Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

CBR900 med Blackbird-motor

Är det någon som har utfört/vet någon som utfört en transplantation av en Blackbird-motor i en CBR900?
Jag har i garaget en CBR900-92 med trasig motor och en Blackbirdmotor-99 komplett med kabelhärva & allt :-)
Så snart vintermörkret sänker sig ska jag påbörja bygget.
Men det skulle vara intressant att hör från någon som utför detta ingrepp/övergrepp tidigare...
 
finns det fram blinkers som passar på mina kåpor, helst vita

har dessa idag, tror det är orginal ?
sngsfgngfngfnfgnfgnfgnfgnffng.jpg
 
finns det fram blinkers som passar på mina kåpor, helst vita

har dessa idag, tror det är orginal ?
sngsfgngfngfnfgnfgnfgnfgnffng.jpg

Jag köpte mindre variant som sticker ut, kommer att täta hålrt i kåpan med en gummibälg.Men det finns säkert formpassaade blinkers till cbr som är utanpåliggande.
Kolla på s-racing.se.
Dom har mycket godsaker,:tummenupp
 
Försäkring

hej! jag känner mer o mer ett sug för en ny cbr 1000..... men jag misstänker att försäkringen kan va ganska dyr:gnissla är det if som har märkes försäkringen till honda? för det är väl dom som ligger bäst till isf?
Idag kör jag triumph st och den kan man försäkra hos bilsport o mc!!
men dom lär inte ta en rr:mad: Visst fan är det jobbigt när försäkringen ska styra valet av hoj:huvet mvh//jonny
 
Jag har satt dit miniblinkers som ser så fräsiga ut.Nu till problemet.Dom blinkar ju för fort eftersom det är mindre motstånd i dom.
Jag har köpt det lilla extra tillbehöret som kallas motstånd från BO.
Men om man följer instruktionerna man får med & plockar bort blinkrelät för att sätta dit deras motstånd så blinkar inte lamporna.Dom lyser konstant.Skitvackert men opraktiskt om man tänker signalera vid sväng.
Själv tycker jag att ett motstånd skall sättas in efter relät, men vill inte börja laborera med risk att bränna relät.
Nån som har en lösning?
Jag har kommit till samma slutsats som min polare med en VTR, instruktionerna från BO är ganska fel.:va

Sätt i kralligare lampor runt om så saktas blinkandet ner.
 
Jag har satt dit miniblinkers som ser så fräsiga ut.Nu till problemet.Dom blinkar ju för fort eftersom det är mindre motstånd i dom.
Jag har köpt det lilla extra tillbehöret som kallas motstånd från BO.
Men om man följer instruktionerna man får med & plockar bort blinkrelät för att sätta dit deras motstånd så blinkar inte lamporna.Dom lyser konstant.Skitvackert men opraktiskt om man tänker signalera vid sväng.
Själv tycker jag att ett motstånd skall sättas in efter relät, men vill inte börja laborera med risk att bränna relät.
Nån som har en lösning?
Jag har kommit till samma slutsats som min polare med en VTR, instruktionerna från BO är ganska fel.:va

finns och köpa motstånd där du köpte blinkers oftast. på mcvaruhuset så säljer dom motstånd som är anpassade till miniblinkers :D
 
Går i köpas tankar och då är det givetvis en fireblade igen som hägrar.
Hittat en -01 (929a alltså) i huvudstaden, dock så var tydligen motorn bytt till en 02:a. Borde bli 954ans motor då eller? Ägaren visste inte.
Anledning till bytet av motorn var att hojen va körd på bana innan och lagd.

Om jag beställer uppgifter via sms från VV så står det ngt om Kreditköp, vad menas med detta?
Ägaren sa att han köpt den av försäkringsbolaget om jag inte fattade detta helt fel.

Köpa? Inte köpa? Gå ner i pris massor?
 
Hmm, har nu köpt mig en blade 900 rr -96'a ( den som "peanutboy" ) här på forumet fajtade ihop. Blev lite konfunderad dock att det står i reg.beviset: Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt, ursprunglig effekt 94 KW, sänkt genom begränsning i förgasare och tändsystem. "P.2 Maximal nettoeffekt, kW: 41 DIN

:va ?? Vill ha full effekt, hur kollar jag om denna "nedvärdering" fortf. är kvar el om den e borttagen? Och till sist, varför gör man en sån begränsning?

Nån kunnig som har koll, tacksam för tips och råd.

MVH // Thomas
 
Hmm, har nu köpt mig en blade 900 rr -96'a ( den som "peanutboy" ) här på forumet fajtade ihop. Blev lite konfunderad dock att det står i reg.beviset: Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt, ursprunglig effekt 94 KW, sänkt genom begränsning i förgasare och tändsystem. "P.2 Maximal nettoeffekt, kW: 41 DIN

:va ?? Vill ha full effekt, hur kollar jag om denna "nedvärdering" fortf. är kvar el om den e borttagen? Och till sist, varför gör man en sån begränsning?

Nån kunnig som har koll, tacksam för tips och råd.

