Honda CBR 125 R

  • Thread starter Thread starter *SoWHS*
  • Start date Start date

*SoWHS*

Guest
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.
 
Norre89 skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

Finns ganska många trådar om den, så istälet för att skriva en ny kan du kolla i den gamla och är det något du undrar skriver du i den tråden.

Du kan ju fråga BlueNinja han har en sån..
 
P-E skrev:
Finns ganska många trådar om den, så istälet för att skriva en ny kan du kolla i den gamla och är det något du undrar skriver du i den tråden.

Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)
 
Norre89 skrev:
Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)

Ett svar med ett ord: HONDA :)

Bensin förbrukningen kan nog gämnföras med en moppe, skulle gissa på en 3-4dl milen... Ljudet är hyggligt och man slipper det fördömda smattret. Fler svar får du från de som äger en sådan...
 
Kan svara lite på ytan då jag vet lite om denna hoj, Lyset är toppen, Ljudet är helt ok. Låter ritkigt mysigt men väldigt tyst. Komforten är duglig.

Hör med blåninjan vad han tycker

Mvh, Stefan
 
solitude, Det finns en tråd där det diskuteras. Igentligen vet inte riktigt här tror jag.

Ska bli kul att se hur det går för blåninjan
 
Norre89 skrev:
Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)

Tjenare!
lite svar ska väll jag kunna komma med.. *kört ca 320mil med min så* ;)
Bensinförbrukning: Ligger på 0,32 - 0.33l/milen
Komfort: helt ok! *står i tester att den är ok för dom som är högst 1,80lång eller kortare och själv är man nästan 1,80 :)
Lyse: kanonbra!!
Bromsar: Dom tar kan ja lova ;)
verkstäderna skiljer sig från varje stad så där håller jag tyst
Bra kvalite på hojjen tycker jag iaf.
Ljudet: underbart framförallt när man kör i stan ;)
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?
 
solitude skrev:
Går det få dessa hojar ostrypta undrar jag...

jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan
 
Gradda skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan
Borra munstycket i förgasaren? :rofl :hihi :lol
 
Ska du borra munstycket? Bör man inte byta ENDAST om man har trimmat eller gjort något på hojen? eller har jag fattat det heeeelt fel? :va

Å inte borrar man väll dem? Dem byter man jue! :) eller? :va :D
 
Gradda skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan


Varför ska du borra munstycket?
 
det går med väldigt fina små borrar... men det är typ 15% chans eller mindre att det blir bra...
 
frew skrev:
det går med väldigt fina små borrar... men det är typ 15% chans eller mindre att det blir bra...

Nästan så att det är värt att slänga fram en hundring på disken och be om ett par munstycken...
 
Henkka skrev:
Nästan så att det är värt att slänga fram en hundring på disken och be om ett par munstycken...
...istället om det går snett så kommer du att köra runt och blöhödööööh blödder ända tills du köpt nya munstycken
 
solitude skrev:
Går det få dessa hojar ostrypta undrar jag...

ja, Honda cbr 125 går att ostrypa .. Det sitter en strypning i insuget och en i CDI-boxen. Har själv ett effektavgasrör (own production) :-) men funkar helt okej, och ett ngt borrat munstycke då.

helt klart prisvärd tycker jag. Komforten är som gradda sa bra, är själv 1,74 och sitter bra så.

/K
 
Gradda skrev:
Tjenare!
lite svar ska väll jag kunna komma med.. *kört ca 320mil med min så* ;)
Bensinförbrukning: Ligger på 0,32 - 0.33l/milen
Komfort: helt ok! *står i tester att den är ok för dom som är högst 1,80lång eller kortare och själv är man nästan 1,80 :)
Lyse: kanonbra!!
Bromsar: Dom tar kan ja lova ;)
verkstäderna skiljer sig från varje stad så där håller jag tyst
Bra kvalite på hojjen tycker jag iaf.
Ljudet: underbart framförallt när man kör i stan ;)
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?


hhmm :va du får visst skjussa men det är som på alla lätta hojjar (dvs om den är reggad för en passagerare) att man måste vara fylda 18år innan man får skjussa. Men hur många poliser tror ni har som prioritet att kolla om den mc`n som dom ser är en 125`a och sedan se efter om föraren är 18år? :va tror att dom har viktigare saker för sig, eller inte ens vet om att lagen är sådan för oss 125 förare. Om du nu skulle åka dit på det så får du antingen en varning eller 300kr var i böter, och vid upprepande gånger så blir det risk för indraget kk :död . Aja, men jag skjussar på iallfall, har åkt förbi polisbilar MÅNGA gånger utan att den ens har tittat mot mig på oroväckande sätt... :hihi
 
Seriöst , borra munstycken , eller så slänger man fram en 50 spänn eller nått för ett nytt munstycke och kan få perfekt resultat , att borra är liksom som en chansning.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top