Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Hej!

Nybliven ägare till en 1000rr -04. Grym nöjd med hojen dock var kåporna sådär om-lackade och något spruckna.

Nu har jag beställt ett 06-07 kåpset på EBay och undrar om någon som har gjort samma kåpbyte har några bra tips och råd, framför allt ang. expansionskärlet.

/Chav
 
Last edited:
Ja jävlar! Det där ser riktigt najs ut. :tummenupp Blir jag sugen på mer pimp!

Kul att du gillade baken :) visar min rena o fina bak för mer inspiration :arsele

35811_10150235351985201_541220200_13569095_7772058_n.jpg


35731_10150235354830201_541220200_13569205_995263_n.jpg
 
Jag gjorde ingenting mer än att bara smacka dit det! :D
Har funkat klockrent, ska rensa upp bland plasten där bak bara, dvs ny skylthållare!

Allright, hur ska man göra med spjällen som tidigare nämndes? Bara koppla ur servon och låta dem stå öppna?! Fungerar allt som det ska, dvs. är den klart körbar på lägre varv ändå?
 
Allright, hur ska man göra med spjällen som tidigare nämndes? Bara koppla ur servon och låta dem stå öppna?! Fungerar allt som det ska, dvs. är den klart körbar på lägre varv ändå?

I normala fall ersätter sliponet ju den rörbit som spjället sitter på, bara koppla ur vajrarna ur servot så funkar allt som det ska (servot måste vaar kvar och inkoplpat elektriskt för du inte ska få felkoder dock.)

Hallå allihop! Kan väl introducera mig härinne också! Relativt nybliven ägare till en 1000RR -07 med 180 mil på mätaren när jag köpte den i maj!

Nu har jag e fråga som kanske är svår att svara på men jag kastar ut den i alla fall!
Jag har en Yoshimura RS5 med en db-killer på!
Någon som har koll/känsla för om det funkar att köra med på SMC bandagar? Ja, bandagar generellt?

Tja, jag körde med mitt helt öppna jardine helsystem på järfälla gokartbana utan att nån klaga, fast där drar man ju inte på så mycket iofs.
 
Last edited:
Hallå allihop! Kan väl introducera mig härinne också! Relativt nybliven ägare till en 1000RR -07 med 180 mil på mätaren när jag köpte den i maj!

Nu har jag e fråga som kanske är svår att svara på men jag kastar ut den i alla fall!
Jag har en Yoshimura RS5 med en db-killer på!
Någon som har koll/känsla för om det funkar att köra med på SMC bandagar? Ja, bandagar generellt?

Jag har klarat Anderstorp och Kinnekulle med slipon och db-killer utan problem. Men utan db-killern hade det inte fungerat alls, den dämpar rätt mycket faktiskt. :)
 
Jag har klarat Anderstorp och Kinnekulle med slipon och db-killer utan problem. Men utan db-killern hade det inte fungerat alls, den dämpar rätt mycket faktiskt. :)

Kanon, hade tänkt köra 3 dagars på Gotland med SMC Väst! Och det vore ju trist att anmäla sig och inte få köra!:tummenupp
 
Tjenare på er.
Har sneglat ett tag på en cbr1000rr och är sugen på att byta...

Har kollat på en del -05 or och de finns några till salu som är intresanta.
Har några frågor..

Vad att tänka på med 05 och framåt?
garantiåtgärder?
vanliga fel?
högt slitage på vissa delar?

Va ger ni i försäkringspremie?
vilket bolag är billigast? har tänkt mig helförsäkra.
årsmodell ,premie och bolag skulle vara guld!

Ha de gott!
 
Tjenare på er.
Har sneglat ett tag på en cbr1000rr och är sugen på att byta...

Har kollat på en del -05 or och de finns några till salu som är intresanta.
Har några frågor..

Vad att tänka på med 05 och framåt?
garantiåtgärder?
vanliga fel?
högt slitage på vissa delar?

Va ger ni i försäkringspremie?
vilket bolag är billigast? har tänkt mig helförsäkra.
årsmodell ,premie och bolag skulle vara guld!

Ha de gott!

Det är en honda... ;)

elva papp för en 06a här i okle hel/hel, det är 3 billigare än innan jag fyllde 35 =)
 
Passar ett helsystem avsett för en 06-07 på en 04-05?
CBR1000RR gäller det.

