Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Jo har justerat rätt, spände på så att själva armen som går ner i kopplingskåpan inte gick att röra nå mer, men samma sak ändå... :va
 
ingen som vet var man köper stålomspunna bromsslangar till en gamal blade 98 till ett vettigt pris? Vad e föresten ett vettigt pris på det?
 
Jo har justerat rätt, spände på så att själva armen som går ner i kopplingskåpan inte gick att röra nå mer, men samma sak ändå... :va

Tja Tomas Mange här...... låter som om dina lameller är slut eller att du har skit olja i den,,Om du vill kan jag ta mig en titt:tummenupp
 
Jo har justerat rätt, spände på så att själva armen som går ner i kopplingskåpan inte gick att röra nå mer, men samma sak ändå... :va

Fråga på det, provkörde du den alls innan du köpte? du bör ju ha upptäckt detta isåfall med tanke på att det kan vara rätt kostsamt.

Dålig olja, njae, jag kan inte tänka mig att oljan är så jäkla dålig att det slirar oavsett läge. Låter mer som lamellerna.
 
Tja Tomas Mange här...... låter som om dina lameller är slut eller att du har skit olja i den,,Om du vill kan jag ta mig en titt:tummenupp

Gärna! Jag bad Tobbe ikväll att fråga dig imorrn vad som kunde tänkas va vajsing.. Så du får gärna ta dig en titt för jag e helt nybörjare på sporthoj, motarden var lättskruvad så den ryggade jag mig inte för att skruva igenom.. :)

@Jesse82: Jo jag provkörde och allt kändes finemang, kan väl tänkas att jag var så i extas när jag testade att det föll mig inte i tankarna att den frikopplade dåligt.. :confused:
 
ingen som vet var man köper stålomspunna bromsslangar till en gamal blade 98 till ett vettigt pris? Vad e föresten ett vettigt pris på det?

vissa firmor kan göra egen stålomspunnen slang tror det kan va en aningen billigare tror ja :)
 
Gärna! Jag bad Tobbe ikväll att fråga dig imorrn vad som kunde tänkas va vajsing.. Så du får gärna ta dig en titt för jag e helt nybörjare på sporthoj, motarden var lättskruvad så den ryggade jag mig inte för att skruva igenom.. :)

@Jesse82: Jo jag provkörde och allt kändes finemang, kan väl tänkas att jag var så i extas när jag testade att det föll mig inte i tankarna att den frikopplade dåligt.. :confused:

Kan ju titta förbi i morgon eller fredag om du har tid så får jag se din skönhet och kolla vad det kan vara för fel.. Vet om en ett bolag som sålt fel olja till mc folk o du förstör man lamelerna på en vecka med knappt 10mil,, Hänt här i umeå så jag hoppas det inte är nån sån olja du har i din hoj men annars ska jag ha en ny koppling i mc boden som du kan få för en lämplig peng vi får se vad det är för fel:va
 
Kan ju titta förbi i morgon eller fredag om du har tid så får jag se din skönhet och kolla vad det kan vara för fel.. Vet om en ett bolag som sålt fel olja till mc folk o du förstör man lamelerna på en vecka med knappt 10mil,, Hänt här i umeå så jag hoppas det inte är nån sån olja du har i din hoj men annars ska jag ha en ny koppling i mc boden som du kan få för en lämplig peng vi får se vad det är för fel:va

Imorrn går alldeles utmärkt.. Jag jobbar till 14 så efter det, PM'ar mitt mob.nr så är det bara att slå en signal när det är dags!
:tummenupp
 
Kan ju titta förbi i morgon eller fredag om du har tid så får jag se din skönhet och kolla vad det kan vara för fel.. Vet om en ett bolag som sålt fel olja till mc folk o du förstör man lamelerna på en vecka med knappt 10mil,, Hänt här i umeå så jag hoppas det inte är nån sån olja du har i din hoj men annars ska jag ha en ny koppling i mc boden som du kan få för en lämplig peng vi får se vad det är för fel:va


Oljan är skit viktig det måste va rätt densitet för att allt skall lira 100% men jag tror även lammellerna är slut eller så är det hack som fan i kopplingskorgen nått va de är det.:tummenupp
 
hejsan alla pärl ägare ;) har köpt en honda cbr900rr fireblade -98 och ska strypa den till 25kw... bor i göteborgs området nån som vet nått ställe som stryper ? och hur går det till ? måste man besikta efter ? eller gör dom det åt en ? tack alla puss
 
jag hörde mig för till en bil jag hade innan,, och 1st slang på ca: 20cm kostade 400spänn styck,,

så sånt är inte billigt tyvärr,,

det låter ju inge vidare.. men det var ett alternativ iaf :pannkyss

Marqi:
du kan beställa strypningssattser via mckompaniet.se set gjorde jag funka klockrent sen så måste du reggbesikta den så du får andra papper på den och den besikningen kostar minst 5-600kr plus att strypningsbrickorna med intyg kostar drygt 1700kr men men ska man köra 25kw så får man bita i det sura..

Lycka till // Micke
 
Last edited:
Snygg bakdel till Blade?

