Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
arrow skrev:
2571660
Samt om någon har lite bilder på ett Yoshi RS-5 carbone cone system....
såg att slipon kostade 7300-7800 i sverige men hittat för 2800-5000 utan för landet....

Vart har du hittat det till såna priser?
Kikar lite efter endera ett Yoshi alternativt Akrapovic Hexagon.
Akrapovic var dock ännu dyrare 9700:- listpris.

/Martin
 
farty skrev:
2571692 Vart har du hittat det till såna priser?
Kikar lite efter endera ett Yoshi alternativt Akrapovic Hexagon.
Akrapovic var dock ännu dyrare 9700:- listpris.

/Martin

hittat för 2900 i USA, då torskar man på både tull moms o ibland dyr frakt.

hittat från UK för 350 pund = ca 5000kr inkl frakt, samt nada tull.

Du kanske vet hur man löser så att båda lamporna lyser både vid hel och halv ?
 
arrow skrev:
2571725 hittat för 2900 i USA, då torskar man på både tull moms o ibland dyr frakt.

hittat från UK för 350 pund = ca 5000kr inkl frakt, samt nada tull.

Du kanske vet hur man löser så att båda lamporna lyser både vid hel och halv ?

Ok. Du kan väl skicka länkar till mig.

Vet inte angående ljusen. Har inte fått min än. Ska hämta den i slutet av nästa vecka.

/Martin
 
arrow skrev:
2571660Dock undrar jag om det är någon som har tips på BRA crash puckar som man slipper borra hål i kåporna för !!!

"Lightech" och "Motovation" ska va de bästa till 1000RR, har dock inga monterade på min.

Bra hojval:yoparty

Ha det // Jonny
 
Last edited:
jonny_jp skrev:
2573298 "Lightech" och "Motovation" ska va de bästa till 1000RR, har dock inga monterade på min.

Bra hojval:yoparty

Ha det // Jonny

någon anning om vart man handlar ?

Det sparar MÅNGA kr att ha dom om man lägger ner hojen.....
 
Last edited:
arrow skrev:
2573542 någon anning om vart man handlar ?

Det sparar MÅNGA kr att ha dom om man lägger ner hojen.....
jag köpte valtermoto,800 kr hos nygrensmotor i ronneby.behöver inte borra kåporna.
 
Hej på er förresten!

Nån som testat däck på bana? Är i tagen att beställa, vad ni säga??
Det jag provat är följande Michelin power race Mycket braa men dyyra åsså Pirelli slicks sc1 fram å sc2 bak funkar ok men slits ner snabbt. Sen vart jag positivt överaskad av Bridgestones slicks trots den äckliga 60 profilen (fram) så vart dem ju bättre efter jag kollat däcktrycket. Tacksam för lite tips inför den kommande säsongen.
Jo doktorn! Du borde ju ha lagt bort några månadslöner på däck (likt mej själv) haru nån favvo?? Hälsningar :tummenupp
 
750-R skrev:
2580857 Nån som testat däck på bana? Är i tagen att beställa, vad ni säga??
Det jag provat är följande Michelin power race Mycket braa men dyyra åsså Pirelli slicks sc1 fram å sc2 bak funkar ok men slits ner snabbt. Sen vart jag positivt överaskad av Bridgestones slicks trots den äckliga 60 profilen (fram) så vart dem ju bättre efter jag kollat däcktrycket. Tacksam för lite tips inför den kommande säsongen.
Jo doktorn! Du borde ju ha lagt bort några månadslöner på däck (likt mej själv) haru nån favvo?? Hälsningar :tummenupp

Joru jag upplevde att Pirelli SC2 (Soft) och Metzeler K1 (Soft) slets ner ganska snabbt typ 3-4 timmar medan Metzeler K2 (Medium) samma som SC3 hade klart bättre hållbarhet.

Så nästa säsong blir det att satsa på Pirelli SBK SC3 bak och SC2 fram .

Apropå läckra hojar tyckte jag denna var läcker

CBRrr.jpg
 
arrow skrev:
2571725Du kanske vet hur man löser så att båda lamporna lyser både vid hel och halv ?