MVH // Thomas

tjena thomas =)
ber om ursäkt såhär på lördagsfyllan.
men jag har exat samma text på mina regg handlingar dom du har fasst jag har visseligen en 98 men min är stypt till 41kw för att få en billigare föräkringspremie..

strypningarna skall sitta monterat mellan topplocket och insugningsgummina till förgasaren.. hoppas du förstår hehe. om du är meck kunnig så kan du lufta bort tanken skruva bort lufftburken och sen skruvar du bort förgasarbryggan och lyser ner i insugen och kollar om det sitter brickor där. När du även är vid förgasarna kan du kolla om det är trottelstopp det vill säga att du inte kan ge fullgas..

annars om allt är som det ska inga strypningar här och inga där så (kan) din hoj vara stryp via cdi boxen vilket betyder att du måste köpa en annan för att få en avstryp.

jag skulle rekomendera att snacka med killen som du köppt den av och kolla med han om han vet om den är strypt eller inte. för många stryper hojen på "papper" för att få det billigare och försäkra men hojen har fortfarande full effekt i verkligheten.

/ En sliten student Micke!!! =)

EDIT: Redigerar text imorgon vid nycktert tillstånd:tummenupp
 
Såja..har bokat tid för förgasarsynk,kontroll och ev justering av ventiler,stift,kamkedja samt byta olja =)

/Martin
 
tjena thomas =)
ber om ursäkt såhär på lördagsfyllan.
men jag har exat samma text på mina regg handlingar dom du har fasst jag har visseligen en 98 men min är stypt till 41kw för att få en billigare föräkringspremie..

strypningarna skall sitta monterat mellan topplocket och insugningsgummina till förgasaren.. hoppas du förstår hehe. om du är meck kunnig så kan du lufta bort tanken skruva bort lufftburken och sen skruvar du bort förgasarbryggan och lyser ner i insugen och kollar om det sitter brickor där. När du även är vid förgasarna kan du kolla om det är trottelstopp det vill säga att du inte kan ge fullgas..

annars om allt är som det ska inga strypningar här och inga där så (kan) din hoj vara stryp via cdi boxen vilket betyder att du måste köpa en annan för att få en avstryp.

jag skulle rekomendera att snacka med killen som du köppt den av och kolla med han om han vet om den är strypt eller inte. för många stryper hojen på "papper" för att få det billigare och försäkra men hojen har fortfarande full effekt i verkligheten.

/ En sliten student Micke!!! =)

EDIT: Redigerar text imorgon vid nycktert tillstånd:tummenupp


Har samma reg på min cykel (38 DIN) Vad kan hände om man typ crashar cykeln, och de är reggad på 38 men har full effekt? Va säger försäkringsbolaget om saken??

//Bergman
 
Har samma reg på min cykel (38 DIN) Vad kan hände om man typ crashar cykeln, och de är reggad på 38 men har full effekt? Va säger försäkringsbolaget om saken??

//Bergman

dom säger troligen: Synd att du har uppgivit fel motor styrka på hojen detta kommer gå till analys om den är avstrypt eller inte och om den är full effekt så kommer du inte få nått allt från försäkringsbolaget men det beror lite på vilket bolag man har vissa är stenhårda och andra är mindre hårda..

när jag hade min zxr750 så slipade jag upp mina stryp brickor i insuget så att dom fortfarande satt kvar men hålen var lite större så den gick ju som en helt vanlig zxr750 men det syntes om man tog bort alla delar att det satt brickor i utifall att nån skulle kolla om man skulle gå omkull..:rolleyes:
 
dom säger troligen: Synd att du har uppgivit fel motor styrka på hojen detta kommer gå till analys om den är avstrypt eller inte och om den är full effekt så kommer du inte få nått allt från försäkringsbolaget men det beror lite på vilket bolag man har vissa är stenhårda och andra är mindre hårda..

när jag hade min zxr750 så slipade jag upp mina stryp brickor i insuget så att dom fortfarande satt kvar men hålen var lite större så den gick ju som en helt vanlig zxr750 men det syntes om man tog bort alla delar att det satt brickor i utifall att nån skulle kolla om man skulle gå omkull..:rolleyes:


Hmm, kanske skulle skaffa sej lite brickor då, står "Begränsning i förgasaren"... får kolla upp de där lite :confused:
 
Går i köpas tankar och då är det givetvis en fireblade igen som hägrar.
Hittat en -01 (929a alltså) i huvudstaden, dock så var tydligen motorn bytt till en 02:a. Borde bli 954ans motor då eller? Ägaren visste inte.
Anledning till bytet av motorn var att hojen va körd på bana innan och lagd.

Om jag beställer uppgifter via sms från VV så står det ngt om Kreditköp, vad menas med detta?
Ägaren sa att han köpt den av försäkringsbolaget om jag inte fattade detta helt fel.

Köpa? Inte köpa? Gå ner i pris massor?


Kreditköp innebär att han har lån på hojen, det vill säga att om du köper hojen så får du se till att han löser lånet samtidigt..

