Honda CRF 300 Rally - provkörning

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Faktiskt borde jag göra en sammanfattning av min KLX230 också, bara för att ge den sin 'cred' som den faktiskt förtjänar. Kawasaki har alltså lyckats bygga en hoj i klass med Hondas CRF300, men till halva priset. Det är ingen dålig bedrift, i synnerhet då min KLX pallat med mig nu i några år på både vägar och i terräng. En period körde jag även lite kross och enduro med den, men det slutade jag med då jag märkte att fjädringen inte var tillräcklig, den bottnade ofta och jag hängde inte med resten av packet framför mig pga alla woops och gupp ;)

Jag fick egentligen aldrig tid till att ens börja dregla över min KLX230 innan köpet. Jag hade precis tagit A-kortet och skyndat iväg till närmsta hoj-affär bara för att känna att "jag får provköra vilken hoj jag vill". Sen köpte jag bara KLXen och blev skitnöjd. Det blev liksom inte 'dejting' innan.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jösses vilken härlig beskrivning!? Får jag sno delar av din text och använda när jag raggar brudar, lite omskriven (utan att nämna upphovsmannen)? Dom kommer falla som käglor ?❤️

Stitchtopia-Love-is-in-the-Air-Embroidery-Design.jpg
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Den borde finnas att ta hem i alla fall. Jag köpte min hos Probike här söder om stockholm, och Kawasaki har inte slutat tillverka den, kolla >> 2023 modellen här <<. Så någon återförsäljare borde kunna ta hem en KLX230 åt dig.

Sen skulle jag behöva utveckla lite mer kring hur mycket man får för pengarna. Kollar vi på min Fantic Caballero för 92 kkr så är det bara 12k mer än Hondan, men det är så mycket mer riv i Fanticen som ju är en helt anna hoj än både Hondan och Kawan här. Så egentligen tycker jag att Hondan är ganska friskt överprisad.

En motorcykel med karaktär typ CRF300 och KLX230 behöver inte kosta mer än en KLX230, dvs 44 kkr som en ny verkade kosta. Jag fick min för 39kkr då den var en demohoj, .. den blev nämligen det efter att jag provkörde den :LOL: för att ingen annan verkade vilja ha den.

Men om du har säg 95 kkr att lägga på en ny hoj, och du är en rätt så erfaren motorcyklist med aningens högre krav än lugn pendling eller måttliga djungeläventyr på helgerna, så vill du nog köpa något vassare som inte snålar med draget vid en omkörning på E4an.

Jag tror att Kawasakin inte säljs pga att den inte klarar dom nya eu5 avgaskraven typ samma som tex H2 som fortfarande säljs i bl USA
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Riktigt bra skrivet Tom!
I vår kanske du vill ta min hoj på en längre provtur, typ som du körde med Hondan nu?
Vore kul att höra dina intryck om den, är ju i stort som en större Cabarello Rally :)
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Vore kul att höra dina intryck om den, är ju i stort som en större Cabarello Rally
Absolut. Och tackar för förtroendet.

Vi kan göra en dag av det, våren eller sommar, med början på t ex McD med en kaffe och en trippelcheese. Sen byter vi hojar, du får köra min caballero, ut i Sörmlands småvägar låter vi bensinen flöda. Jag vår väl akta så jag inte blir alltför förtjust, det sista jag behöver nu är en ny hoj.
 

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Om ni vill se ett riktigt långtest av hojen under alla möjliga förhållanden så kolla in Youtube med "Itchy Boots". Hon har kört den från SydAmerika ända upp till Alaska och i senaste säsongen Norra Afrika. Hon har kört den mer än 45oo mil på drygt ett år. Inte utan missöden men den har klarat sig bra ändå tycker jag.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top