När det är ljust ute kör jag alltid med helljuset på, då syns jag också..

Skriv gärna i tråden hur du gör med kraschpuckarna!
Skall ha mej att par jag med sen!

//Tobbe
 
PowerCommander

Sitter och tittar på lite Powercommander prylar till hojen....

någon som vet om man måste ha den där o2 eliminator på
en CBR1000RR 2005:a ??

dom kallar den för "Oxygen Sensor eliminator kit for European Models"
om man tittar på www.powercommander.com

Blir ev. ett yoshi RS-5 helsystem oxå...
 
arrow skrev:
2604176 Sitter och tittar på lite Powercommander prylar till hojen....

någon som vet om man måste ha den där o2 eliminator på
en CBR1000RR 2005:a ??

dom kallar den för "Oxygen Sensor eliminator kit for European Models"
om man tittar på www.powercommander.com

Blir ev. ett yoshi RS-5 helsystem oxå...

04-05 Svar Nej om den inte är tyskimport
06 Svar Ja

Köp inget yoshi-skräp till CBRn
Det som funkar bäst är: Akrapovic (HRC-standard -06), Arrow, Arata, Sato
 
Last edited:
Ser ju kanon ut denna, verkar även uppdaterad i chassi å motor. Så då borde du slakta tiderna :D

MC Doktorn skrev:
2630607 Testad på en Bana i USA sannolikt kommer den vara ett klart hot mot R6
more power,lighter weight, change in weight distribution and a shorter wheelbase

http://www.superbike.co.uk/news/superbike_reports_on_the_Honda_CBR600RR_2007_launch_news_101670.html


http://www.specialmag.it/html/news11327.shtml


Samt lite bilder
http://www.motorbox.com/Moto/VisteeProvate/HondaCBR600RR2007_prova.html?page=2&mmc=49
 
Det är så jevla synd att dom fuckat upp röven och satt baklyser på ankstjärten...och sen den gråa kåpan på röda färgen...annars är den HET!

/N
 
Någon som har koll på vilket moment man ska använda när man drar fast motorfästen, tog och skaffade mig lite krasch puckar...
 
arrow skrev:
2633592 Någon som har koll på vilket moment man ska använda när man drar fast motorfästen, tog och skaffade mig lite krasch puckar...

Det finns en pdf-fil att ladda ner här på SH, och i den står det följande,
"Engine hanger adjusting bolt 2 stycken Nm = 15, kgf-m = 1,5, lbf-ft = 11.
Engine hanger adjusting bolt lock nut 2 stycken Nm = 54, kgf-m = 5,5, lbf-ft = 40.
Rear upper engine hanger nut 1 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Rear lower engine hanger nut 1 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Front engine hanger bolt 2 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Middle engine hanger bolt 2 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.

Hoppas detta kan vara till hjälp, pdf-filen finns här på SH att ladda ner.
 
Jag har ett Micron system med ett sk. dämprör/insats för att sänka ljudnivån. prisidé 5000:- endast använt 130 mil.
Från kat och bakåt. ny pris 8500:-
Passar 1000RR 04-07
 

Bifogat

  • HPIM2053 (Large).JPG
    HPIM2053 (Large).JPG
    102.1 KB · Visningar: 81
Last edited:
Dalafalo skrev:
2633729 Det finns en pdf-fil att ladda ner här på SH, och i den står det följande,
"Engine hanger adjusting bolt 2 stycken Nm = 15, kgf-m = 1,5, lbf-ft = 11.
Engine hanger adjusting bolt lock nut 2 stycken Nm = 54, kgf-m = 5,5, lbf-ft = 40.
Rear upper engine hanger nut 1 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Rear lower engine hanger nut 1 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Front engine hanger bolt 2 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.
Middle engine hanger bolt 2 stycken Nm = 64, kgf-m = 6,5, lbf-ft = 47.

Hoppas detta kan vara till hjälp, pdf-filen finns här på SH att ladda ner.

ingen länk som funkar för nerladdning i ditt mess
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top