Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

ska vi inte ordna en honda cbr900rr fireblade träff nångång!? så vi kan visa alla dom där r1 veklingarna vilka det är som äger gatorna!?!?! va säger ni bröder!? haha
 
ska vi inte ordna en honda cbr900rr fireblade träff nångång!? så vi kan visa alla dom där r1 veklingarna vilka det är som äger gatorna!?!?! va säger ni bröder!? haha


skulle man ju kunna gjort,, emn frågan är var man ska ha en sån träff,, så det inte blir så långt för alla att ta sig dit
 
skulle man ju kunna gjort,, emn frågan är var man ska ha en sån träff,, så det inte blir så långt för alla att ta sig dit

det skulle va skit kul ju :D... jag har en fråga är det nån som har ett bra tipps på ett grymt stoppie däck efter som alla blade till 99 har 16tum fram så finns ju inte pilot power eller så..

VILKET däck äre bäst grepp i om man vill göra stoppie nån som vet?:tuttar
Bridgestone BT014, Michelin Pilot sport.. vilket är bäst grepp i?
 
jag bor i gbg så det vore ju bäst att ha det här hehe :P går la fixxa nått ställe att hänga på nu till sommarn ganska lätt bara hyra en lokal i nått industriområde! kan kolla upp det om vi får ihop några som är intreserade att äga upp göteborgs gator ;) peace n löve :)
 
Var och bromsade nu förraveckan!

Lqt racing hade en bänk med sig till gotland ring.


137,3hp @ 9859 rpm på bakan

men det intressanta är:

111 nm @ 8154rpm


har alltid tyckt den är lågvarvig och bottenstark!


Men mitt lambda låg tokfel, nästan 16 vid max effekt. kan vara därför den inte vill ge mer pulver på högvarv.
 
Var och bromsade nu förraveckan!

Lqt racing hade en bänk med sig till gotland ring.


137,3hp @ 9859 rpm på bakan

men det intressanta är:

111 nm @ 8154rpm


har alltid tyckt den är lågvarvig och bottenstark!


Men mitt lambda låg tokfel, nästan 16 vid max effekt. kan vara därför den inte vill ge mer pulver på högvarv.

Det låter inte alls dumt! Högkompkolvar, trimkammar, helsystem, planad och portad topp. Något mer? Vad har du lagt ut på kalaset?
 
Någon som har dekaler till sin Blade i eps-format, eller något annat vektoriserat format?

kolla tyska ebay. De säljer dekler till din båge för runt en 500 lapp. Då med alla dekaler. Skall du endast ha typ honda vingarna och andra text dekaler går det på ca 100 lappen MED frakt. www.ebay.de
 
Det låter inte alls dumt! Högkompkolvar, trimkammar, helsystem, planad och portad topp. Något mer? Vad har du lagt ut på kalaset?

Keihin fcr 39:or
hrc tändbox
945cc 12:1 kolvar

Vet ej vad det har kostat.. Cykeln står mig i ca 50 000. Men det har varit i etapper och omgångar så jag har bara ungefärlig koll på totalkostnaden.


Men jag vill ha MER mos! Ska ta komptest på den snart för den tar lite olja. Hoppas det är en ventiltätning så jag slipper riva hela skiten (igen)
 
Keihin fcr 39:or
hrc tändbox
945cc 12:1 kolvar

Vet ej vad det har kostat.. Cykeln står mig i ca 50 000. Men det har varit i etapper och omgångar så jag har bara ungefärlig koll på totalkostnaden.


Men jag vill ha MER mos! Ska ta komptest på den snart för den tar lite olja. Hoppas det är en ventiltätning så jag slipper riva hela skiten (igen)


Ok gött. Stor skillna med fcr 39:orna? Mer mos vill man väl alltid ha:) :)

@ matte_mannen :

Töm din inbox!

fixat
 
Last edited:
det skulle va skit kul ju :D... jag har en fråga är det nån som har ett bra tipps på ett grymt stoppie däck efter som alla blade till 99 har 16tum fram så finns ju inte pilot power eller så..

VILKET däck äre bäst grepp i om man vill göra stoppie nån som vet?:tuttar
Bridgestone BT014, Michelin Pilot sport.. vilket är bäst grepp i?

Efter at ha kraschat vid ett stoppieförsök med just MPS men fixat hundratals juniorstoppies med BT014 så säger min empiriska undersökning att Bridgestone rockar...:yoparty
Kraschen berodde på att fästet försvann
 
Sådär....

Nu är räsern bänkad.
Fireblade -99a hopkok av överblivet material.

143 kusar vid 10500 rpm
108 Nm vid ca 8000 rpm

Med originalkammar.

Då på slics som ju stjäl 8 hästar enl experterna! :rolleyes:

Så nu bär det iväg till Sviestad till helgen för att rejsa i R1000.
Finns det några Firebladeentusiaster som vill komma och heja på den gamle så är ni välkomna! :D
 
Sådär....

Nu är räsern bänkad.
Fireblade -99a hopkok av överblivet material.

143 kusar vid 10500 rpm
108 Nm vid ca 8000 rpm

Med originalkammar.

Då på slics som ju stjäl 8 hästar enl experterna! :rolleyes:

Så nu bär det iväg till Sviestad till helgen för att rejsa i R1000.
Finns det några Firebladeentusiaster som vill komma och heja på den gamle så är ni välkomna! :D


Du bara skryter! ;)

Snart säger du väl att det var i NC racings mycket exakta men konservativa bänk utan glädjesiffror oxå som mätningen skedde! :D
Och ja, slicks stjäl en hel del effekt på rullen ja. Kanske inga 8 men...
 
Du bara skryter! ;)

Ja vadårå!


Snart säger du väl att det var i NC racings mycket exakta men konservativa bänk utan glädjesiffror oxå som mätningen skedde! :D ...

Det behöver jag ju inte...
Det gjorde ju du! :D


Och ja, slicks stjäl en hel del effekt på rullen ja. Kanske inga 8 men...

Jo för fan, det har ju avhandlats i en tråd på SH så då MÅSTE det ju vara så! :näsblod

Kan väl tillägga att DR:Bike har gjort det fenomenala portningsjobbet! :tummenupp (nu skryter jag igen :D )
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top