Honda CBR900RR Fireblade-tråden.


Kan väl tillägga att DR:Bike har gjort det fenomenala portningsjobbet! :tummenupp (nu skryter jag igen :D )

Äsch då... :rodnar

Saken är iaf DEN...att när jag provkörde den igår så var det tamig - :cdevil den roligaste sugmotor jag kört!
Å då sitter bara "lilltoppen" med originalkammarna i den... Ska bli intressant med "riktiga" toppen och de andra kammarna.
Kanske ett riktigt 4-1, eller 4-2-1 oxå...*drömmer vidare om hur sukor, kawwor och yammisar ska förnedras! detta ÄR hondas revansch!* :rofl
 
Bra tråd detta!

Man blir ju inte lite sugen att göra luftburksmodden som Dr.Bike beskrivit. Kommer nog att ske i en inte alltför avlägsen framtid!

Men innan dess måste jag bara fixa en annan grej. Har börjat höra ett tickande ljud vid kallstart samt att hojen "pulsar" fram de första metrarna. Tror att det kan vara kamkedjespännaren då ventilerna ställdes i slutet på förra säsongen. Är det något man kan klara av på egen hand eller bör man lämna in den?

/ Patrik
 
nu är allt beställt: krachpuckar kopplingsvire och gasvire skall jobba över lite med hojen imorgon =) så då skall den va på fötter igen snart =)

Edit: nu fick man reda på att den va o besiktigad men det är inge problem men jag har iaf beställt ny reggskyllt efter som skurkarna har kasta bort den andra
 
Last edited:
tjabba nu har man vart i spanien 2veckor på semester men nu är man hemma skall beställa lite grejoer till hojen imorgon så den skall komma på hjul :D YES va skönt det känns och komma till baka till jobbet imorgon =)


hm och det har med mitt inlägg att göra?
 
hm och det har med mitt inlägg att göra?

haha sorry skulle skriva att jag hade kört med den svingen som vart lite repig men det vart lite knasigt men men..

den svingen skulle ja lätt åka me.. men om man vill ha det bling bling så får man kanske köpa en ny men ja skulle slipa till de och åka =)
 
hej alla blade åkare!
någon som har lust att berätta vad skiljer mellan olika årsmodeller på 900rr? tänkte vad som skiljer mellan dom äldre runt 92-93 till 96-97 och sedan till sista innan 929 kom?

tacksam för svar!!
 
hej alla blade åkare!
någon som har lust att berätta vad skiljer mellan olika årsmodeller på 900rr? tänkte vad som skiljer mellan dom äldre runt 92-93 till 96-97 och sedan till sista innan 929 kom?

tacksam för svar!!

Google e super :tummenupp hitta den här sidan på nätet som förhoppningsvis har det du söker :yoparty
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/?&N=189+146+4294966589&Ns=P_Publication_Date|1&id=1899
 
Behöver lite hjälp. Är det någon här som har en FIN hoj att sälja? vill ha en 96-98 utan en massa mil och skrapningar. vill inte ha något hopplock heller.

Tips mottages tacksamt
tksen@telia.com
0707-918116

hehe nästa alla sporthojar är ihoppplock när dom är så gammla 93-98 många sporthojar läggs i backen vetty men det är la bara leta på blocket:tummenupp
 
Hade hoppats hitta någon här, hos er grabbar :tungan

Väldigt många av dom på blocket är rena komposthögarna.
MÅSTE bara ha en innan semestern börjar.

/Thomas

hehe jo sannt =) men jag fick min så pass billigt så det är värt och lägga ner lite deg på den =) men jag har en krachpuck kvar och montera och sen kopplingsviren sen så skall den va körduglig:D
 
Nu är min sc28 fighter äntligen körduglig:tummenupp
Grymt skön som fighter, kommer enligt mig verkligen till sin rätt med fatbarstyre! Verkar ju inte som det är en slump att den är så vanlig i fighterutförande:)


och nu till något helt annat...

Vad kör ni med för däck. Att hitta något lagom klibbigt bak är ju inga problem. Däremot så vill man ju helst ha bättre däck fram så att det släpper bak först. På min blade har jag något avon radial däck som jag inte känner mig 100 säker med:va

Hade helst kört med nya pilot road 2ct bak och pilot power 2ct fram, men det däcket finns ju som bekant inte i 16. Någon nämde battlax 014. Är det många som kör på dom? Vill helst inte byta till 17 fälg. Tycker det lilla 16 däcket är tufft:tummenupp
 
Nu är min sc28 fighter äntligen körduglig:tummenupp
Grymt skön som fighter, kommer enligt mig verkligen till sin rätt med fatbarstyre! Verkar ju inte som det är en slump att den är så vanlig i fighterutförande:)


och nu till något helt annat...

Vad kör ni med för däck. Att hitta något lagom klibbigt bak är ju inga problem. Däremot så vill man ju helst ha bättre däck fram så att det släpper bak först. På min blade har jag något avon radial däck som jag inte känner mig 100 säker med:va

Hade helst kört med nya pilot road 2ct bak och pilot power 2ct fram, men det däcket finns ju som bekant inte i 16. Någon nämde battlax 014. Är det många som kör på dom? Vill helst inte byta till 17 fälg. Tycker det lilla 16 däcket är tufft:tummenupp


Tjacka ett Dunlop Qualifier. Suvve :tummenupp
 
hello!!

Jag undrar hur man återställer alla stötdämpar inställningar till "orginalfrånfabrikenläge" på en 97:a

Jag har ägt hojjen i 3 år och har inte pillat överhuvudet taget på någon inställning men nu ska jag försöka sälja den och tänkte att den ska vara så nära orginal som möjligt. Eftersom det varit två ägare innan mig så är jag lite osäker på inställningarna!

Rock On / Per

Behöver lite hjälp. Är det någon här som har en FIN hoj att sälja? vill ha en 96-98 utan en massa mil och skrapningar. vill inte ha något hopplock heller.

Tips mottages tacksamt
tksen@telia.com
0707-918116

Jag har en kalasfin 97:a till salu pm:a om du är sugen!
 
Last edited:
Bra tråd detta!

Man blir ju inte lite sugen att göra luftburksmodden som Dr.Bike beskrivit. Kommer nog att ske i en inte alltför avlägsen framtid!

Men innan dess måste jag bara fixa en annan grej. Har börjat höra ett tickande ljud vid kallstart samt att hojen "pulsar" fram de första metrarna. Tror att det kan vara kamkedjespännaren då ventilerna ställdes i slutet på förra säsongen. Är det något man kan klara av på egen hand eller bör man lämna in den?

/ Patrik

kamkedjespännaren byter du på max 10 min...
 
det står i instruktionsboken


hello!!

Jag undrar hur man återställer alla stötdämpar inställningar till "orginalfrånfabrikenläge" på en 97:a

Jag har ägt hojjen i 3 år och har inte pillat överhuvudet taget på någon inställning men nu ska jag försöka sälja den och tänkte att den ska vara så nära orginal som möjligt. Eftersom det varit två ägare innan mig så är jag lite osäker på inställningarna!

Rock On / Per



Jag har en kalasfin 97:a till salu pm:a om du är sugen!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top