Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
nån som har ett kåpset liggandes till en cbr600rr 03-04.
gärna röd/svart !

pma eller maila

tack på förhand
 
tack för tipsen, hittar dock ingen bra svensk leverantör som visar priser.. :va

Sprang dock på detta som verkarvara pangpriser på Valtermoto? http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Ho...djustable-Rear-Sets-Honda-CBR-1000-RR-08-.htm

Skulle beställa rakt av från dem om jag hade tid att vänta två veckor. Behöver dock pinnarna för fyra bandagar nästa vecka och verkar därför få betala dyrt :död

Edit: passar dåligt med triumph prylar på Honda...
 
Last edited:
Jag kör Valter Motos 3.5 reverse shift, funkar kanon på vägen också, tror dessa kostade 5200:- och 2.5 runt 4 loppor, värt pengarna!
Dessutom har du garanti och slipper besvär om du handlar dem i Schwedenland!
 
Jag la omkull hojen i söndags - och i förmiddags var jag iväg till Aero-svets i Vällingby för att rikta om bakramen. Kalle tog fram ett två meter långt järnspett och böjde den rätt! Trevligt sätt att spara 6500 kr på. Han ville inte ens ha betalt för jobbet.

Någon som bytt bromsvätska i en CBR med ABS? Nåt speciellt att tänka på? Jag är för snål för att köpa verkstadsmanualens kompendie för ABS modellen och tänkte chansa på att jag klarar det själv utan manual...

EDIT: Jag hittade en manual - 22 sidor för att lufta systemet... det får bli att ringa verkstaden på måndag :(
 
Last edited:
Som sådär då. Nu har jag både eliminatorpluggen (motståndet) för lambdan och en PowerCommander V till min hoj. Självklart finns ingen färdig map för FMF Racings slip-on Apex. Så hur fasiken gör man nu - åker jag på att boka in en bänkning "ögonaböj" eller?
 
Som sådär då. Nu har jag både eliminatorpluggen (motståndet) för lambdan och en PowerCommander V till min hoj. Självklart finns ingen färdig map för FMF Racings slip-on Apex. Så hur fasiken gör man nu - åker jag på att boka in en bänkning "ögonaböj" eller?

kollat map-databasen på 1000rr.net?
 
Som sådär då. Nu har jag både eliminatorpluggen (motståndet) för lambdan och en PowerCommander V till min hoj. Självklart finns ingen färdig map för FMF Racings slip-on Apex. Så hur fasiken gör man nu - åker jag på att boka in en bänkning "ögonaböj" eller?

Nu kanske jag stoppar foten i munnen men är det inte auto tune på PC-V? Eller är det så att originallambdan inte klarar det..?

/R
 
Nu kanske jag stoppar foten i munnen men är det inte auto tune på PC-V? Eller är det så att originallambdan inte klarar det..?

/R
Orginallambdan är ju alltid smalbandlambda, den klarar det inte nej.
plus att du säkert behöver nån mer modul till PCVn för att den ska förstå lambdasignalen =D
 
Orginallambdan är ju alltid smalbandlambda, den klarar det inte nej.
plus att du säkert behöver nån mer modul till PCVn för att den ska förstå lambdasignalen =D

Ahaa, att man får byta lambdan kan jag förstå men för övrigt trodde jag den klarade AT original så att säga, lite surt...

/R
 
Det finns en autotuningmodul som man kan skaffa. Vilket jag inte gjort. Men jag hittade faktiskt en map, så nu ska det skruvas. =)
 
På förra banåkningen så hamnade bakom, en för mig veterligen CBR1000RR med min gamla 900RR -99. La märke till att dess blinkerns ser ut som mina, fast med vita glas? Någon som kan bekräfta att det är samma storlek på dem original? Har inte hittat några snygga eftermarknads till min, men hade gärna velat ha vita blinkers. Vore ju passande om man kunde köpa Honda Original-glas eller kanske hela huset om det behövs.

Så om ni vet hur det ligger till, eller om ni har några original liggandes som ni vill bli av med så vet ni vart jag finns :)
 
Trasig bakram - HRC kopia som ersättning?

Min bakram är trasig nu... jag undrar om någon testat en HRC eller HRC kopia på bakram och hur mycket man måste modda för att få det att fungera? Måste man ta bort servon för originalblåset t.ex. och finns det en sportslig chans att anpassa den så att den fungerar på en ABS hoj? Någon i sthlm som har en som jag kan få kika på i verkligheten? Vore trist att beställa en och se att det är omöjligt.
 