Ska det göra, det saknas iofs ett kåpstag på avgassystemen till 06-07 eftersom dom kåporna inte går så långt bak, men det borde gå att lösa...
fästpunkterna är likadana iaf.
 
Det är en honda... ;)

elva papp för en 06a här i okle hel/hel, det är 3 billigare än innan jag fyllde 35 =)

misstänkte honda svaret.. körde honda innan KTM:en och de va absolut inget strul me den.. helt otroligt på en -98:a =)

11K för en hel/hel på vilket bolag?
35+ försäkring?

Om man ska välja mellan 05,06 där nånstans.. vilken är att föredra.. vilka uppdateringar är det på de olika modellerna.. eller rättare sagt va skiljer dem åt?
 
misstänkte honda svaret.. körde honda innan KTM:en och de va absolut inget strul me den.. helt otroligt på en -98:a =)

11K för en hel/hel på vilket bolag?
35+ försäkring?

Om man ska välja mellan 05,06 där nånstans.. vilken är att föredra.. vilka uppdateringar är det på de olika modellerna.. eller rättare sagt va skiljer dem åt?

Ah, folksam, solly. =)
det blev billigare när jag fyllde, vet inte om det är nån speciell försäkring...

fom 06 fick den en del fjädringsuppgraderingar, därför jag satsade på 06-07. (sen gillar jag dom mindre kåporna också =)
 
Ah, folksam, solly. =)
det blev billigare när jag fyllde, vet inte om det är nån speciell försäkring...

fom 06 fick den en del fjädringsuppgraderingar, därför jag satsade på 06-07. (sen gillar jag dom mindre kåporna också =)

oki, tackar.
ja din hojj är onekligen jäkligt fin. sugen på att sälja den?
eller kanske byta mot en Superduke? =)

Inte så många aktiva i denna tråden va?
Ja kollar nästan dagligen i Superduke tråden och den är hyperaktiv ;)
 
oki, tackar.
ja din hojj är onekligen jäkligt fin. sugen på att sälja den?
eller kanske byta mot en Superduke? =)

Inte så många aktiva i denna tråden va?
Ja kollar nästan dagligen i Superduke tråden och den är hyperaktiv ;)


Lite aktivitet brukar det vara, men nu är det ju sommar också.
annars kan jag rekomendera 1000rr.net, amerikanskt forum med mycket aktivitet/info.
Jag har iofs haft funderingar på att sälja, men jag måste nog ha råd med en ny hoj först. =D
 
Kraschkåpor

Jag beställde en uppsättning workskåpor från grevens till min cbr 1000 -08. Jag testade dem bara snabbt innan jag lämnade in dem på lack och då verkade de sitta fint (skruvade in dit några skruvar eller annat).

Nu när de ska på efter lackningen upptäcker jag att sadeln inte verkar sitta tillräckligt förankrad - efter ytterligare inspektion hittar jag en klisterlapp på insidan som säger att tankkåpan som är kombinerad med sadeldelen skall vara till en cbr 600 -09 :huvet:huvet:

Min fråga är alltså om denna kåpa "borde passa" eller om det blivit fel hos greven? :confused:
 
Lagras mätarställning i ECM eller Instrument?

Skall besiktiga hojen och monterar därför tillbaka original instrumentpanel istället för den AIM MYCHRONE Plus som satt på när jag köpte hojen. När jag kopplade in orginalen fick jag fram att hojen gått drygt 800 mil.

Är det någon som vet om mätarställningen lagras i instrumentet eller i ECM (engine control module)?
 
Skall besiktiga hojen och monterar därför tillbaka original instrumentpanel istället för den AIM MYCHRONE Plus som satt på när jag köpte hojen. När jag kopplade in orginalen fick jag fram att hojen gått drygt 800 mil.

Är det någon som vet om mätarställningen lagras i instrumentet eller i ECM (engine control module)?

Är 800 mil mycket eller lite för din hoj? Mao verkar mätarställningen ha lagrats någon annanstans eller inte? :va
 
Hjälp!

Skulle koppla in skyltbelysning på hojen och plötsligt fungerar inte instrumenteringen eller bakljuset, men bromsljuset funkar :confused:

Har mätt strömmen då jag tänkte tjuva ström från bakljuset, vet inte ifall jag kan ha kortslutit någonting där? Finns det isf säkringar till det och isf vart?

Hojen är en Honda cbr 600 rr -04

Är tacksam för snabba svar!

Mvh
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top