Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Ha haaaa!!
Nu får jag vara med i den här tråden..
I kväll landade jag en sån här i mitt garage..


Efter att ha givit upp 999:an så beslutade jag mig för den här..
Har hunnit lägga ca: 15 mil bakom mig..
Känner mig mer än nöjd..
 

Bifogat

  • DSCN1170_kopia (Medium).jpg
    DSCN1170_kopia (Medium).jpg
    124.6 KB · Visningar: 121
Ha haaaa!!
Nu får jag vara med i den här tråden..
I kväll landade jag en sån här i mitt garage..


Efter att ha givit upp 999:an så beslutade jag mig för den här..
Har hunnit lägga ca: 15 mil bakom mig..
Känner mig mer än nöjd..

Grattis till den snyggaste hojen som Honda kommit ut med. :tummenupp
Här är min.
 

Bifogat

  • Honda2.JPG
    Honda2.JPG
    109 KB · Visningar: 128
drev

morsning korsning alla RR ägare

har en fråga! är det någon som vet vad det är för orginal drev fram/bak på en Cbr 600 RR-03?

tack på förhand
 
ultimata drevet

hej igen

vilket är det ultimata drevet till 600 rr, ska man köra på orginal eller ska man köra på ett större drev? har inte så mycke erfarenhet om detta :confused:
MVh RR-RR :)
 
Drevning CBR1000RR-04

Standard drevning 16 fram 40 bak Eller? Rätta mig om jag har fel. Är det någon som drevat ned sin CBR1000RR? Hur mycket drevade ni/du. Hur blev resultatet. Tänkte minska med en kugg fram, men vet ej om det blit något bättre. ( min hoj behöver ej göra 200 på tvåan, jag vill ha mera axxxx):)
 
Standard drevning 16 fram 40 bak Eller? Rätta mig om jag har fel. Är det någon som drevat ned sin CBR1000RR? Hur mycket drevade ni/du. Hur blev resultatet. Tänkte minska med en kugg fram, men vet ej om det blit något bättre. ( min hoj behöver ej göra 200 på tvåan, jag vill ha mera axxxx):)

Efter att ha läst ett flertal av inläggen här så verkar det rätt jobbigt att byta drev fram. (Var själv inne på den linjen tidigare)
Så jag hade nog tänkt dreva Upp 2-3 kuggar bak istället. :tummenupp
 
Efter att ha läst ett flertal av inläggen här så verkar det rätt jobbigt att byta drev fram. (Var själv inne på den linjen tidigare)
Så jag hade nog tänkt dreva Upp 2-3 kuggar bak istället. :tummenupp

Nej, det var inte så värst krångligt som det verkade.
1) Man får ta bort slavcylindern till kopplingen (som sitter "utanpå" kåpan till framdrevet). 3 skruvar.
2) Låt kolven sitta kvar i så är hydraulsystemet tätt (se bara till att inte dra in kopplingshandtaget under tiden för då lär den pluppa ut och tömma systemet).
3) Sen är det bara att ta loss plastkåpan till fram drevet. OBS ta bort kåpan först och sen "stålramen" som sitter innanför kåpan, annars blir det tajt att komma förbi vattenpumpen. 2 skruvar.

Edit: Ni som har original växelförare behöver kanske ta bort armen till utgående axel också för att komma åt?

/Marcus
 
Jag har ett original 42T drev som varit monterat men ej kört med. 300:-
 
Det står att 3,8L ryms reserven på min, motsvarar det när det börjar blinka rött på bränslemätaren.:va

Kommer köra ERF och undrar hur länge man kan köra på reserven ?
 
Slip-On'(s)

Tjenare!

Köpte en 1000rr -04 förra veckan och måste verkligen byta dämpare nu! Orginalet låter ju sämmre än min moppe gjorde när man hade sån!

Min tanke var att vi kanske kunde sammla lite länkar för ställen som säljer slip-ons till bra priser, själv inte letat så mycket än men de kommer väl.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top