Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Det drog förbi ett gäng fireblades utanför mitt hus på 101:an mot
Anderslöv för ett par dagar sedan..Två Repsol, en Tri-color 07:a
och några till.

Vem var ni och varför knackade ni inte på?:näsblod

Jag laddar kaffekokaren nästa gång..:tummenupp

Fick hem min 600RR -08 för ett par dagar sedan och den har givit mig några underbara mil hittils. Någon som vet om och isåfall varifrån man kan få tag på yoshi avgagassystem utan slipon, då det redan satt monterat? Är det ebay som gäller om det ska vara billigast?

Fick hem min 600RR -08 för ett par dagar sedan och den har givit mig några underbara mil hittils. Någon som vet om och isåfall varifrån man kan få tag på yoshi avgagassystem utan slipon, då det redan satt monterat? Är det ebay som gäller om det ska vara billigast?

varför yoshi när du kan få bättre ljud med akrap. ?
de fans ju på ebay och blocket ....

att ett slip-on passa på ett helsystem ska du nog inte ta för givet av min erfarenhet så kommer det nog att inte passa yoshi slipon passar inte på yoshi helsystemet jag har i allafall.sälj sli-onet och köp helsystem eller kör med slip-on.
-peter

Någon här som är sugen på en CBR1000RR -06?
Behöver byta till en mer ekonomisk pendlarhoj :(

Annons finns i "Köp&Sälj"... BVSA går att ordna..

/Martin

Har införskaffat miniblinkare fram till min hoj, äntligen!
Nu till frågan: Behöver man plocka av hela kåpan fram för att komma åt eller finns det nåt annat smart sätt?
Ni som satt på miniblinkers fram på era 1000RR, hur gjorde ni?

Har införskaffat miniblinkare fram till min hoj, äntligen!
Nu till frågan: Behöver man plocka av hela kåpan fram för att komma åt eller finns det nåt annat smart sätt?
Ni som satt på miniblinkers fram på era 1000RR, hur gjorde ni?

jag lovar dig att det hade gått snabbare att skruva bort de 10 skruvar + 2 knipp-on skruvar som du är tvungen att göra gentemot att starta upp datorn och ställa frågan :)

(och ja, du måste plocka av hela kåpan)

Kinakåpor till Fireblade 1000 RR -07

Jag har köpt Kinakåpor till min 1000 RR på Ebay. Leverantören är Acumarts i Hong Kong. Det hela ser helt OK ut på håll, men passningen lämnar en del övrigt att önska. 5000:- var det värt i alla fall tycker jag. Guldfälgarna är de som skall sitta på när det hela är klart.

Bifogat

• IMG_2283 (Large).jpg
    IMG_2283 (Large).jpg
    137.7 KB · Visningar: 152
  • IMG_2284 (Large).jpg
    IMG_2284 (Large).jpg
    140.3 KB · Visningar: 115
  • IMG_2285 (Large).jpg
    IMG_2285 (Large).jpg
    156.1 KB · Visningar: 83
Jag har köpt Kinakåpor till min 1000 RR på Ebay. Leverantören är Acumarts i Hong Kong. Det hela ser helt OK ut på håll, men passningen lämnar en del övrigt att önska. 5000:- var det värt i alla fall tycker jag. Guldfälgarna är de som skall sitta på när det hela är klart.

Hallå Ragnar, ser bra ut! Inte lika krispig som förut! :D

rensa baken cbr 600rr -07

Tjenna!

är det någon som kan tipsa om nåt hett kitt till min cbr 600rr -07 för att rensa baken med, har precis köpt ett yoshi slipon och tyckte att den blev rätt fräck utan den fula lampan o regskylten som sticker ut baktill.

tacksam för svar

MVH/Kalle:cool:

Tjenna!

är det någon som kan tipsa om nåt hett kitt till min cbr 600rr -07 för att rensa baken med, har precis köpt ett yoshi slipon och tyckte att den blev rätt fräck utan den fula lampan o regskylten som sticker ut baktill.

tacksam för svar

MVH/Kalle:cool:

mad doctors kit finns på www.rucknrunracing.se och den här passar eftermarknadssystem som yoshimura.

Bifogat

• md honda cbr 600r 07-08 2 liten.jpg
    md honda cbr 600r 07-08 2 liten.jpg
    28.9 KB · Visningar: 77
hej där jag har en 06:a och letar efter en styrdämpare , undra vad för märke som är bra och dåliga?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra