Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Har fått problem med min Blade. ABS-lampan blinkar när jag kör med hojen, de ända jag har gjort är att tvättat den och sen ställde in den i garaget och sen tog en liten tur i fredags med den och då blinkade ABS lampan hela tiden. Kan man kolla upp felkoden själv eller måste man åka till en Honda verkstad för att hitta felet?

Jag har en Honda CBR1000RR ABS -09

Tack på förhand:tummenupp

Hej!
Har en fråga om en gammal CBR600 F3 från 97... Den har en 5 tums bakfälg original. Är det någon som vet om en 5,5-tumsfälg från en nyare passar rätt av?
Och framfälg... behöver en ny, med skivor. Vilka årsmodeller passar?

Har 4 tändstift + oljefilter om någon är intresserad och servar själv ! 500 pix ! Är till en 1000 -07 men passar flera !

Last edited:
Hej! Jag har funderat ett tag nu på att prova på sportis och jag har fallit för cbr1000, helst års 08 och uppåt. Skulle ni kunna belysa en mindre vetande om allmän info om hojen, och är det nån i stockholmsområdet som kan vara snäll och låna ut sitt reg nr så jag kan kika försäkringar? :)

Se till att garantibyte gjorts på kolvringar/kolvar och kopplingskorg(08or och vissa 09), annars är det nog bara tanka o köra

Tjena!

Kan låta som en skum fråga, men finns det någon som äger en Cbr600rr -07 (fram till -12 kan nog också funka) som har möjlighet att mäta sin växelpinne? :Bugar

Tjena!

Kan låta som en skum fråga, men finns det någon som äger en Cbr600rr -07 (fram till -12 kan nog också funka) som har möjlighet att mäta sin växelpinne? :Bugar

Finns en möjlighet jag kan hjälpa dig med den frågan. Jag har bytt mina fotpinnar o växelförare. Orginal skal ligga inne i garaget nån stans kan ta en kik o återkomma under morgon dagen.

Finns en möjlighet jag kan hjälpa dig med den frågan. Jag har bytt mina fotpinnar o växelförare. Orginal skal ligga inne i garaget nån stans kan ta en kik o återkomma under morgon dagen.

Vore schysst!! :yoparty Min är på förvaring så har inte tillgång till honom:(

Tjena alla,
Var idag på Stigefelts Motor i Anderstorp och han har en CBR1000RR 2013 till salu.
Helt ny, noll mil på mätaren, 129000:-.
Det som slog mig var att det inte är ABS på hojen.
Är inte det standard på alla någorlunda nya Blades som säljs i Sverige?
Nästa sak som jag tänkte på är att Stigefelts inte är återförsäljare åt Honda,
Undrar hur det funkar med service och garantier.
Vad tror Ni?

Tjena alla,
Var idag på Stigefelts Motor i Anderstorp och han har en CBR1000RR 2013 till salu.
Helt ny, noll mil på mätaren, 129000:-.
Det som slog mig var att det inte är ABS på hojen.
Är inte det standard på alla någorlunda nya Blades som säljs i Sverige?
Nästa sak som jag tänkte på är att Stigefelts inte är återförsäljare åt Honda,
Undrar hur det funkar med service och garantier.
Vad tror Ni?

Jag vet inte hur det var med 13 men -14 så togs det bara in med ABS till Honda Sverige.
Skulle gissa att det är en importhoj
http://bytbil.com/mc-mopeder/honda/rvwqkyvg/AEADEIYAMz8wAA__!

Garantierna gäller ändå, 2 år som Honda lämnar (enligt google)
Och i vanlig ordning om garanti ska gälla så är det väl Honda märkesverkstad som gäller, sen hur verkstan prioriterar en hoj de själva inte sålt om det nu mot förmodan skulle vara någon garantiåtgärd på hojen, mej veterligen finns det inga sånna på -13 hojarna.

Priset är ju lite lägre på grund av importen också :-)

Men prata med dom, skulle väl tro att du får absolut bäst svar av dom.

Nån som behöver reserdelar? Jag har en hel drös till salu (fotpinnar, batteri, kåpor, lysen, bakram, kåpstag, drivpaket mm).
Hör av er isåfall :-)

Har nyss köpt mig en 600rr, har precis fått iordning på gången när ja upptäcker vibrationer vid 12k och uppåt! Drar in koppling så stabiliserar de sig. Testat på alla växlar. Vad ja minns gjorde intr min 08a de. Nån som känner till? Nått annat som kan va obalans? ��

Hej!
Garagerensning!
Nån som är i behov av bägge bromsoken fram inklusive så gott som nya Honda orginalbelägg monterade?
Stålomspunna slangar fram?
Sving i väldigt bra skick? (Hade en plan att pulverlacka svingen svart som aldrig kom längre än planeringsstadie)
Allt passande CBR1000rr 04-05.

PM:a vid intresse.:tummenupp

Tänkte åka å kollade en cbr1000rr 2008 i morgon där kolvringar, koppling å vevaxel är bytt nyligt är de nå mer man bör tänka på när de gäller hondan?

Finns det någon som har recept på drevning av en CBR600RR -04 till olika banor? Tänkte att det måste finnas en del som har varit aktiva runt om på olika banor och kan bjuda på lite erfarenhet. Det gäller:
- Anderstorp
- Gelleråsen
- Falkenberg
- Knutstorp
- Rudskogen

Ute efter ett par fälgar till CBR1000RR -08, både fram och bak som reserv fälgar till bankörningarna. Utan däck. Någon som har ett set, de skall inte vara skeva eller skadade?

Sedan undrar jag om 2013 fälgarna passar på -08:an finns på ebay för 2500 fram och 2700 bak?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back