Min bakram är trasig nu... jag undrar om någon testat en HRC eller HRC kopia på bakram och hur mycket man måste modda för att få det att fungera? Måste man ta bort servon för originalblåset t.ex. och finns det en sportslig chans att anpassa den så att den fungerar på en ABS hoj? Någon i sthlm som har en som jag kan få kika på i verkligheten? Vore trist att beställa en och se att det är omöjligt.

Hur gick själva brottet till? Fick stora skrämselhickan ,när jag hörde att han fixade din ram med ett spett:confused:
Är ni två polare som kom på en inte så lyckad ide att rikta ramen med spett, det är en sak, men var det någon auktoriserad verkstad, för MC lagning, så skulle han polisanmälas:dummer:dummer

Var mycket försiktig om du köper en från en skrot, röntga ramen om möjligt och kolla att den inte är "amatörriktad", helst skall du alltid BYTA ram vid olycka som drabbar ramen.

Var försiktig med kolfiberramar, om du inte, går igenom den ofta efter ev smällar /sprickor osv..
 
Min bakram är trasig nu... jag undrar om någon testat en HRC eller HRC kopia på bakram och hur mycket man måste modda för att få det att fungera? Måste man ta bort servon för originalblåset t.ex. och finns det en sportslig chans att anpassa den så att den fungerar på en ABS hoj? Någon i sthlm som har en som jag kan få kika på i verkligheten? Vore trist att beställa en och se att det är omöjligt.

Det enklaste och billigaste lär vara att köpa en på ebay tyskland eller UK.
Eftermarknadsbakramarna brukar kräva racing-kåpa och vara helt öppna under, inte direkt nåt för vanligt vägbruk kanske...

Hur gick själva brottet till? Fick stora skrämselhickan ,när jag hörde att han fixade din ram med ett spett:confused:
Är ni två polare som kom på en inte så lyckad ide att rikta ramen med spett, det är en sak, men var det någon auktoriserad verkstad, för MC lagning, så skulle han polisanmälas:dummer:dummer

Var mycket försiktig om du köper en från en skrot, röntga ramen om möjligt och kolla att den inte är "amatörriktad", helst skall du alltid BYTA ram vid olycka som drabbar ramen.

Var försiktig med kolfiberramar, om du inte, går igenom den ofta efter ev smällar /sprickor osv..

Att röntga ramen lär kosta betydligt mycket mer än du får ge för själva ramen. (kanske tom mer än en ny ram)
Nu är det ju tailramen vi snackar om, är det inga synliga sprickor i en beggad du köper lär det inte vara någon större fara.
 
Last edited:
Det enklaste och billigaste lär vara att köpa en på ebay tyskland eller UK.
Eftermarknadsbakramarna brukar kräva racing-kåpa och vara helt öppna under, inte direkt nåt för vanligt vägbruk kanske...

Att röntga ramen lär kosta betydligt mycket mer än du får ge för själva ramen. (kanske tom mer än en ny ram)
Nu är det ju tailramen vi snackar om, är det inga synliga sprickor i en beggad du köper lär det inte vara någon större fara.

Racekåpor har jag redan så det handlar bara om ifall ABS kraffset får plats nu, i så fall blir en racingbakram från grevens för 5 tkr bra, men bara om det passar. Annars får det bli en ny svindyr orginalram som går sönder direkt vid nästa vurpa :(

Hur gick själva brottet till? Fick stora skrämselhickan ,när jag hörde att han fixade din ram med ett spett:confused:
Är ni två polare som kom på en inte så lyckad ide att rikta ramen med spett, det är en sak, men var det någon auktoriserad verkstad, för MC lagning, så skulle han polisanmälas:dummer:dummer

Nja, han är expert på att jobba med aluminium. Han sa att oavsett vad så måste han försöka rikta den, går den av så går den av och får svetsas. Han böjde till den så den var rak och jag åkte hem nöjd och glad - sen när jag monterade kåporna saknades några cm så jag och polarn tog ett par starköl och ett eget spett och bände sönder skiten :gnissla (det såg ut att gå bra ett tag)
 
Last edited:
Jag kapade bort sista 3 dm på min orginalbakram för att den ska bli lite mer kraschvänlig. Blir kortare hävarm då så den klarar sig bättre.

har 2 plattjärn som stag mellan ramhalvorna för att stabilisera den precis bakom sadeln.

Edit: P-nutz har en likadan som min liggandes så hör med honom om han vill sälja.
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top