Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

var en yngre innan mig som hade den, dock inte så länge 1 sommar bara, sen köpte han en super retard...

men jag har fläskat på rätt bra på 1:an och 2:an,, tycker inte det finns nån tendens till att den vill upp på bakhjulet precis,

ska kolla upp det du har sagt.

tack för all hjälp !

tur jag startade den här tråden så man lär sig lite ;)

Ja vafan hittade ju rätt mkt info om det men kolla så hojen varvar över 11000rpm iaf... Sen så ska den ju ha en tunnare rödmarkering som startar vid 9000 eller 9500rpm om den är såld som strypt från början... Sett bilder på hojar utan den markeringen så det är väl fulleffekts hojar då tror jag... Nu har du ju helgen räddad:D Sitter det brickor i insugen så går dom säkert att ta bort men då kanske det blir kvar nå kanter som stryper lite??? Är ostrypta gummin billiga så är det ju kanske bättre att byta dom istället???
 
ja konstigt att helgen alltid ska bli räddad haha,,

hoppas den är strypt ;P

såg nu på lite kort på min hoj,, är en tunn röd linje vid 9500rpm.
 
Last edited:
ja konstigt att helgen alltid ska bli räddad haha,,

hoppas den är strypt ;P

såg nu på lite kort på min hoj,, är en tunn röd linje vid 9500rpm.

OK Vad jag vill minnas så powerwheelade min på ettan fast den var strypt i boxen... Hissade hjulet vid ca 8000rpm sen bröt den på tändningen och då var det roliga slut... Vill minnas att den skulle toppa 180 med båda strypningar kvar... Har för mig att jag läst det i nån gammal bike tidning...
:hojsmilie
 
Så, blev en -03a idag :) Nu är det bara att vänta på att snön smälter, men det ser dåligt ut ikväll.

Inför sommarn skall jag: Fixa 2400 milsservice + packboxar, köpa snygga miniblinkers och kraschpuckar, bygga regelrätt skylthållare, installera power commander och såklart putsa!
 
Finns det några bra billiga kraschpuckar till en 95:a som man inte behöver borra i kåporna för att montera?
 
Hej jag är jävligt sugen på en 900RR. men tänkte höra med er om det borde vara något problem att köpa en och regga till 25kw. Är det något speciellt man ska tänka på vid köp tänkte åka och titta på någon framöver här. tack för en fin tråd
 
Hej jag är jävligt sugen på en 900RR. men tänkte höra med er om det borde vara något problem att köpa en och regga till 25kw. Är det något speciellt man ska tänka på vid köp tänkte åka och titta på någon framöver här. tack för en fin tråd

varför ska du regga den till 25kw?

försäkringen blir inte billigare för det,, om det nu var det du tänkte på.
 
Bromsskivor

Har idag skaffat en 17" cbr 600 framfälg till min -98 komplett med skivor men skivorna är 15mm mindre i diameter än orginal skivorna vilket ju måste innebära att beläggen inte har full anläggningsyta.:huvet

Detta kan ju inte vara bra!

Någon som har en lösning på detta?:va
 
Tja! Såg att nån skrev nåt om att ställa ventiler här tidigare. ska göra det på min -92 i vår och undrar vad man behöver? och hur klurigt det är? då det kostar en slant att lämna in eller?

//Robin
 
Så, blev en -03a idag :) Nu är det bara att vänta på att snön smälter, men det ser dåligt ut ikväll.

Inför sommarn skall jag: Fixa 2400 milsservice + packboxar, köpa snygga miniblinkers och kraschpuckar, bygga regelrätt skylthållare, installera power commander och såklart putsa!

Varför byta packpoxar?? Läcker dom eller?
 
Varför byta packpoxar?? Läcker dom eller?

Japp, den högra läcker en del. Ska dock se om det kan va bara smuts innan jag byter. Bara vädret skulle vara lite bättre :)

Saknar förresten verktygssettet i min -03a.. vet någon om man kan köpa ett helt set nånstans eller kan ni upplysa mig om vad som ska ingå så jag kan fixa till det själv?
 
Last edited:
Är det nån särskild årsmodell man bör eller inte bör titta på?
Har läst igenom den här tråden och kollat på mc-poolens referenssidor med dom olika årsmodellerna.
Har jag fattat det rätt om jag tror att 92-95 är samma motor, och 95-97, 98-2000? sen att det då även skett kosmetiska uppdateringar så gott som varje år men framförallt åren då motorn uppdaterats?

Hur är det med kompatibiliteten mellan modellerna?
Kåpor och så förstår jag kan vara lite strul med fästena mellan modeller som skiljer allt för mycket, men typ en tank från 98 på en hoj från 94 tex?
 
Är det nån särskild årsmodell man bör eller inte bör titta på?
Har läst igenom den här tråden och kollat på mc-poolens referenssidor med dom olika årsmodellerna.
Har jag fattat det rätt om jag tror att 92-95 är samma motor, och 95-97, 98-2000? sen att det då även skett kosmetiska uppdateringar så gott som varje år men framförallt åren då motorn uppdaterats?

Hur är det med kompatibiliteten mellan modellerna?
Kåpor och så förstår jag kan vara lite strul med fästena mellan modeller som skiljer allt för mycket, men typ en tank från 98 på en hoj från 94 tex?

Du har uppfattat allt rätt!
BAra att du SKREV fel i modellväxlingen på motor som skedde -96 (upp till 919 från 893) och sådär har de hållit på, d.v.s "två år i samma klass" hela tiden.

De flesta bitar passar emellan, dock får man se upp med vissa kåpdelar i just modellskarvarna som sagt.
Tanken du frågar om passar t.ex. Det var bara första årsmodellen som hade EN skruv i tankens framkant för infästning och då satt kåpstaget bultat direkt i ramen.
Småsaker som är lätta att ändra vid behov.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top