Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tja, Jag undrar om det är någon som vet hur man ändrar hastighetsmätaren från mils till kilometer på en cbr 1000rr-08??
O om det är något problem att inportera en sån från USA?? Tacksan för svar...fredätta gsxr numera cbr1000rr!
 
Tja, Jag undrar om det är någon som vet hur man ändrar hastighetsmätaren från mils till kilometer på en cbr 1000rr-08??
O om det är något problem att inportera en sån från USA?? Tacksan för svar...fredätta gsxr numera cbr1000rr!

Vet inte om det finns olika instrument beroende på marknad...men 600rr -07 gör man det via knapparna på instrumentet.

Om du vill kan du komma och kålla på min hoj. Ska ta av kåperna om någon dag vet ej hur det ser ut själv under med kablar.

Hojta till när hojen är naken :tummenupp
 
Last edited:
04-07 har väl inte avgasrening i staterna vad jag vet (ingen syresensor i avgaserna iaf) (utom californienmodellen då).
Kanske kan ställa till problem inom EU?

För övrigt kan jag avslöja att dynojets oxygen-eliminerare (lamdasond) till PCIIIan bara är ett 330ohms-motstånd som simulerar resistansen i värmeelementet i oxygen-sensorn... (dom två innre stiften i kontakten på hojen)
 
För övrigt kan jag avslöja att dynojets oxygen-eliminerare (lamdasond) till PCIIIan bara är ett 330ohms-motstånd som simulerar resistansen i värmeelementet i oxygen-sensorn... (dom två innre stiften i kontakten på hojen)

Jag har försökt att hitta detta på 600rr.net
Det bör vara samma motstånd (330ohm) på 600 med?
 
pysch:japps, det är inte så noga med värdet heller, jag provade med ett 220ohms-motsånd innan jag köpte dynojetdongeln för 250 pix och det verkade iaf funka på tomgång utan problem.
Det är bara det att ECUn ska se att lamdan drar ström och därmed är "hel" tydligen.
Trodde man kanske behövde nåt mer motstånd för att låsa mätvärdet från lamdan, men så var det uppenbarligen inte...
Räcker även med ett 1/4-watts-motstånd, så det blir litet och smidigt om man väljer 330 ohm.
 
hej där undrar lite om någon har en hrc manual, till en cbr 600rr 06:a ,så man kan köpa eller kopiera för en summa, jag är väl mest ute efter kabelschemat . hoppas där finns någon där ute
 
Vinterinspiration CBR1000RR

Det är alldeles för mycket hojabstinens nu, och vad gör man då?
Jo köper nya prylar och anmäler sig till bandagar.

Köpte höger o vänster engine case cover från http://www.rg-racing.com/browseBike/Honda/CBR1000RR_Fireblade/2008.aspx

Även kompletta kåpor från http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280451727937
Återkommer med feedback om passform och finish när de är monterade.

Anmälde mig till sporthojskurs på Kinnekulle 22 maj och sedan bankörning med Fiver på Anderstorp 23 april o 20 juni.

Någon av Blajdarna som ska dit?
 
Inbokad på ringen 1/5 :-)
Första gången på bananen så steg 1 var väl det som gällde. :-)
Fastnar jag för det så kör jag ett varv till lite senare i sommar.. :banana

//T

Det är alldeles för mycket hojabstinens nu, och vad gör man då?
Jo köper nya prylar och anmäler sig till bandagar.

Köpte höger o vänster engine case cover från http://www.rg-racing.com/browseBike/Honda/CBR1000RR_Fireblade/2008.aspx

Även kompletta kåpor från http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280451727937
Återkommer med feedback om passform och finish när de är monterade.

Anmälde mig till sporthojskurs på Kinnekulle 22 maj och sedan bankörning med Fiver på Anderstorp 23 april o 20 juni.

Någon av Blajdarna som ska dit?
 
Last edited:
Tja, Jag undrar om det är någon som vet hur man ändrar hastighetsmätaren från mils till kilometer på en cbr 1000rr-08??
O om det är något problem att inportera en sån från USA?? Tacksan för svar...fredätta gsxr numera cbr1000rr!

Har du kvar den lilla instriktionsbok som följde med hojen så står det där på sidan 34 hur man gör:tummenupp
Innom parantes(E typ enbart) vet inte vilken modell du har. Har du tur så går det.
 
Hej är sugen å köpa en cbr 600rr 03-05 något som man ska kika lite extra noga på.. och sen undrar ja om de skiljer nåt mer än framgaffeln på 05 å uppåt?
 
hoffen:http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600RR
har rätt bra översikt på ändringar
Dom stora ändinrgarna verkar ju vara radiella bromsok, fjädring fram och bak.


Nu har jag vägt dom förändringar jag gjort hitils på min hoj och kom upp i strax över 6kg, inte riktigt dom 10 jag hoppats på, så tyvärr kommer jag nog inte under 200, men kamppen fortsätter, ska publicera en lista på viktskillnader här sen...

Men jag har iaf köpt en badrumsvåg så jag kan väga den nere i garaget =D
 
Last edited:
Tipsa mig om däck

Tjipp

Jag funderar på att byta däck. Ska på bandag i maj och jag vet inte om mina nuvarande däck kommer att hålla hela dagen.
Därför ber jag om tips på bra däck. De ska inte vara rena race däck utan ett däck som även passar till touring/bana..

Vilka däck kör ni på och varför?

//T
 
michelin pilot road 2ct, för bakdäcket höll nästan 1500 mil och har tillräckligt grepp, iaf för mig.
Har dock bara kört gokartbana med det.
 
Säger samma som ovan...

Har kört med mina pilot road i två år (minst 1000 mil tror jag) nu och hunnit med både Gåsen o Gotland ring...
dock så är jag ju inte snabbast på banan...

På Gåsen körde jag medel och på Gotland lugn (dock var det min allra första gång på Gotland så jag valde lugn för säkerhets skull)....
Gasar du satan bli Pilot road 2 överhettade utan förvarning... :/
 
Hej är sugen å köpa en cbr 600rr 03-05 något som man ska kika lite extra noga på.. och sen undrar ja om de skiljer nåt mer än framgaffeln på 05 å uppåt?

Styrlager ger upp runt 2500 mil.

03/04 har haft problem med immo. Tappar kontakt med nyckeln, så du måste dra ut nyckeln och stoppa i den igen för att kunna starta.

Fjädern som sitter runt kopplingsarmen (utanför kåpan till kopplingen) går av i ena fästet.

Sen bör du byta olja i gaffeln om du köper en tidig modell, så slipper du ha justeringarna max...

Modellen som kom 2007 är en helt annan hoj. Den är extremt lättkörd och gör precis som man vill.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top