Annars finns det risk att du som ny ägare tar över lånet som följer med hojen....
 
dom säger troligen: Synd att du har uppgivit fel motor styrka på hojen detta kommer gå till analys om den är avstrypt eller inte och om den är full effekt så kommer du inte få nått allt från försäkringsbolaget men det beror lite på vilket bolag man har vissa är stenhårda och andra är mindre hårda..

när jag hade min zxr750 så slipade jag upp mina stryp brickor i insuget så att dom fortfarande satt kvar men hålen var lite större så den gick ju som en helt vanlig zxr750 men det syntes om man tog bort alla delar att det satt brickor i utifall att nån skulle kolla om man skulle gå omkull..:rolleyes:


Ja ringde försäkringsbolaget, kollade med lite andra, dom sa att dom går på ursprungseffekt när dom försäkrar, mycket riktigt, det stämde! Så de ja kan lika gärna regga om min, premien kommer inte ändras i pris! Eller jo de kommer den eftersom trafiksförsäkringen ska höjjas med 32%:mad: men inte i KW syfte...
 
Rullar numera uppe i Umeå i min ägo :tummenupp
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    97.4 KB · Visningar: 151
  • 2.JPG
    2.JPG
    88.2 KB · Visningar: 109
  • 3.JPG
    3.JPG
    102.4 KB · Visningar: 118
finns och köpa motstånd där du köpte blinkers oftast. på mcvaruhuset så säljer dom motstånd som är anpassade till miniblinkers :D

Det jag beskrev var med ett sånt motstånd inkopplat:huvet
Men biltema löste problemet med artikelnr 42-141 :yoparty
Ett blinkrelä som var klarade att blinka med mindre motstånd.
Priset:confused:
39,90.:D
jämfört med 129 spänn som alla andra säljer sitt för.:tuttar
 
Det jag beskrev var med ett sånt motstånd inkopplat:huvet
Men biltema löste problemet med artikelnr 42-141 :yoparty
Ett blinkrelä som var klarade att blinka med mindre motstånd.
Priset:confused:
39,90.:D
jämfört med 129 spänn som alla andra säljer sitt för.:tuttar

okej Nice det verkar ju funka bra=)

RjReal nice streetfighter riktigt sexi:yoparty :tummenupp
 
Jahopp, aldrig fungerar nåt man köper till 100%.. Tamef*n alltid nåt skit som ska jävlas. Härligt! tänkte jag idag efter jobbet, solsken och perfekt hojföre. Ägarebytet trädde i kraft idag så jag har sparat mig att köra hojen sen helgen när jag hämtade den... ( Avställd av förre ägaren ) Så jag drog på mig munderingen och började brassa iväg till macken för att tanka. Problemet är då bara att när jag frikopplar så vill hojen dra iväg ändå, jahopp tänkte jag o spände på vajern lite mer men samma problem ändå. Svårt att växla både upp och ner iom att den inte frikopplar helt. Kan tillägga att jag testade spänna vajern så mycket tills dess att kopplingen inte gicka att dra in nå mer men det avhjälpte inte problemet. HJÄLP, va fasen kan va fel,? Skitbussigt om nån kunnig på området kan upplysa mig litegrann... Perfekt väder men kan ändå inte fara ut o köra nyförvärvet
:confused: :confused: :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta

*edit* Kan även tillägga att när jag dragit in kopplingshandtaget helt så vill den ändå inte fara iväg "på riktigt" förrän jag släppt ut det 1,5 - 2 cm ( men som sagt så driver hojen framåt även fast handtaget är indraget max )
 
Last edited:
Jahopp, aldrig fungerar nåt man köper till 100%.. Tamef*n alltid nåt skit som ska jävlas. Härligt! tänkte jag idag efter jobbet, solsken och perfekt hojföre. Ägarebytet trädde i kraft idag så jag har sparat mig att köra hojen sen helgen när jag hämtade den... ( Avställd av förre ägaren ) Så jag drog på mig munderingen och började brassa iväg till macken för att tanka. Problemet är då bara att när jag frikopplar så vill hojen dra iväg ändå, jahopp tänkte jag o spände på vajern lite mer men samma problem ändå. Svårt att växla både upp och ner iom att den inte frikopplar helt. Kan tillägga att jag testade spänna vajern så mycket tills dess att kopplingen inte gicka att dra in nå mer men det avhjälpte inte problemet. HJÄLP, va fasen kan va fel,? Skitbussigt om nån kunnig på området kan upplysa mig litegrann... Perfekt väder men kan ändå inte fara ut o köra nyförvärvet
:confused: :confused: :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta

*edit* Kan även tillägga att när jag dragit in kopplingshandtaget helt så vill den ändå inte fara iväg "på riktigt" förrän jag släppt ut det 1,5 - 2 cm ( men som sagt så driver hojen framåt även fast handtaget är indraget max )

på kopplinghandtaget har du ju en justerings skruv. skruvade du ut den eller in den? har du nått spel i kopplingshandtaget alls?... kolla om det blir ennusvårare och koppla om du svänger styret. Kopplingsgasviren kanske är för kort eller för lång eller kan ligga i kläm. det kan ju även va så att det är fel olja i cykeln.. åter kommer imorgon då ja frågat på jobbet =)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top