Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Hmm, ok.

Min står på 74kw hos VV. Får kolla upp detta.

Å min på 25kW...

Men jag tror inte att den registrerade effekten längre spelar nån roll.
Försäkringsbolagen utgår från att alla fuskar (omvänd bevisföring som vanligt) och alla betalar som jag förstått det för fulleffekt numera.
Däremot kan du ha 74kW - insugsgummin, spm bör trimmas upp i diameter!
Kolla gummina runt om, de har en ingjuten text om 74kW om det är strypta gummin.
 
Hej har 2 frågor angånende en cbr 900rr -95

Hur ofta bör ventilerna justeras/kontrolleras?

Min hoj har större munstycken i förgasaren och vance hines bolt on och går riktigt bra men något fett, kan jag vinna nån effekt på att modda luftburk alternativt sätta på sportluftfilter?


Tack på förhand David (karlstad)
 
Å min på 25kW...

Men jag tror inte att den registrerade effekten längre spelar nån roll.
Försäkringsbolagen utgår från att alla fuskar (omvänd bevisföring som vanligt) och alla betalar som jag förstått det för fulleffekt numera.
Däremot kan du ha 74kW - insugsgummin, spm bör trimmas upp i diameter!
Kolla gummina runt om, de har en ingjuten text om 74kW om det är strypta gummin.

Kanon Dr.Bike! skall kollas upp då jag får ner den!
 
Hej har 2 frågor angånende en cbr 900rr -95

Hur ofta bör ventilerna justeras/kontrolleras?

Min hoj har större munstycken i förgasaren och vance hines bolt on och går riktigt bra men något fett, kan jag vinna nån effekt på att modda luftburk alternativt sätta på sportluftfilter?


Tack på förhand David (karlstad)


MOdda du din luftburk, så kommer den gå ännu bättre!
MEn modda lagom. Prova dig fram.
JAg lägger snart ut en fungerande mod här med bilder osv. så håll dig i skinnet ett tag!
 
fan blev sugen på att bygga ett hel system i rostfritt med.

nått särskilt man bör tänka på om man gör detta?

storlek rör? böjar? mm mm

kom igen ge mig tips ! =)
 
nån som har bilder på var och hur man monterar krasch puckar på en blade -98:a ?

var man ska borra i kåpor mm
 
Å min på 25kW...
Kolla gummina runt om, de har en ingjuten text om 74kW om det är strypta gummin.

Å min på 37..
Även mina insugsgummin står det 37kw på, men va jag kan se så är det då fullt hål i dom. Samma dia som både förgasare och hålet i toppen.
Den drar ju lite klent mellan 4 och 8 tusen i och för sej.. Men den känns inte så speciellt strypt.
Kan det vara nåt lurt ändå tro..?
Sitter 115 huvudmunstycke i, ska vara så enligt Hondaverkstaden ja pratat med.
 
Å min på 37..
Även mina insugsgummin står det 37kw på, men va jag kan se så är det då fullt hål i dom. Samma dia som både förgasare och hålet i toppen.
Den drar ju lite klent mellan 4 och 8 tusen i och för sej.. Men den känns inte så speciellt strypt.
Kan det vara nåt lurt ändå tro..?
Sitter 115 huvudmunstycke i, ska vara så enligt Hondaverkstaden ja pratat med.

Inget lurt. I dessa gummin HAR det suttit strypbrickor monterade.
Däremot skulle de nog må bra av en tillslipning mot insugskanalerna i toppen då de brukar se fördj:cdevil ut!
Jag vet en som portar hela Firebladetoppar med för den delen! :D
Jaja, nog om det, 115 är klent som FAN! i med MINST 125. Troligen 135 om du har ett slipon.
Hissa nålarna.
Öppna piloten ½ varv från nuvarande läge.
 

Jaja, nog om det, 115 är klent som FAN! i med MINST 125. Troligen 135 om du har ett slipon.
Hissa nålarna.
Öppna piloten ½ varv från nuvarande läge.

Jag har provat med 125 men tyckte den gick sämre på höga varv då, surt och orent lixom. Får pula lite med det sen när det blir lite bättre före på vägarna.
 
Jag har provat med 125 men tyckte den gick sämre på höga varv då, surt och orent lixom. Får pula lite med det sen när det blir lite bättre före på vägarna.

Ja! Och när du kan modda luftburken för lite bättre andning, nytt filter osv så...
Det måste bli vååååååååååååår nu!!!!!!
 
MOdda du din luftburk, så kommer den gå ännu bättre!
MEn modda lagom. Prova dig fram.
JAg lägger snart ut en fungerande mod här med bilder osv. så håll dig i skinnet ett tag!



Låter riktigt bra det....vore riktigt snällt om du sa till här eller skickade mig ett pm när du lagt ut moddningen.

Tack på förhand// David
 
Vart går den 3:e slangen.

Tjena, blade ägare. I höstas plockade jag ner hela hojen för renovering,lack mm och märkte upp allt utom en slang (typiskt). Så jag tänkte höra med er var denna sista slang skall kopplas. Jag vet att ena skall till bensin tanken och den andra skall bara hänga nere vid dämparen så det är den 3:e jag har noll koll på. Är till en 97:a

Bifogar en bild.
 

Bifogat

  • slangar.jpg
    slangar.jpg
    97.6 KB · Visningar: 1,298
Tjena
Tänkte köpa till en extra bakfälg te min pärla och undrar om det e nån som vet om det passa från fler modeller än 954.
Tack på förhand.
 
Tjena, blade ägare. I höstas plockade jag ner hela hojen för renovering,lack mm och märkte upp allt utom en slang (typiskt). Så jag tänkte höra med er var denna sista slang skall kopplas. Jag vet att ena skall till bensin tanken och den andra skall bara hänga nere vid dämparen så det är den 3:e jag har noll koll på. Är till en 97:a

Bifogar en bild.

tjena,, hade ner tanken senast idag,,

jag har den tunna slangen kopplad till tanken, sen hänger båda dom andra ner.

kasnke inte ska va så? nån som kan svara?

verkar ju lite konstigt att 2 från samma ska hänga ner
 
Tjena, blade ägare. I höstas plockade jag ner hela hojen för renovering,lack mm och märkte upp allt utom en slang (typiskt). Så jag tänkte höra med er var denna sista slang skall kopplas. Jag vet att ena skall till bensin tanken och den andra skall bara hänga nere vid dämparen så det är den 3:e jag har noll koll på. Är till en 97:a

Bifogar en bild.

Om ja minns rätt ska den 3:e slangen "hänga" inne i ramen under bensinkranen, finns väl nåt hål där, har för mig att min va instoppad där när ja tog bort min tank.
 
Tänkte slänga upp ett par bilder på en luftburksmod som jag hittade på min hojj nu i vinter (köpte den i höstas).

Vet inte om det är bra eller nånting, ser inte så ut iaf.

Vore kul om någon kunnig inom ämnet, kanske Dr.Bike ;) kan kommentera?

Det satt skumfilter på insidan luftburken vid varje hål, som nu är bytt till standardfilter. Antagligen därför det är tejpat över de små hålen med nån tygbit, eftersom skumfiltrena bara satt för de stora hålen...

//Andreas
 

Bifogat

  • luftburkmod1.jpg
    luftburkmod1.jpg
    121 KB · Visningar: 271
  • luftburkmod2.jpg
    luftburkmod2.jpg
    120 KB · Visningar: 283
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top