Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Mjölnaren75 skrev:
2647880 den ska väl ha 126 hk men ärligt talat så köp åtminstone en -00 (stor skillnad)

Hojen jag köper blir min första hoj...

Funderade först på en 600:a...MEN många jag snackat me säger att man "tröttnar" på dom ganska så snabbt...

Vilket fick mig att kolla på en 900...

Så det känns att en -99 blir ganska lagom nu i början...
Man vill ju kunna byta upp sig... :yoparty
 
Tittade in på http://www.1000rr.com forumen och läste en tråd där en grabb frågade om han skulle ha 954:an eller 1000RR.

Nästan varenda kotte sa att 954:an är bättre. Varför? Hur kan en nyare modell vara sämre?
 
Tänkte göra en rejäl ansiktslyftning på min -98 och försöka mig på att kränga på ett set med -06:ans Kraschkåpor.
Någon som har försökt sig på detta ?
 
zolander skrev:
2653977 jaha det är jag igen...

Vad gör man på 3000 mil:a servicen?...o vad kostar den?

kolla i din service bok vad som ska göras,,

pris? väldigt olika på olika ställen,, ring runt ill olika företag och fråga
 
Tjenis.
Jag ringde Bike i Trollhättan härom dagen angående deras utförsäljning
av bromsskivor. Mina framskivor är vinda, bägge två:tummenner .
Dom hade bara EN kvar i alla fall:huvet :huvet .
Till saken nudå..
Någon som har koll på om det finns att få tag på två nya
eller bra begagnade till vettigt pris till min -93:a..? Dom är ju lite dyra annars...
 
`ha ser ut som det kom en skvätt regn i dag i gbg dom snacka 5mm på tv hm...

är det någon som bytt kamkjedje sträckaren på blade 929 00
svårt eller?
 
zolander skrev:
2648650 Hojen jag köper blir min första hoj...

Funderade först på en 600:a...MEN många jag snackat me säger att man "tröttnar" på dom ganska så snabbt...

Vilket fick mig att kolla på en 900...

Så det känns att en -99 blir ganska lagom nu i början...
Man vill ju kunna byta upp sig... :yoparty

Tröttnar direkt tror jag inte... Jag har kört 3 sesonger med min 400. Det enda jag har saknat är lite gött vrid ut ut kurvorna, så att man kan glida upp lite soft på slangen. Därför har jag nu köpt en cbr 900 också. 400 är dock bra mycket mer lättsvängd, kör fortare med den på riktigt kurviga vägar.

Hurvida man tröttnar eller inte beror ju på med vilka andra hojar man kör. Jag har mest kört med nybörjarpolare som mig själv på 600:or. Hade jag kört med gamla stofiler med 10 års erfaranhet på turbobusor:D hade jag nog tycke hojen var pisstråkigt. Allt är relarivt alltså....

Jodå: Gammel bladen är en fin fin hoj!

Saabraggarn skrev:
2655746 Tjenis.
Jag ringde Bike i Trollhättan härom dagen angående deras utförsäljning
av bromsskivor. Mina framskivor är vinda, bägge två:tummenner .
Dom hade bara EN kvar i alla fall:huvet :huvet .
Till saken nudå..
Någon som har koll på om det finns att få tag på två nya
eller bra begagnade till vettigt pris till min -93:a..? Dom är ju lite dyra annars...

kolla e-bay

zolander skrev:
2647023 Tja!



Nu har jag en fråga bara..fick reg nr o det visade sig att den var Importerad...Och att det stod att den "bara" hade 72 kW = ca 98 hk...??
Peace

Har för mig att Tyskarna körde med strypt cdi-box. Varvtalsspärr var det har jag hört någonstans. Tror dock inte det är dyrt att köpa en ostrypt.
 
Last edited:
pär i porten skrev:
2655879 `ha ser ut som det kom en skvätt regn i dag i gbg dom snacka 5mm på tv hm...

är det någon som bytt kamkjedje sträckaren på blade 929 00
svårt eller?

Det är inte något större problem. Har du service handbok?

Lämnar du in det så tar de betalt för max 2 tim arbete + ca 700 för sträckaren.
 
Mjölnaren75 skrev:
2656447 Det är inte något större problem. Har du service handbok?

