Honda Hornet 900

kollade servicemanualen och enligt den så borde hojen inte starta eller så skulle den gå normalt om lampan lyser hela tiden men det finns en hel jävla massa kontaker som löns att kolla så dom sitter i ordentligt. skulle börja med att kolla tp sensorns kontakt så den sitter ordentlit och är ren. den är på vänster sida om insuget.

Ok...jag får kolla de...
Som tur e så e de garanti på hojen så Honda får fixa det annars...
 
Fan vad jag är supernöjd med min 900 Hornet!! ;-) Tänkte bara nämna det, haha!

Jag också! :) Visst saknar man prestandan/väghållningen från en sporthoj ibland, men fan vilken fin allroundhoj det är. Kanon att skjutsa på, busa med, och köra kurviga vägar.
 
Om du inte har tänkt att montera Powercommander, och sedan justera in hojen i bänk, så är det ingen bra idé. Motorn kan få fel bränsle/luftblandning, med motorhaveri som följd.
 
Oooops..
Hur är det med effektdämpare någon fara eller..

Nej, luft/bränsleblandningen blir inte påverkad av andra ljuddämpare.
Dock så ger det ju ingen direkt positiv effekt (beror väl lite på vad det är för hoj/ljuddämpare också), om inte motorns styrsystem är injusterat efter detta.
Så det är alltså ingen fara, men hojen kan lika gärna gå bättre med originalljuddämpare.
 
Ikväll så monterade jag mina nybakade yoshimura slip on =) vilket ljud
 
Jaha, då har jag köpt mig en Hornet 900 -03, helnöjd än så länge efter första provturen.
Några frågor som dök upp direkt:

Om man vill ha mer pulver, är det Powercomander som gäller då?
Vad går det lös på? kan man montera själv?
Behöver man då byta till effektsystem samtidigt?
Om så är fallet, vilket ger bäst effekt utan att föra alltför mycket oväsen?

Länkar, tips och råd uppskattas
 
Jaha, då har jag köpt mig en Hornet 900 -03, helnöjd än så länge efter första provturen.
Några frågor som dök upp direkt:

Om man vill ha mer pulver, är det Powercomander som gäller då?
Vad går det lös på? kan man montera själv?
Behöver man då byta till effektsystem samtidigt?
Om så är fallet, vilket ger bäst effekt utan att föra alltför mycket oväsen?

Länkar, tips och råd uppskattas

Öppnare luftfilter + avgassystem + Powercommander + bänkning/injustering.
Då har du mer effekt, vrid samt bättre effektkurva.

Läs i denna tråd så hittar du nog det mesta du söker.
 
Jaha, då har jag köpt mig en Hornet 900 -03, helnöjd än så länge efter första provturen.
Några frågor som dök upp direkt:

Om man vill ha mer pulver, är det Powercomander som gäller då?
Vad går det lös på? kan man montera själv?
Behöver man då byta till effektsystem samtidigt?
Om så är fallet, vilket ger bäst effekt utan att föra alltför mycket oväsen?

Länkar, tips och råd uppskattas

monterade allt det där på min nu i vår, dock hann jag inte köra något denna säsong innan det monterades på så det är lite svårt att jämföra hur pass stor skillnaden är men den går klart bra iaf! slipons är alltid ett plus för lite öppnare flöde samt skönare ljud. och så j*vla mycket låter de inte ändå. köpte filter + PCIII'an för 3500:- totalt, vet inte direkt om det är asbilligt eller inte, hade lite för bråttom när jag handlade alla årets nya prylar till hojen och kollade inte runt värst mycket.

men jag kan klart rekommendera biltemas mattsvarta fatbarstyre samt tillhörande styrfäste, lite mer streetfighter känsla blir det, lite mer upprätt sittställning och klart mycket skönare körkänsla. billigt är det också!
 
det är knappt, inte ofta det skrivs något här.

men nu när jag väl skriver, är det någon som haft problem med blårök på sin hornet? min gör det när jag startar den och gasar på, stillastående. vill gärna komma på vad det kan vara.
 
det är knappt, inte ofta det skrivs något här.

men nu när jag väl skriver, är det någon som haft problem med blårök på sin hornet? min gör det när jag startar den och gasar på, stillastående. vill gärna komma på vad det kan vara.

Eh,va:confused:
Låter inget bra,nope jag hade aldrig någon blå rök.
Hoppas att det löser sig.
 
det är knappt, inte ofta det skrivs något här.

men nu när jag väl skriver, är det någon som haft problem med blårök på sin hornet? min gör det när jag startar den och gasar på, stillastående. vill gärna komma på vad det kan vara.

Låter isf som dåliga ventiltätningar, men det förekommer ju inte så ofta på en relativt ny hoj. Har den gått långt?

Däremot så har jag faktiskt noterat lite blårök en gång, strax efter att jag kört på bakhjulet. Kolla klippet jag länkar till. När jag passerar kameran, så ryker det lite ur piporna. Så det kanske kan bli så om den körs hårt. Min har gått endast 1300 mil fö.

Länk till klipp: http://www.youtube.com/watch?v=ZQFandEyTpc
 
Eh,va:confused:
Låter inget bra,nope jag hade aldrig någon blå rök.
Hoppas att det löser sig.

ja alltså inte mycket men när jag startar den kall och gasar stillastående. svårt att se när jag kör. men har hört att det kan läcka in olja från vevhusventen till luftfiltret, ska kolla skiten imorrn.

Låter isf som dåliga ventiltätningar, men det förekommer ju inte så ofta på en relativt ny hoj. Har den gått långt?

Däremot så har jag faktiskt noterat lite blårök en gång, strax efter att jag kört på bakhjulet. Kolla klippet jag länkar till. När jag passerar kameran, så ryker det lite ur piporna. Så det kanske kan bli så om den körs hårt. Min har gått endast 1300 mil fö.

Länk till klipp: http://www.youtube.com/watch?v=ZQFandEyTpc

nu är jag ingen expert men vilka ventiltätningar, i cylindertoppen? den har gått ca 2200 mil.

din rök berodde nog på wheelandet, har hört att det kan hända då pga vinkeln.
 
Last edited:
hittade felet. måste ha sugit in olja in till luftfiltret via vevhusventen precis efter att ha bytt olja, oljan jag hittade där i var rent. så det var bara å torka rent och hoppas få att oljan som sugit in sig i filtret försvinner eller förbänns.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top