.

*Kolla servicebok - kamremmarna skall vara bytta och 100 mila service genomförd med tillhörande ökning av CO-halt

*Kolla UNDER fotpinnar för ev. skrapmärken.. inget ont, men bra prutpremie om den är lagd..

*Kolla senaste besiktningspapper.

Susanna skrev:

/Sanna

Det har jag sett på en helt ny Monster. Skumt... Men vadå det är ju en Ducati så det lär du dig leva med. Det går säkert att fixa, vet inte hur dock... :huvet
Priset verkar vettigt. Import är givetvis billigare...

du, de e klart att det är skönare ätt pendla me din "burgerman" än me en monster men :kocko men...

Susanna skrev:
Jag var och tittade på en Ducati Monster 620 S.ie -02 480mil idag.

Han ville ha 60000:- för den, verkar det rimmligt eller e det ett bra eller dåligt pris? Vad skulle ni ha betalat, när det inte var några synliga fel?

Jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med att påpeka om det finns några kända brister på den modellen så att jag kan vara extra uppmärksam?

/Sanna

Hade en monster 900 tidigare och det var nastan lite Lucas kansla over elsystemet (mannen som uppfann morkret). Hade problem med bade neutral- och soppaindikatorerna som slocknade och tandes lite efter eget bevag utan att visa sarskilt mycket hansyn till faktiskt radande omstandigheter...

Jag har aldrig haft några elproblem på min....
Har däremot hört att vissa kontakter/givare kan hoppa och glappa pga vibrationer, men det ska tydligen bara vara att hitta den och trycka till den....

Ska det verkligen vara så svårt att hitta ett fräscht monster -02 till -04?
Dom vi hittar ligger antingen way off i pris eller så är säljaren ett moppefukko.

Ingen som vill bli befriad från sin 620?

Lartes skrev:
Ska det verkligen vara så svårt att hitta ett fräscht monster -02 till -04?
Dom vi hittar ligger antingen way off i pris eller så är säljaren ett moppefukko.

Ingen som vill bli befriad från sin 620?

Superfin 620 Sie -03
Välvårdad endast 250 mil, grå med röda fälgar. Servicen utförd på Biscaya. Pärlan blir din för 63 000 SEK

?

www.ducceklubben.org

Jag kollar också efter en 620, så jag tänkte titta på lite försäkringspremier. Jag fick iaf. tag på ett reg nummer tillslut och nu får jag tillbaka svar som 16000 halv/hel!!!
Jag trodde den här hojjen va billig att försäkra?! Har tidigare testat på en zx7r som då var runt 50-60% billigare per år. Är det bara försäkringsbolagens vanliga ologik eller har jag tänkt helt fel på nått sätt?
(18år, Zon 1) Det kan ju inte bli mycket sämre, men jag tycker ändå att det var saftigt.

LGS skrev:
Jag kollar också efter en 620, så jag tänkte titta på lite försäkringspremier. Jag fick iaf. tag på ett reg nummer tillslut och nu får jag tillbaka svar som 16000 halv/hel!!!
Jag trodde den här hojjen va billig att försäkra?! Har tidigare testat på en zx7r som då var runt 50-60% billigare per år. Är det bara försäkringsbolagens vanliga ologik eller har jag tänkt helt fel på nått sätt?
(18år, Zon 1) Det kan ju inte bli mycket sämre, men jag tycker ändå att det var saftigt.
Jag var inne på sälja min Hornet för att den var för dyr att äga, men nu ringde jag If o
frågade om pris att försäkra den. Jag får som svar att det blir dubbla premien för
att jag är under 25.
Jaha, vad kostar det då? 6200kr (alltså 3100 om du är 25>) helförsäkring/helår. Det var bara ändra inställning
och försöka sälja gamla stonkan för att den skulle kosta mig mer att ha den halvförsäkrad än att ha
hondan helförsäkrad.

Jag fattar ingenting. BILSPORT OCH MC har den billigaste för mig ca. 10tusen halv/hel.
När jag ringde och kollade en 620ss i höstas skulle det inte gå på mer än 6000 halv/hel där.

åå, nu har jag köpt en motorcykel.
Det blev en Ducati 750 Sport :squid

Tack för alla tips & råd

Ses på bakhjulet :rolleyes:

//Sanna

Grattis till en mysig hoj! Glöm inte primo maggio i skokloster nu när du kör ducce! Samling Upplands Väsby...

Susanna skrev:
åå, nu har jag köpt en motorcykel.
Det blev en Ducati 750 Sport :squid

Tack för alla tips & råd

Ses på bakhjulet :rolleyes:

//Sanna

Grattis till hojen!!! Är en snygg och trevlig Grapparäcer det där :tummenupp
Kanske syns på Gälleråsen nån bandag i sommar!

Grattis! :tummenupp
Och som sagt, medlemskap i SDK och Skokloster 1 Maj har du väl redan lagt på listan över "saker som bara måste göras" :)

Grattis grynet

Kör försiktigt så ska vi se att du lyckas få upp den på bakhjulet lagom tills slutet på säsongen :yoparty

:pannkyss

Vadå slutet? Lagom till slutet på denna veckan menar du väl.
Det är ju Torsdag idag. :)

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...