Lämnar du in det så tar de betalt för max 2 tim arbete + ca 700 för sträckaren.
betala för 2 timmar för ett jobb som tar ca 10 min :va
Nu vet jag inte hur sträckaren sitter på 929:an men på min 900 så gör man det på 10 min efter man tagit bort sidokåpan.
 
Johanjulgran skrev:
2658830 betala för 2 timmar för ett jobb som tar ca 10 min :va
Nu vet jag inte hur sträckaren sitter på 929:an men på min 900 så gör man det på 10 min efter man tagit bort sidokåpan.

Ja typ av med kåpa, tank, ventil kåpa och byta.

Mer än 10 min tar det om man är ovan men visst, speciellt svårt är det inte
 
Mjölnaren75 skrev:
2658886 Ja typ av med kåpa, tank, ventil kåpa och byta.

Mer än 10 min tar det om man är ovan men visst, speciellt svårt är det inte
Kamkedje sträckaren är ju monterad på utsidan av blocket. den sitter med 2 skruvar. Kan inte tänka mig att den sitter på insidan av blocket???
 
Saabraggarn skrev:
2655746 Tjenis.
Jag ringde Bike i Trollhättan härom dagen angående deras utförsäljning
av bromsskivor. Mina framskivor är vinda, bägge två:tummenner .
Dom hade bara EN kvar i alla fall:huvet :huvet .
Till saken nudå..
Någon som har koll på om det finns att få tag på två nya
eller bra begagnade till vettigt pris till min -93:a..? Dom är ju lite dyra annars...


vet en här i umeå som säljer båda för 1000:- som nya.. ja kunde inte ha dom för ja har 97:a kan varm rekomendera som skivorna.. har ju själv sett dom så =) kolla madmagnus här på SH:)
 
Last edited:
Jezze_ skrev:
2662159 vet en här i umeå som säljer båda för 1000:- som nya.. ja kunde inte ha dom för ja har 97:a kan varm rekomendera som skivorna.. har ju själv sett dom så =) kolla madmagnus här på SH:)

Hann inte med där heller, såg i en tråd att han sålde dom i onsdags..
 
RR_Jonas skrev:
2485050 Äntligen en Fireblade tråd! :tummenupp

Har ägt och kört sönder min i 4 år nu. Idag har jag förberett avställning genom att plocka av alla sidokåpor och tvättat grundligt. Det är helt fantastiskt hur mycket skit det samlas bakom dessa kåpor för att inte tala om hur motorn ser ut :skrämd Planen i vintern är att:

1) Byta lamellerna
2) Allt som har med bromsar att göra (rengöra, vätska, nya belägg osv)
3) Byta packboxarna i gaffeln då den vänstra har gåt sönder.
4) Försöka laga de sprukna kåporna och främre staget som gav med sig lite vid senaste marksyningen.
5) Få någon att hjälpa mig att ställa ventilerna.

Någon som har ett bra tips på något starkt rengöringsmedel som biter på skiten som sitter på motorn?

Om det finns intresse så kan jag försöka att dokumentera mina försök att laga bladen, speciellt intressant kanske är lamell och packbox bytet?

Ska bli intressant att följa tråden iaf :tummenupp

EDIT:


Min kommer att vara till försäljning till våren :gråta

auto-smart avfettning den oranga flaskan tar bort allt .
tro mig jag e pedant med min hoj
 
Tjena alla blade bröder !
bifogar bild på min pärla.
klart snyggaste färgkombon by the way... (tycker ja iaf)
 

Bifogat

  • 8935018225.jpg
    8935018225.jpg
    48 KB · Visningar: 156
Hoj hoj! Undrar om nån har, eller vet nån som har en tank till en fireblade -92? Gärna röd och svart =D Min har rostat sönder i botten och det är nog ingen idé att försöka laga. Tacksam för svar!
 
Roll3 skrev:
2679726 Hoj hoj! Undrar om nån har, eller vet nån som har en tank till en fireblade -92? Gärna röd och svart =D Min har rostat sönder i botten och det är nog ingen idé att försöka laga. Tacksam för svar!

Jag har ett komplett original kåpset inkl. tank liggande på vinden om jag inte minns fel. Är från en -93:a. Tanken borde vara svartm. lite silver.
Du kan få allt för ett kanonpris. :tummenupp
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top