Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så där nu kom folk som KAN igång.
Själv släpade jag BB:n 5 höjdmeter från svallisen utanför garaget och upp ut på gatan. PUH!
Lunkade sedan nerför backen och rekade isfriheten så jag visste PNR (sista säkra punkt att avbryta). Tvåans växel och rull till 20 km/h. Startade omedelbums. Höjde tomgången till 1800 rpm och körde sedan en halvtimme. Skillnad på att göra rätt och att kunna tänka vad man borde göra/gjort.. Kroppen får lida för huvudets tillkortakommanden.
Ok.. Hojen stog nu i 3 dagar utan säkringar.... Från 13,78 har Jag nu 4,5 volt. Så något före säkringarna gör att Jag tappar ström. Ska nu ta ur batteriet och kolla om ström försvinner utan något påkopplat som någon tipsade om.

Nu har jag bytt laddningsregulator och hojen går som den ska. Inga strömtapp inga startproblem utan allt går perfekt. Så allt strul var nog laddningsregulatorns fel. Återkommer i frågan om något ändras.![]()
Tjena,
om några veckor är jag en BB-ägare. Jag har läst på en del på nätet om modellen men några frågor kvarstår.
Skulle ni akta er för att köpa en importhoj? Vad ska man kika lite extra på, på en som är importerad?
Hur är körställningen för en kille som är ca 178 cm?
Skulle ni gå på nyare modell snarare än färre mil?
Tack för all eventuell hjälp, hoppas vi ses på vägarna snart!
dock så noterar jag att den har lite kamkedjerassel över 2000 varv, antar att jag borde köpa en ny kamkedjesträckare, är det så att de nyare hojarna har någon uppdaterad variant. På amerikanska forum så snackar de om att man kan köpa spännaren från x11 men det bör väl vara exakt samma? Sen är mina trottlebodies så osynkade så man kan tro att det är en v-twin på tomgång, tydligen hade den tidigare ägaren lagt mer vikt på vissa servicepunkter typ ventiljustering vilket iofs är bra.. Köpte en Blackbird igår och hej vad det går
Något annat jag bör tänka på att kolla när jag ändå är i farten?

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!