Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Är 800 mil mycket eller lite för din hoj? Mao verkar mätarställningen ha lagrats någon annanstans eller inte? :va

Jag har fått två svar som säger att det lagras i instrumentet och då blir det 1077 mil eftersom Mychron:en ger dryga 230 mil, som jag kört. Eftersom hojen körts det mesta på bana så är det svårt att säga på skicket hur mycket den gått.
 
Jag har laddningsproblem med min 1000 -04. Fann då att tre spolar brunnit i statorn. Vet någon om det är samma stator i -06 som i -04?

Ytterst tacksam för svar!
 
Never mind. Ringde Honda MC-center och fick reda på att det visst var förlängd garanti på just statorn till 7 år! Glad överraskning!

Trevlig sommar!
 
Jag ska ventiljustera en 1000rr -04 och kan inte finna någon info om hur jag går tillväga.
Är det någon som har tips och råd??

Tack på förhand!
 
Jag ska ventiljustera en 1000rr -04 och kan inte finna någon info om hur jag går tillväga.
Är det någon som har tips och råd??

Tack på förhand!

justera eller kontrollera?
ladda hem verkstadsmanualen, tror det står där.
vid kontroll är det väl att montera bort tankkåpa, tank, luftburk, ramair (det måste man ta framåt, så stänka, sidokåpor och kylare nåste flyttas)
sen är det väl bara att skruva bort ventilkåpan och mäta med bladmått.
vid justering samma sak, fass du får väl ta bort kamaxlarna, den pilliga delen är väl att synka dom rätt sen.
 
justera eller kontrollera?
ladda hem verkstadsmanualen, tror det står där.
vid kontroll är det väl att montera bort tankkåpa, tank, luftburk, ramair (det måste man ta framåt, så stänka, sidokåpor och kylare nåste flyttas)
sen är det väl bara att skruva bort ventilkåpan och mäta med bladmått.
vid justering samma sak, fass du får väl ta bort kamaxlarna, den pilliga delen är väl att synka dom rätt sen.

Tack för bra tips!
Jag hoppas att en kontroll räcker, annars måste jag justera. Jag håller på att ladda ner manualen nu. Varför behöver kammarna synkas? måste dreven tas loss? Kan kammarna synkas med ögonmått?
 
Tack för bra tips!
Jag hoppas att en kontroll räcker, annars måste jag justera. Jag håller på att ladda ner manualen nu. Varför behöver kammarna synkas? måste dreven tas loss? Kan kammarna synkas med ögonmått?

Hur långt har den gått? 2400 mil?
Oftast behövs tydligen inte ventilerna justeras vid 2400 (behövdes inte på min iaf)
OM dom behöver justeras måste du ta loss kamaxlarna, och ja, kamdreven sitter fast på kamaxlarna =)
Det finnas speciella märken där veven och kammarna ska ställas för att stämma överrens.
 
Hur långt har den gått? 2400 mil?
Oftast behövs tydligen inte ventilerna justeras vid 2400 (behövdes inte på min iaf)
OM dom behöver justeras måste du ta loss kamaxlarna, och ja, kamdreven sitter fast på kamaxlarna =)
Det finnas speciella märken där veven och kammarna ska ställas för att stämma överrens.

Ja 2400mil. Har du justerat ventiler med motorn kvar i ramen, är det svåråtkomligt?
 
honda södertälje fick äran med det jobbet, men eftersom jag bytt ramairtratt så har jag varit nere vid ventilkåpan, och ja, man gör det med motorn kvar i ramen.
Hurvida själva ventilkollen är svårtåtkomlig kan jag inte svara på.
 
Ta bort strypning 600rr -06

Någon som vet om det är krångligt att ta bort strypningarna på en 600rr -06? Värt att lämna in eller gör man det i garaget på ett par timmar? Verkar som både trottel och insug är begränsat.
 
Framskärm, cuts cbr 1000 rr -07

Tjena!
Undrar om det är nån som har en framskärm och/eller en solocuts att sälja, fördel om den råkar vara i solid svart. Tack på förhand!
 
Tjena!

Maken har en Fireblade -06 som är helt orginal. Nu när han fyller år funderar jag på att köpa något tillbehör till honom. Jag ve tinte riktigt vad, funderade först på en en-sitskåpa men det verkar som att Honda slutat sälja dem.

Vad rekommenderar Ni experter att jag köper i stället? Vad skulle Ni ha velat ha?
Tänker mig något för max ett par tusenlappar.

Tack på förhand!
 
Tjena!

Maken har en Fireblade -06 som är helt orginal. Nu när han fyller år funderar jag på att köpa något tillbehör till honom. Jag ve tinte riktigt vad, funderade först på en en-sitskåpa men det verkar som att Honda slutat sälja dem.

Vad rekommenderar Ni experter att jag köper i stället? Vad skulle Ni ha velat ha?
Tänker mig något för max ett par tusenlappar.

Tack på förhand!

ett par nya handtag? (koppling/broms?) pazzo, titax eller dyligt i eloxerad aluminium är grymt porrigt jämfört med orginal. kostar väl runt 2 papp för ett par.
race-fotpinnar om du tror det är nåt han vill ha, dom kostar ofta lite mer, kan 2,5-3000 för dom billigaste.
själv var jag snål och köpte följande kinakopior av pazzo-handtag:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320514509620&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
sjukt porriga och grym kvalite för det priset. =)

Annars en powercomander för mappning, kostar 2,5-3k den också, tyvärr ska man ju eg göra en mappning för ytterligare 3k då, men den kan ju han få betala själv =)
 
ett par nya handtag? (koppling/broms?) pazzo, titax eller dyligt i eloxerad aluminium är grymt porrigt jämfört med orginal. kostar väl runt 2 papp för ett par.
race-fotpinnar om du tror det är nåt han vill ha, dom kostar ofta lite mer, kan 2,5-3000 för dom billigaste.
själv var jag snål och köpte följande kinakopior av pazzo-handtag:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320514509620&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
sjukt porriga och grym kvalite för det priset. =)

Annars en powercomander för mappning, kostar 2,5-3k den också, tyvärr ska man ju eg göra en mappning för ytterligare 3k då, men den kan ju han få betala själv =)

Kanon! Tusen tack! Ska kolla runt lite!
 
Brygga lambdasond?

Har just installerat powercommander med helsystem på min cbr och det fanns inget uttag för lambdasonden. Kopplar man bort den så lyser fi-lampan. Någon som vet om det går att brygga lambdasonden på något sätt eller ska man fixa ett hål för den? Behöver lambdan finnas kvar nu när pc3an sköter blandningen? Tacksam för snabba svar då det snart blir en norgeresa!:D
 
Har just installerat powercommander med helsystem på min cbr och det fanns inget uttag för lambdasonden. Kopplar man bort den så lyser fi-lampan. Någon som vet om det går att brygga lambdasonden på något sätt eller ska man fixa ett hål för den? Behöver lambdan finnas kvar nu när pc3an sköter blandningen? Tacksam för snabba svar då det snart blir en norgeresa!:D

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=7&mdl=44&yr=2007

"NOTE: European models require O2 Optimizer 76423008 qty 1."

alt ett 33ohms motstånd mellan dom två grå ledningarna i sensor-kontakten på hojen.
 
Är det någon som vet med vilket moment övre & främre skruven till motorfästet ska dras till en 1000 -06 (jag antar att dom ska dras lika på båda sidor!?)?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top