Honda Hornet 900

hade non undlig did kedja på min bytte till rk 530 drevning 16 /41 som ja e nöjd med
--
angående plasten bak när ni tog bort det var satt ni blinkers o dè?
 
någon som vet vilket moment styrkronemuttern ska dras åt? och även baksvingen? eller någon som har koll på verkstadshandbok på nätet?

har styrfladder/wobbelproblem och måste hitta felet pronto!
 
Funderar på att köpa pilot road2 till horneten ngn som testat:confused:

ja jag. trodde jag hade problem med dem men det var något annat. en del tycker framdäcket kan få hojen att kännas instabil och fladdrig men det jag kände var uppenbarligen något annat då jag bytte mina däck igen utan att det blev bättre. så det är nog lugnt, ska ju vara bra däck annars!
 
Vad är stora skillnaden mellan hornet 900 och 600? Är 900an som segare men starkare variant eller bara starkare och piggar allmänt? Dom varvar ju bra många tusen varv mindre så uppfattas dom som mindre rejsiga då?
 
Funderar på att köpa pilot road2 till horneten ngn som testat:confused:



Jag har dem på, dock bara hunnit ca 11 mil med dem, men verkar vara bra mycket mer känsla än i de gamla (väääldigt slitna) Meltzer(??) däcken jag hade innan...

Men jag e nog tyvärr inte rätt person att bedömma det hela heller...


/Jocce
 
Ny är nya pilot road 2ct monterade och testkörda 10 mil.
Känns helt ok men det är ingenting för aktiv bankörning har ja förstått.
Man får ta det fint på bankörningarna..:gnissla
 
Vad är stora skillnaden mellan hornet 900 och 600? Är 900an som segare men starkare variant eller bara starkare och piggar allmänt? Dom varvar ju bra många tusen varv mindre så uppfattas dom som mindre rejsiga då?

inte provat 600:an men 900 lär väl ha en hel del mer bottendrag samt hk på lägre varv helt enkelt. men det är nog säkert bra drag i 600:an med.
 
Vad är stora skillnaden mellan hornet 900 och 600? Är 900an som segare men starkare variant eller bara starkare och piggar allmänt? Dom varvar ju bra många tusen varv mindre så uppfattas dom som mindre rejsiga då?

Har "bara" provat "nya" 600:an och 900:an, 600:an känndes att den var nyare, men på 600:an saknade jag bottenvridet!


/Jocce
 
Står i valet och kvalet att skaffa mig en hornet eller en ER6-N.
Så fördel/nackdel med en hornet, vad fick er att välja en hornet istället för.....?
Om ni har testat ER6, vad är skillnaden mellan dom m.m?
 
Står i valet och kvalet att skaffa mig en hornet eller en ER6-N.
Så fördel/nackdel med en hornet, vad fick er att välja en hornet istället för.....?
Om ni har testat ER6, vad är skillnaden mellan dom m.m?

Hornet skulle jag valt...
Antar att du menar 900 eftersom du skrivit i denna tråden?
 
En ER-6 går väl egentligen inte att jämföra med en Hornet 900, snarare en Hornet 600 isf.

ER-6 är ju överlag en billigare och simplare byggd hoj. Titta bara på tex hur svingen ser ut på kawan. Mera moped än motorcykel över den.
Kawan är säkert en jätteprisvärd cykel, men i klenaste laget tycker jag.
Speciellt om man vill kunna skjutsa ibland.

Den är väldigt billig att äga/köra/köpa iaf.

Hornet 900 är en väldigt bra allroundhoj!

Bra vridstark motor, som drar jämnt genom registret.
Stabilt och förtroendeingivande chassi, som håller måttet även med passagerare på en krokig väg i högre tempo.
Helt ok ägandekostander med tanke på prestanda.
Fungerar lika bra till att hänga på polarna med sporthoj, som att ta en lugn söndagstripp med frugan bakpå.

Men allt är ju subjektivt. Testa båda hojarna, och se vilken som faller dig i smaken.

Lycka till!
 
Hornet skulle jag valt...
Antar att du menar 900 eftersom du skrivit i denna tråden?

I ärlighetens namn så såg jag bara Honda Hornet i ämnesraden :rodnar



En ER-6 går väl egentligen inte att jämföra med en Hornet 900, snarare en Hornet 600 isf. och en massa text
Är en allroundbike jag är ute efter, hade en sporthoj förut men fick diskbråck i nacken förra året och lider lite av det fortfarande. Men det är jobbigt att åka längre sträckor med en sportis, nu har jag en Xt, gillar körställningen på den men inget man gärna kör över 100 med direkt
Det jag fastande för på ER6´n va mest utseendet. Men man vill ju inte direkt ha en "trimmad moppe" :)
Jag får kolla runt lite, har inte råd med en dyrare än max 40K.
Finns det några kända fel man ska kolla upp?
Tack för ett bra svar :)
 
min hoj blev skrot efter en allvarlig olycka i måndags så snart har jag förmodligen ett par blåa art-slipons och en pc3+k&n-filter till salu. :/ Själv blir jag nog hojlös året ut. :(
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top