Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Hej, inte är de nån som har en uppsättning fälgar till en -04 1000rr skulle behöva en till regndäcken..
 
Part List CBR 1000RR 08

Tjabba!

Kollar här med...

Behöver en parts list till cbr 1000 08. Alltså till std hoj, HRC manualer finns de gott om....

Har en motor liggande på banken å ska beställa lite delar... Lite små panik.

Alla tips mottages tacksamt!

//M
 
Tjabba!

Kollar här med...

Behöver en parts list till cbr 1000 08. Alltså till std hoj, HRC manualer finns de gott om....

Har en motor liggande på banken å ska beställa lite delar... Lite små panik.

Alla tips mottages tacksamt!

//M

Kom in till Honda MC Center så kan jag skriva ut de sidor du behöver.
 
nån som vet om 954áns fälgar passar till -04 1000rr, bortset från distanser & lager :va
 
makosa: är det inte lagrena som bestämemr axeldiametern som bestämmer om hjulet passar?
isåfall räcker det ju att kolla om dimensionerna på dess däck passar?
 
HISS skiljer väl inte mot USA, det har dom väl där med?
Du tänker nog på lambda-sensor som dom inte har där utom i californien?
HRC-ECUerna har ju inte HISS iaf, men dom kostar väl en slant oas, och då måste man ju tydligen ha ny kabelhärva.
Annars kan du ju alltid plocka ut RFID-chippet ur nyckeln och limma fast på transponder-ringen runt låset så kommer du kunna starta med tex en knapp istället....
 
HISS skiljer väl inte mot USA, det har dom väl där med?
Du tänker nog på lambda-sensor som dom inte har där utom i californien?
HRC-ECUerna har ju inte HISS iaf, men dom kostar väl en slant oas, och då måste man ju tydligen ha ny kabelhärva.
Annars kan du ju alltid plocka ut RFID-chippet ur nyckeln och limma fast på transponder-ringen runt låset så kommer du kunna starta med tex en knapp istället....

Nej, USA ska inte ha HISS på sin marknad. Men om det gäller hela USA vet jag inte...

Nu har jag nyckeln tejpad mot ringen, men jag vill rensa upp då jag ska ta bort styrdämparen och lite andra kablar som inte behövs på kabelmattan. Det hade vart smidigt att bara trycka i en annan ECU som hade löst problemet med nyckeln...
 
makosa: är det inte lagrena som bestämemr axeldiametern som bestämmer om hjulet passar?
isåfall räcker det ju att kolla om dimensionerna på dess däck passar?

Riktigt så är de ju inte! lager med olika axeldiameter är ju bara och byta.. det är väl snarare så att offset på bromms/drev bestämmer om fälgen passar?! eller hur!!
 
pysch:ok, jo det förstår jag, då borde det ju funka med en amerikansk ecu, sök på 600rr.net på ecu och hiss, där borde du kunna hitta svaret. =)

makosa:tja, drevet sitter ju på ett separat lager med ryckutjämnarna mellan, och distanser var ju inga problem sa du?
Bromsarna kan ju vara problem med med ja, men varför inte köpa ett par fälgar på ebay, lär ju inte kosta mer än 900ans, och har du 900-fälgar billigt, så långa som och prova?
även du borde kunna hitta nåt på 1000rr.net om vilka fälgar som passar.
SH är tyvärr inte speciellt bra om man vill ha information om specefika frågor på specefika märken, då är det klart bättre att kolla på 600rr.net och 1000rr.net, där finns fanimej nästan svar på alla konstiga frågor man kan tänka sig om våra hojar. (plus en massa skojiga mods =)
 
CBR600RR 2007 (Banhoj)

För att slippa HISS och kunna köra utan nyckel, vad behövs?

1. ECU/CDI från USA marknad?
2. Något annat? (kabelmatta borde vara samma?)

Är en ECU från USA bara "plug and play"?
Är en ECU från USA laddad med någon annan mjukvara iom ev andra emissionskrav?

Har precis köpt en cbr600rr-08 utan nyckel och hiss. Det sitter ett HRC-kitt på. Men fördelen med det att du kan justera nästan som du vill. Kan även höja och sänka tomgången. Vet inte riktigt hur det fungerar men har pratat med Stiggy i Anderstorp han hade alla grejor och ställa in hur jag vill ha det.
 
Last edited:
Riktigt så är de ju inte! lager med olika axeldiameter är ju bara och byta.. det är väl snarare så att offset på bromms/drev bestämmer om fälgen passar?! eller hur!!

En kompis hade fälgar från en 929 firblade på sin cbr 1000rr 06:a han sade att dom passade rakt av däremot vet jag inte om skivorna passade mellan modellerna.
 
En kompis hade fälgar från en 929 firblade på sin cbr 1000rr 06:a han sade att dom passade rakt av däremot vet jag inte om skivorna passade mellan modellerna.

Ok!! de var de jag ville höra!! :Bugar
 
Har precis köpt en cbr600rr-08 utan nyckel och hiss. Det sitter ett HRC-kitt på. Men fördelen med det att du kan justera nästan som du vill. Kan även höja och sänka tomgången. Vet inte riktigt hur det fungerar men har pratat med Stiggy i Jönköping han hade alla grejor och ställa in hur jag vill ha det.

Jag har kollat på HRC-kit, men prisskillnaden mot USA-delar är för stor.
Sen kan de flesta jobba med PCIII, men med HRC är det få som har kabel samt kunskapen.
 
Jag har kollat på HRC-kit, men prisskillnaden mot USA-delar är för stor.
Sen kan de flesta jobba med PCIII, men med HRC är det få som har kabel samt kunskapen.

Stiggy i Anderstorp har.:tummenupp
Om jag inte har helt fel så har jag för mig att PCIII bara kan ställa sprutet och inte tomgång och tändning. Man måste ju ha bänk när det ska ställas in gäller ju bägge så vad gör det med en tur till Anderstorp och HRC har ju så mycket mer man kan justera.
 
Last edited:
Jag har lite RG på min hoj, vet inte om de funkar eftersom jag inte vurpat, men snygga och bra passform! Kommer att finnas i Sverige hos alla som har BOOVES sortiment snart.

Najs, och Booves har ni ute hos er?

Tänkte bestycka med motorskyddskåpor och kraschkåpor så kan man sluta lipa om halvförsäkringen sedan..:D
Nu har jag inte heller vurpat någon gång, men man vill ju inte köra varken bana eller gata och hela tiden vara rädd för att repa sina fina kåpor för 33 papp, då kommer man ju köra som en kråka:brinnerup
 
Najs, och Booves har ni ute hos er?

Tänkte bestycka med motorskyddskåpor och kraschkåpor så kan man sluta lipa om halvförsäkringen sedan..:D
Nu har jag inte heller vurpat någon gång, men man vill ju inte köra varken bana eller gata och hela tiden vara rädd för att repa sina fina kåpor för 33 papp, då kommer man ju köra som en kråka:brinnerup


Japp det har vi! Välkommen in!
 
Stiggy i Anderstorp har.:tummenupp
Om jag inte har helt fel så har jag för mig att PCIII bara kan ställa sprutet och inte tomgång och tändning. Man måste ju ha bänk när det ska ställas in gäller ju bägge så vad gör det med en tur till Anderstorp och HRC har ju så mycket mer man kan justera.

Tåls att tänka på...
Jag har redan så jag kan justera tomgången manuellt, men jag vill bli av med HISS, styrdämparen, servomotorn till avgaset och alla andra kablar som inte behövs.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top