Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
De finns ett tickande som e där hela tiden... men vet inte riktigt om det tickandet stämmer in riktigt på de du beskriver..
Vilka varvtal osv rör de sig om?

Hela registeret som går att höra innan fartvinden och motorbrölet blir för högt. Men det hördes direkt när jag åkte ut på gatan. Ägaren påstår att motorn är demonterad och uppmätt i lager, cylindrar och kam. För han hade också hört ljudet och var osäker.

ledsen att jag inte svarat, jag blev pank helt plötsligt. kan höra av mig igen när jag skaffat pengar men du behöver ju inte hålla på den åt mig

Äää det är lugnt, hör av dig när det blir intressant. (Men du vet att det är till en 1000?)

:tummenupp

Hela registeret som går att höra innan fartvinden och motorbrölet blir för högt. Men det hördes direkt när jag åkte ut på gatan. Ägaren påstår att motorn är demonterad och uppmätt i lager, cylindrar och kam. För han hade också hört ljudet och var osäker.

Okey, låter nästan litegrann som de ja hade på min... o då va en ventilfjäder av..

Hör av dig igen så kan vi föra lite diskussion ang det vi diskuterat.

//Martin

Jag har för närvarande 15/45 drevning på min 600rr... Men jag funderar på att byta till originaldrev i bak, för cykeln varvar så in i h-e vid normal landsvägskörning. Någon som kört/kör med 15/42 drevning och kan säga vad ni tycker?

Hej!

Ingen som har ett "hastighetsmätar-/varvräknarglas" liggandes? Lite repigt så jag hade tänkt byta ut det. Är väl samma på både 600 o 1000 tror jag...

Mvh Micke

Tjohoo

Då får man äntligen vara med i denna "klubb"

Har köpt Mc Doktorns cbr 600rr-03

Längtar efter att få ta ut den på banan.

Men det blir inte förns nästa sässong...:huvet

Någon som har ett par Öhlinsfjädrar över till framgaffeln? Sitter 95 kilos fjädrar i nu och med mina 72 så blir det nog inge bra...

Ny

Då får väll jag oxå vara med nytt kort "ny" hoj

Men så blir det knappt åka denna säsong :(

Tänkte höra om det är svårt att sätta ditt ett nytt lås bak vid cutsen ?
dock så blir det olika nycklar men de kan ja leva med

Är det någon som har koll på vart man kan köpa kolfiber detaljer till Honda
CBR 600 RR -07.

Tack på förhand!

Någon som har ett par Öhlinsfjädrar över till framgaffeln? Sitter 95 kilos fjädrar i nu och med mina 72 så blir det nog inge bra...
nya kosta 1200 spänn:tummenupp är det 90-95 eller 95-100 fjädrar i nu?
mvh peter

Enkel lösning: skräpmat för 1200kr då kanske du är uppe i 95kg:D Annars har jag flera öhlinsfjädrar bak till cbr 600 -03 men de äju inte du hjälpt av. En massa annat åxå till salu.
Ursäkta mitt lilla ovidkommande inlägg (men det va öppet mål):)

judas

Med en viss saknad såg jag hur hon rulllades bort och hörde hennes brunstiga sång:hihi, en perfekt rookie hoj som kommer ge dig många trevliga upplevelser :tungan

Orginalfjädrarna borde duga bra, pröva med dom.

Ses väl till nästa säsong så kan vi ställa in hojen.

1000rr -04

nån som vill köpa min kära hoj??har 3 st kåpset till den(2st orginal)extra framlykta mm..svensksåld,fullservad,pc3,yoshimura rs3,mm.sitter ett repsol lackat kraschset på den nu,alla dekaler klarlackade.finns mer info på "annonserna"samt bilder..pma ett bud.:confused: 0708280506

Bifogat

• cbr_006.jpg
    cbr_006.jpg
    119.7 KB · Visningar: 202
Last edited:
Dekaler till cbr1000RR-04???

Och här kommer en helt annan fråga.
Är det någon som vet eller har köpt dekaler till sin pärla? (och då menar jag ej dekaler köpta hos en honda åf) Varfär? Jag kar köpt ett set kåpor och skall läcka inom kort, men jag vill även ha alla dekaler med på hojen för jag vill att den skall se bra ut.....:tummenupp

Och här kommer en helt annan fråga.
Är det någon som vet eller har köpt dekaler till sin pärla? (och då menar jag ej dekaler köpta hos en honda åf) Varfär? Jag kar köpt ett set kåpor och skall läcka inom kort, men jag vill även ha alla dekaler med på hojen för jag vill att den skall se bra ut.....:tummenupp

Kåpor och skall läcka? Varför? :D
Skämt o sido.. Gå till en dekalmakare med dina kåpor och kopiera eller be honom leta upp loggorna som .eps:er på nätet så fixar han det. Om det blir så billigt vet jag inte..

Läcka....

Kåpor och skall läcka? Varför? :D
Skämt o sido.. Gå till en dekalmakare med dina kåpor och kopiera eller be honom leta upp loggorna som .eps:er på nätet så fixar han det. Om det blir så billigt vet jag inte..

Läcka... som i måla du vet, Man läcker på färg med en spruta:D
JaJA Lacka då... Lite prickar hit eller dit:tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP