Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hjälp. nån som har 2 bult över till kåporna?

fattas 2 bult för mig,, en med STOR skalle, sitter höger sida nere vif fotpedalen till kåpan,

samt skruven i framkant på "locket" mellan ram och kåpa på vänster sida.

nån som har dessa att sälja till mig?

mvh jimmie

dom 2 på bilden:

namnls.jpg
 
Last edited:
Vad tror doktorn om luftflödet då man kör utan kåpor? Hann inte köra min nyinköpta blade-fighter så mycket innan den ställdes av i höstas. Har däremot hört andra som upplevt att den dött vid gaspådrag efter att den befriats från den svulstiga kostymen och blottat sitt rätta slanka jag:D

Ska först och främst börja med att slänga in lite större munstycken och höja nålarna så ska vi se vad som händer...

Inte alls omöjligt!

Aerodynamik förvånar oftast när det ser ut som man TROR att det ska. M.a.o brukar saker man annars ryggar för vid blotta åsynen vara det rätta i aerodynamiska sammanhang.
Allt är alltså inte vad det ser ut att vara.

Så visst kan det bli knas.
Jag vet av erfarenhet från gamla CB 750 t.e.x att motorn dör i höga hastigheter om man klämmer åt knäna kring tanken!
Fäller man isär benen lite, så går den som ett spjut!

Nåt slags vakuum bildas alltså, eller ogynnsam virvel.

Ingen vet varför, men det bara är så. Dåna knepigheter kan det räcka med aldrig så liten mod för att få bort.
Se t.e.x på de hål som är borrade i Firebladens frontkåpa.
De är ingen designgimmick.
De är i allra högsta grad en aerodynamisk feature som hjälper till att göra hojen mer högfartsstabil.

Så prova dig fram lite med kartongpapp/silvertejp/bygga för/bygga scoop osv.
 
Har en liten fråga som jag hoppas att nån kan hjälpa mig att få svar på.
Passar en bagster från en CBR 600 -93 till min blade -94?!

Eller har någon en sådan liggandes o skräpar o vill sälja?!
 
jaha ja,, polerade och vaxade hojen idag.

DÅ märkte jag att bakhjuls lagren är glapp i,,

nån som vet vad det ska va för lager?
nummer på dom?
eller vad dom kostar ungefär?


får väl byta dom,, inget kul annars.
 
jaha ja,, polerade och vaxade hojen idag.

DÅ märkte jag att bakhjuls lagren är glapp i,,

nån som vet vad det ska va för lager?
nummer på dom?
eller vad dom kostar ungefär?


får väl byta dom,, inget kul annars.

Jag har en tråd om bakhjulslager i mekforumet! :mattias
LETA! :)
finns i mekforumet. Bilder och allt.
Serverat på silverfat!
Det kollektiva minnet är bra, men kort!
(snart lägger jag upp en egen sida)

Mycket nöje :tummenupp

EDIT: Tror t.o.m jag länkat till den tråden här i denna tråd. Kolla igenom denna tråd efter ett inlägg av mig där det finns ett gäng länkar.
 
Last edited:
Lite bilder på xenon konverteringen....:D (tagna med mobilkamera...)
 

Bifogat

  • DSC00477.JPG
    DSC00477.JPG
    103.3 KB · Visningar: 72
  • DSC00475.JPG
    DSC00475.JPG
    101.5 KB · Visningar: 74
  • DSC00474.JPG
    DSC00474.JPG
    139.9 KB · Visningar: 83
  • DSC00385.JPG
    DSC00385.JPG
    140.6 KB · Visningar: 74
Behöver hjälp att göra hål i kåporna på en 99.a Fireblade för montering av crashpuckar...nån som kan detta med bra resultat i Gbg området tro?

/Martin
 
Är det rimligt att begära c:a 27000 för min lilla pärla? Finns lite småfix att göra med kåporna men maskinellt är den i fint skick.
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    82.8 KB · Visningar: 108
  • 4.JPG
    4.JPG
    67.9 KB · Visningar: 104
Är det rimligt att begära c:a 27000 för min lilla pärla? Finns lite småfix att göra med kåporna men maskinellt är den i fint skick.

tycker 27 låter lite lågt? va är de för årsmod? mil?
är drivpaket, gafflar, motor osv intakt borde man få ut mera
 
Last edited:
Är det rimligt att begära c:a 27000 för min lilla pärla? Finns lite småfix att göra med kåporna men maskinellt är den i fint skick.

Verkar lite lågt som någon tidigare påpekat.

Vad är det för måfix med kåporna? Vurpad med osv?

För 27 är det nästan så man skulle handla den på direkten :)

/Andreas
 
-94, 4700 mil, lättare vältning, inga sprickor i käporna nu se bild på höger sida. Annars i helt ok skick, har kört den c:a 800 mil under två säsonger utan ett enda problem. Är 30k en bättre utgångspunkt?
 
såg just en likadan som min på blocket som det begärdes 45000:-, samma mil fast en 95:a... Kommer nog begära lite över 30k när jag putsat upp den med nya däck o.s.v.

Såg också den annonsen... Känns ganska mycket som att flickvännen vill att han ska göra sig av med hojen, fast killen vill ha den kvar.

Inte kan han tro att hans ska få 45 för den gamle biken även om det är en blejd:)

Lite bilder på xenon konverteringen....:D (tagna med mobilkamera...)

tufft! Stor skillnad?
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top