Fick ett rätt jobbigt fel på tanklocket häromdagen. Någon mera som upplevt detta?
Var ute och åkte och såg att det var dags att tanka, åkte till närmaste mack. När jag väl står där vid pumpen så får jag inte upp lock-helvetet. Nyckeln går runt, klaffarna klickar och locket kommer upp 2mm. Sen är det fast. Ger upp efter 10minuter och åker till verkstan (1.5mil). På upploppet börjar hojen gå på ångorna i tanken och det poffar och tjoffar om den. Kan lagom komma fram till porten med lite ben-hjälp.
Lirkar och smörjer i 20minuter innan jag får upp skiten. Och ser då att klaffarna är lite nötta på "bakre" hörnen. Går in i verkstan för att hämta rätt nyckel för att skruva bort tanklocket.
Och då kommer min far lunkandes, och snäll som han är så stänger han locket så det inte ska komma skit i tanken. JÄVLAR!
Aja efter 2timmars lirkande till så tröttnar jag och ringer till Fun Bike i vås och kollar var nytt lock kostar. 2500kr ville de ha. Det började svida i hjärtat innan jag ens beställt skiten. Aja..forstätter lirka lite. Efter 30minuter så ploppar locket upp, snabbt som fan skruvar jag av locket ifall farsan får för sig att komma förbi igen.
Slipade sedan ner klaffarna lite i bakkant och nu går locket bättre än aldrig förr! Känndes rätt bra att slippa beställa det där locket.
Så ett tipps är att hålla koll på klaffarna och notera om de börjar bli sneslitna eller om det ibland behövs lite ryck och dra för att få upp locket.
mvh MrAsp