Har tagit några turer under våren och skulle i förrgår köra några mil men kom bara ca 1 km när hojen långsamt dör och knappt vill starta igen. Vid choke så går den en kort stund men orkar till slut inte på det heller. Har precis börjat felsöka och monterat bort kåpor och tank.
Något jag direkt såg när jag lyfte bort tanken var att en av vad jag tror är en vakuum-slang från en cylinder (okunnig, kanske förgasare?) sitter löst med en del av plastfästet mot luftburken kvar som en plugg. Först tänkte jag att den måste ha lossnat och därför beter sig som den gör men jag blev lite skeptisk när fästet verkar vara solid. Kan någon kunnig ge mig lite klarhet i hur det fungerar med slangarna och hur, om det är det jag ska fokusera på, jag verifierar det. Ska jag plocka bort plastpluggen och testa att starta och om det fungerar, ska jag behöva köpa en ny luftburk att fästa slangen i?
Siljan Runt-trippen är nu hotad så det är bråda dagar om jag ska kunna vara med
mvh
Jan
Något jag direkt såg när jag lyfte bort tanken var att en av vad jag tror är en vakuum-slang från en cylinder (okunnig, kanske förgasare?) sitter löst med en del av plastfästet mot luftburken kvar som en plugg. Först tänkte jag att den måste ha lossnat och därför beter sig som den gör men jag blev lite skeptisk när fästet verkar vara solid. Kan någon kunnig ge mig lite klarhet i hur det fungerar med slangarna och hur, om det är det jag ska fokusera på, jag verifierar det. Ska jag plocka bort plastpluggen och testa att starta och om det fungerar, ska jag behöva köpa en ny luftburk att fästa slangen i?
Siljan Runt-trippen är nu hotad så det är bråda dagar om jag ska kunna vara med
mvh
Jan