Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Lossa lilla skruven för hålet till kamkedjespännaren och skruva moturs lite, alltså spänn för hand och varva lite. Försvinner rasslet så är det dags för en ny spännare :tummenupp
 

Höken1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2012
Ort
Sthlm
Hoj
2003, Honda cbr 1100xx super blackbird
Tack för det tipset. Då kommer nästa fråga, nån som vet var man hittar lackstift eller liknande till en BB silver metallic?
 

Höken1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2012
Ort
Sthlm
Hoj
2003, Honda cbr 1100xx super blackbird
Fick tag i ett på Autoexperten, inga konstigheter. Svårt att förstå de som har ägt en så fin båge men inte verkar ha varit så rädda om lacken. :huvet
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Någon vänlig Blackbirdåkare som kan ställa upp. Starta din mc och känn på voltregulatorn. Kan du hålla i den efter ca 30-60 sek?

Historia!
Gått 2 st voltregulatorer och ett batteri hittills. Montera ny som enligt säljare på Ebay ska vara orginal (trots att hålen inte stämmer). När jag starta och sen kände på voltreg. var den bränn het. Vill inte förstöra ett till batteri. Har mätat allt tänkbart och efter en beskrivning från LellesMc hur man mätar upp elen var jag säker på att det var statorn. Montera den nya och till min förtvivlan samma mätvärden och samma heta voltregulator.

Kan inte tänka mig att elen i ska hålla nån längre stund.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Har en mörk tonad DB ruta liggande, aldrig ens monterad. Ge mig ett bud via PM så kan den säkerligen bli din
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Packväskor? Vilka och vad ska man ha egentligen, har en Bagster tankväska men de räcker ju bara till lite smågrejer..
 

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
Givi funkar bra för Mig...... Stadigt i 160-180...... Även om man max. Ska köra 170 enligt tillverkaren.
 

-Knox-

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
Ytterhogdal
Hoj
2006 Honda Super Blackbird
Goddag

Fick hem min 2006as Blackbird igår. Inte lite sugen att prova den inte, lär väl ha kört slut på startmotorn innan våren är här....
En fråga dock. Kan man kolla så att den här dualbrake historien fungerar som den ska? den stod på centralstödet och bakhjulet snurrade typ 5-6 km/h när den stod på tomgång. Tryckte in frambromsen men bakhjulet snurrade ändå?
 

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
Är det inte så att bakbromsen är dualbrake och frambroms bara fram? hmmm... tål att tänkas på. Måste Vi kolla upp
 

-Knox-

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
Ytterhogdal
Hoj
2006 Honda Super Blackbird
Inte en aning du, satt och kikade i instruktionsboken men där står inkentinken om dualbrake systemet. Någon som vet?
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Goddag

Fick hem min 2006as Blackbird igår. Inte lite sugen att prova den inte, lär väl ha kört slut på startmotorn innan våren är här....
En fråga dock. Kan man kolla så att den här dualbrake historien fungerar som den ska? den stod på centralstödet och bakhjulet snurrade typ 5-6 km/h när den stod på tomgång. Tryckte in frambromsen men bakhjulet snurrade ändå?

När gaffeln komprimeras får du även lite tryck bak , kolla kolv på ena gaffelbenet .

M
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
en U formad bricka som är typ 6mm tjock att lägga mellan ramen och övre stötdämparfästet som sp20 säger funkar lika bra, gjorde det på min 97a när jag hade den och det blev en jäkla skillnad! :)
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Provar det istället, betydligt billigare än att köpa en ny del till länkaget.. Men frågan är om ändringen i länkaget gör något annat med utväxlingen i länkaget jämfört med att bara förskjuta dämparen neråt.
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Inget du behöver tänka på .
Har för mig att frigången mellan kylvätsketanken och något minskar , kolla det efter installation så att du inte får kontakt .
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top