Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Min nyköpta Honda CBR 954 RR 02:a är svår att starta.

Den har K&N-Filter och Yursimuraslipon.

Det verkar som den får mycket bränsle för ganska omgående börja den att lukta bensin.

Ska den bänkas /mappas när man byter filter och ljuddämpare.:confused:

Ja den måste mappas om, men en powercommander kan ju vara svaret på din cykel.Där finns ju färdiga krvor för din cykel.
 
Någon som vet. Söker efter ett tonat kåpglas till min Cbr 900rr från 93.

Var finns det att köpa eller någon har ett att bli av med.
 
Någon som vet var man får tag i knoppen som sitter i ändarna på handtagen på en Cbr 900 93:a?

Jag saknar vänster sida.
Har de någon funktion eller?
Enda jag kan tänka mig är om man skulle lägga hojen att det ska ta i handtagen och inte på kåporna men jag har kanske fel.

De kallas styändspluggar, och har för uppgift att dämpa vibrationer med sin vikt...har jag hört...
 
Last edited:
Någon som vet var batteriet sitter på en cbr 900rr från 93. Mitt batteri är dött. Sitter det innanför kåporna eller under sadeln och hur får man loss den i så fall. Har ingen instruktionsbok.

Några tips på en bra billig laddare?
 
Någon som vet var batteriet sitter på en cbr 900rr från 93. Mitt batteri är dött. Sitter det innanför kåporna eller under sadeln och hur får man loss den i så fall. Har ingen instruktionsbok.

Några tips på en bra billig laddare?

under sadeln, sadeln sitter fast med 2 skruv i kanterna bak. lyft och du hittar dom där.

sen sitter batteriet med en gummi rem rätt över,, och stjärnskruv på båda polerna.

laddare: Ctec är väl den bästa till vettig peng annar köper du bara en för 12v på biltema.


kanske dags med nytt batteri ??
rekomenderar biltemas mc batterier isåfall.
 
Någon som vet. Söker efter ett tonat kåpglas till min Cbr 900rr från 93.

Var finns det att köpa eller någon har ett att bli av med.

www.s-racing.se
Där köpte jag mitt, det tog knappt 1 vecka mitt i semester.
Dom var snabba.

Ursäkta em nåvis på ämnet :confused: Var kan jag läsa på om kurvor och power commander?


En Powercommander kan du köpa hos din närmaste mc-handlare, troligtvis i allafal.
Men annars tror jag att du kan köpa den på www.s-racing.se
Eller på Motospeed, sök på det sistnämda så kommer du rätt.Sen går du in och söker på din cykelsmodell så finns det färdigt paket.
En mappning görs hos en Verkstad med en bromsbänk.Prova först med att bara köra med powercommandern, om du vill ha dom sista procenten ur motorn ska du mappa den hos ett Dynojetcenter med bromsbänk.:tummenupp
 
Last edited:
Last edited:
När kom hydraulisk koppling till bladen? Går det att byta motorkåpan på en gammal 893cc spis till en nyare för att använda hydraulisk istället för mekanisk koppling? Anledningen är att jag vill kunna gömma slangen på mitt bygge under tanken. Detta går att göra med wire också men det blir flera skarpa böjar vilket gör att kopplingen blir trög.
 
Någon som har koll får gärna svara. Har frågat om styrändspluggar tidigare och hittat nya att beställa, men när jag tittade i hålet idag (vänster sida) så ser det ut som hela gängningen är borta om jag jämför med höger sida.

Är detta något som är svårt att åtgärda eller man allt komplett när man köper nya pluggar?
 
Någon som har koll får gärna svara. Har frågat om styrändspluggar tidigare och hittat nya att beställa, men när jag tittade i hålet idag (vänster sida) så ser det ut som hela gängningen är borta om jag jämför med höger sida.

Är detta något som är svårt att åtgärda eller man allt komplett när man köper nya pluggar?

Lättast är nog att köpa nya clip-ons från e-bay eller blocket, borde inte kosta många kronor... Annar kan du ju alltid fixa en stor gängtapp men det verkar krångligt.
 
Någon som har koll får gärna svara. Har frågat om styrändspluggar tidigare och hittat nya att beställa, men när jag tittade i hålet idag (vänster sida) så ser det ut som hela gängningen är borta om jag jämför med höger sida.

Är detta något som är svårt att åtgärda eller man allt komplett när man köper nya pluggar?

Om du har tappat din vänstra under färd så har med all säkerhet även "innanmätet" till pluggen också trillat ur.
Det är en metallbit som är ca 10cm lång som vidgar sig när du skruvar dit pluggen.

Om du köper sådana som jag tipsade om så byter du hela konkarongen, och istället blir det bara en liten gummiring med en bit plast innanför (i styret), när su skruvar dit pluggen dras plastbiten mot pluggen och gummiringen vidgar sig och gör att pluggen fastnar...förstår du :va :)
 
son of a gun :p

Jo men nu handlar det om att if verkar ha klassificerat om CBR 900RR i sig. Gamla modeller räknades förut som "street". Nu verkar min 93:a räknas som SPORT** vilket innebär en ökning från dryga 5k till över 12k per år.

sant sant....har för mig att CBR föll i sporttouring kategorin i Gbg.
snackade med folksam om när och varför detta omkategorisering...hennes svar var att..det var en sporthoj :huvet körställningen varierade rätt kraftigt med fotpinnar hit och dit..och för att göra det enkelt för sig så hamnade CBR i samma kategori som VFR..men nu har man övergett den tanken för man med 100% säkerhet tjänar mkt mkt mer pengar på oss 2-hjuls-stackare :huvet
har dock hört att man genom en försäkringsbesiktningsman kan ändra försäkringstyp...men men..d kostar juh d med ! feckers......:yoparty
 
Om du har tappat din vänstra under färd så har med all säkerhet även "innanmätet" till pluggen också trillat ur.
Det är en metallbit som är ca 10cm lång som vidgar sig när du skruvar dit pluggen.

Om du köper sådana som jag tipsade om så byter du hela konkarongen, och istället blir det bara en liten gummiring med en bit plast innanför (i styret), när su skruvar dit pluggen dras plastbiten mot pluggen och gummiringen vidgar sig och gör att pluggen fastnar...förstår du :va :)

Tackar. Nya pluggar är beställda
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top