Tjenare. É ganska ny på dé här men gör ett försök ändå. Har införskaffat mig en 954 -02. Har lite saker jag vill ändra på henne. Bland annat bakdelen som jag vill ha hjälp med. Som ni ser har jag original bakdel som bara måste ändras. Förslag om fram blinkers hade varit toppen också! Har för närvarande bil blinkers på sidorna som ser inte alltför dåligt ut :D Några tips och idéer som inte é alltför besvärliga och ska helst gå igenom vid besiktning? Kosta vad dé kosta vill ;)
 

Bifogat

  • DSC01765.JPG
    DSC01765.JPG
    67.3 KB · Visningar: 77
Last edited:
Dekaler

Någon som har dekaler till sin Blade i eps-format, eller något annat vektoriserat format?
 
Vad är det som Tickar/vibrerar?
När jag på min 97:a drar på fullt på låga varv är det som ett tickande /vibrerande ljud som uppstår mellan 2000-4500 varv låter typ rrrrrrrrrrrrrrrr för att sen försvinna.Det ÄR på alla växlar samt när man motorbromsar på dom varvtalen.Det låter inget när man har frikopplat eller friläge.Endast vid riktigt hård belastning.
Nån som vet eller haft liknande ljud.Eller låter alla så?
Hojen har gått 4300 mil, totalt genomgången av mc-verkstad som jag känner väl.Vet dock ej om dom ställt ventilerna.Vilka intervall är det på ventiljustering?
Om det är ventilerna borde det väl låte något även på tomgång?:confused:
 
Last edited:
Vad är det som Tickar/vibrerar?
När jag på min 97:a drar på fullt på låga varv är det som ett tickande /vibrerande ljud som uppstår mellan 2000-4500 varv låter typ rrrrrrrrrrrrrrrr för att sen försvinna.Det ÄR på alla växlar samt när man motorbromsar på dom varvtalen.Det låter inget när man har frikopplat eller friläge.Endast vid riktigt hård belastning.
Nån som vet eller haft liknande ljud.Eller låter alla så?
Hojen har gått 4300 mil, totalt genomgången av mc-verkstad som jag känner väl.Vet dock ej om dom ställt ventilerna.Vilka intervall är det på ventiljustering?
Om det är ventilerna borde det väl låte något även på tomgång?:confused:

ventil knack kommer oftast vid belastning så jag skulle tippa på de annars kan det nogva kamkediesträckaren... går hojen bra? går den som den ska? har du kört mycket bakhjul?
 
ventil knack kommer oftast vid belastning så jag skulle tippa på de annars kan det nogva kamkediesträckaren... går hojen bra? går den som den ska? har du kört mycket bakhjul?

Den går skitbra annars.
Jag har precis köpt den, vet ej om den gått på bakhjul innan.
När ska ventilerna justeras i så fall, eller när skulle dom ha justerats i så fall?:confused:
 
Har nu haft isär kopplingen... Till o börja med så satt den 2'a lamellen utifrån sett fel, den satt med klackarna i de grunda spåren ( som jag förstod det utav verkstadshandboken så är det endast den yttersta som skall sitta där ). Sen så verkar kopplingskorgen el. tryckstången vara till nån annan årsmodell?? Där tryckstången sitter mot lagret i locket till kopplingskorgen så sitter det 2 brickor där för att schimsa in stången, tar man bort de så tar kopplingen inte ett dyft, ska det verkligen vara så? Finns inget sånt med i haynes boken iaf.. Jävligt skumt. Har dock inte hunnit testa hojen efter att jag fått ihop den för detta projekt tog hela förbannade kvällen :mad: Lameller o stålskivor såg iaf fräscha ut. Återkommer imorrn efter jag vart på en provtur o kollat om hojkräket beter sig likadant fastän jag flyttat om den ena lamellen..
 
Provtur på ca 5 mil avklarad... Dock trög o växla just i kallt läge, sen när den blev varm så gick det nästan smärtfritt att växla både upp o ner. Men... Ett vinande ljud från höger sida är fortf. kvar, ingen aning vart det kommer ifrån än så länge. Kollade igenom haynes boken igen och upptäckte att det satt ingen "anti judder spring" i kopplingen på min maskin, bra el. anus? Sen när man drar på en bit och släpper gasen sen så är det precis som ett litet glapp innan motorbromsen börjar, likadant när jag går från motorbroms till gaspådrag, ska det verkligen vara så? Det vinande ljudet blir även kraftigare vid motorbroms då dessutom. Enligt SPID här på forumet så betedde sig hans gamla blade med en 96'as motor inte alls så som min gör. Kanske så att jag köpt ett rat till maskin och blir tvungen o byta ut hela motorn? Grymt missnöjd hittills, får väl lämna in maskinen till mek.verkstad så dom får gå igenom den o se vad som kan va galet. Dock kostar väl det multum antar jag,.... *suck*...... Ska ringa han jag köpte den av, iom att han sa att allt var fräscht och i bra skick och går bra.. Antar att jag inte kan komma med några krav mot han..
Jaja, ta sig en kall en o dränka sorgen ett tag nu, :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top